Form of Work
Artykuły
(2393)
Książki
(569)
Publikacje naukowe
(420)
Publikacje fachowe
(247)
E-booki
(53)
IBUK Libra
(52)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje popularnonaukowe
(18)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Poradniki i przewodniki
(7)
Czasopisma
(6)
Proza
(3)
Druki ulotne
(2)
Muzyka
(2)
Status
available
(551)
unavailable
(27)
Branch
Wypożyczalnia
(578)
Author
Skrzyński Dariusz
(60)
Majchrzak Marcin
(32)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(22)
Goetz Magdalena
(20)
Łoskot Małgorzata
(13)
Kloskowska Adriana
(12)
Kotowska Maria Współpr
(12)
Wasilewski Juliusz
(12)
Kalbarczyk Anna
(11)
Kordziński Jarosław
(11)
Łuba Małgorzata
(11)
Elsner Danuta
(10)
Majkusiak Danuta
(10)
Pecyna Maria
(10)
Górna Hanna M
(9)
Ostarek Ewa
(8)
Sawiński Julian Piotr
(8)
Hajdukiewicz Marianna
(7)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(7)
Magda-Adamowicz Marzenna
(7)
Pielachowski Józef (1940- )
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Jankowska Anna
(6)
Janus-Sitarz Anna
(6)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(6)
Krawcewicz Stanisław (1930-1987)
(6)
Leja Leon (1913-1997)
(6)
Majchrzak Marcin (1990- )
(6)
Majorczyk Marta
(6)
Nauczyciele
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Appelt Karolina (1976- )
(5)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(5)
Dziamska Dorota
(5)
Garbacik Żaneta
(5)
Garstka Tomasz
(5)
Jastrzębska Lidia
(5)
Kazimierowicz Marek
(5)
Koperna Paulina
(5)
Kłosińska Tatiana
(5)
Leżańska Wiesława
(5)
Lulek Barbara
(5)
Oleksa Karolina
(5)
Pawlak Mirosław
(5)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(5)
Trojan Elżbieta
(5)
Woynarowska Barbara (1940- )
(5)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(5)
Bartosik Jolanta
(4)
Bałachowicz Józefa
(4)
Frąckowiak Marzena
(4)
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Grelewicz Marianna
(4)
Grudzińska Zofia
(4)
Kocór Maria
(4)
Korczyński Stanisław (1940- )
(4)
Kotowska Maria
(4)
Kowal Stanisław
(4)
Lesińska Joanna
(4)
Ludorowska Agnieszka
(4)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(4)
Marzec Bożena
(4)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(4)
Nowak Paweł
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Pankowska Dorota
(4)
Poraj Grażyna
(4)
Ratyńska-Olechnowska Krystyna
(4)
Skarbek Karolina
(4)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(4)
Sulisz Seweryn
(4)
Szurowska Beata (1973- )
(4)
Taraszkiewicz Małgorzata
(4)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(4)
zbiorowa Praca
(4)
Łyszczarz Michał
(4)
Żytko Małgorzata
(4)
Adamek Irena
(3)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(3)
Bogacz Mirosława
(3)
Bonk Gabriela
(3)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(3)
Bula Danuta
(3)
Chałas Krystyna (1952- )
(3)
Chętkowski Dariusz
(3)
Czajkowska Monika (matematyk)
(3)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(3)
Dróżka Wanda (1953- )
(3)
Duchniewicz Joanna
(3)
Duchniewicz Przemysław
(3)
Feliniak Aleksandra
(3)
Fiedorowicz Ewa
(3)
Gałczyńska Jolanta
(3)
Gołębniak Bogusława Dorota
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Gutowska Beata
(3)
Year
2020 - 2023
(369)
2010 - 2019
(2240)
2000 - 2009
(183)
1990 - 1999
(111)
1980 - 1989
(35)
1970 - 1979
(41)
1960 - 1969
(30)
1950 - 1959
(10)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(1)
Time Period of Creation
2001-
(880)
1989-2000
(23)
1901-2000
(9)
1945-1989
(5)
Country
Poland
(3022)
Lithuania
(1)
Language
Polish
(3008)
English
(13)
Russian
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(132)
Bibliotekarze
(28)
Nauczyciele przedszkoli
(24)
Przedszkola
(22)
Nauczanie początkowe
(13)
Dyrektorzy szkół
(8)
Nauczyciele języka polskiego
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(8)
Pedagodzy szkolni
(6)
Studenci
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy specjalni
(4)
Rodzice
(3)
Szkoły średnie
(3)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Doktoranci
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Gimnazja
(1)
Gimnazjum
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 6.
(1)
Konsultanci
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(5)
Subject
Nauczyciele
(2027)
Uczniowie
(263)
Rodzice
(170)
Nauczyciele nauczania początkowego
(127)
Nauczanie początkowe
(120)
Szkolnictwo
(98)
Nauczyciele przedszkoli
(95)
Poradniki dla nauczycieli
(93)
Oświata
(86)
Nauczyciel
(85)
Wychowanie przedszkolne
(77)
Nauczanie
(76)
Nauczyciele bibliotekarze
(74)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(70)
Biblioteki szkolne
(60)
Komunikacja interpersonalna
(60)
Szkoła
(56)
Metody nauczania
(55)
Wychowanie
(53)
Współdziałanie
(51)
Nauczyciele-bibliotekarze
(50)
Pedagogika
(49)
Kształcenie
(47)
Nauczyciele języka polskiego
(45)
Kształcenie nauczycieli
(42)
Relacje międzyludzkie
(42)
Dzień Nauczyciela
(41)
Dzieci
(37)
Przydatność zawodowa
(37)
Język polski
(35)
Uczenie się
(35)
Wypalenie zawodowe
(35)
Praca
(32)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(32)
Doskonalenie zawodowe
(31)
Postawy
(31)
Szkolnictwo wyższe
(31)
Autorytet
(30)
Nauczyciele akademiccy
(30)
Dziecko
(29)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(29)
Komunikacja społeczna
(29)
Edukacja medialna
(28)
Uczniowie klas początkowych
(28)
Prawo pracy
(26)
Dziecko zdolne
(25)
Kreatywność
(25)
Reforma edukacji
(25)
Kompetencje zawodowe
(24)
Studenci
(24)
Awans zawodowy
(23)
Młodzież
(23)
Pedagogika wczesnoszkolna
(23)
Prawo oświatowe
(23)
Edukacja włączająca
(22)
Wychowanie fizyczne
(22)
Wychowawca
(22)
Wychowawstwo
(21)
Motywacja uczenia się
(20)
Stosunki interpersonalne
(20)
Szkoły
(20)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(20)
Współpraca szkoły z rodzicami
(20)
Edukacja zdrowotna
(19)
Nauczanie zintegrowane
(19)
Uczeń
(19)
Kompetencje kluczowe
(18)
Kompetencje społeczne
(18)
Zawód
(18)
Karta Nauczyciela
(17)
Nauczyciele języków
(17)
Stres
(17)
Unia Europejska
(17)
Matematyka
(16)
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela
(16)
Poradniki dla rodziców
(16)
Internet
(15)
Kierowanie szkołą
(15)
Kompetencje medialne
(15)
Nauczanie na odległość
(15)
Nauczyciel mianowany
(15)
Ocena pracy nauczyciela
(15)
Pedagodzy
(15)
Twórczość
(15)
Bibliotekarze
(14)
Edukacja
(14)
Efektywność nauczania
(14)
Etyka zawodowa
(14)
Myślenie twórcze
(14)
Stres zawodowy
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Wychowanie w szkole
(14)
Wywiadówka
(14)
COVID-19
(13)
Dziecko niepełnosprawne
(13)
Młodzież szkolna
(13)
Nauczyciel dyplomowany
(13)
Osobowość
(13)
Rodzina
(13)
Rozwój zawodowy
(13)
Subject: work
Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość?
(1)
Etyka pedagogiczna
(1)
Kierunek → Dialog : inspiracje metodyczne nie tylko dla nauczycieli etyki
(1)
Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Kryzysowy Niezbędnik Nauczyciela
(1)
Mendel Gdański
(1)
Monachomachia
(1)
Przegląd Pedagogiczny (Warszawa ; 1917)
(1)
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Satyry
(1)
Szkoła twórcza
(1)
Sławomir Czerwiński i wychowanie państwowe
(1)
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Subject: time
2001-
(657)
1901-2000
(51)
1989-2000
(39)
1945-1989
(18)
1801-1900
(6)
1918-1939
(5)
2001-0
(3)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
2000-
(1)
Subject: place
Polska
(307)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(10)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Białystok (woj. podlaskie)
(4)
Województwo mazowieckie (1999- )
(4)
Europa
(3)
Wielka Brytania
(3)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Czechy
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Województwo lubuskie (1999- )
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Austria
(1)
Azja
(1)
Belgia
(1)
Dania
(1)
Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
(1)
Eger (Węgry)
(1)
Egipt
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Galicja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Izrael
(1)
Janów Lubelski (woj. lubelskie)
(1)
Jasna Góra (Częstochowa ; część miasta)
(1)
Karwina (Czechy)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje arabskie
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Królestwo polskie
(1)
Kujawy
(1)
Lipsk (Niemcy)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Olsztyn (woj. śląskie, pow. częstochowski, gm. Olsztyn)
(1)
Powiat tarnowski (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Singapur (Singapur)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Swarzędz (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Swarzędz)
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Ukraina
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Województwo lubelskie (1919-1939)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wyspy Owcze (Dania)
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ózd (Węgry)
(1)
Śląsk
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(422)
Artykuł problemowy
(312)
Artykuł z pracy zbiorowej
(301)
Artykuł z czasopisma fachowego
(196)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(184)
Raport z badań
(100)
Artykuł z czasopisma naukowego
(99)
Praca zbiorowa
(44)
Artykuł fachowy
(31)
Poradniki dla nauczycieli
(29)
Materiały konferencyjne
(12)
Monografia
(12)
Poradnik
(12)
Opracowanie
(10)
Artykuł publicystyczny
(8)
Recenzja naukowa
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Czasopismo bibliotekarskie
(6)
Czasopismo fachowe
(6)
Czasopismo polskie
(6)
Wywiad dziennikarski
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł przeglądowy
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Bibliografia
(5)
Księga pamiątkowa
(5)
Wspomnienie pośmiertne
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Biogram
(3)
Podręcznik
(3)
Publikacje
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Artykuł naukowy
(2)
Artykuł z czasopisma
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry i zabawy
(2)
Listy
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Recenzja
(2)
Scenariusz imprezy szkolnej
(2)
Studium przypadku (case study)
(2)
Słownik biograficzny
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł w czasopiśmie pedagogicznym
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Gry planszowe
(1)
Kalendarium
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki multimedialne
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Relacja
(1)
Satyra
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Stan badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(877)
Socjologia i społeczeństwo
(110)
Psychologia
(75)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(67)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(67)
Informatyka i technologie informacyjne
(30)
Historia
(22)
Nauka i badania
(21)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Językoznawstwo
(12)
Medycyna i zdrowie
(11)
Filozofia i etyka
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Literaturoznawstwo
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Matematyka
(4)
Religia i duchowość
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Biologia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
3023 results Filter
No cover
Book
In basket
Date of change: 29.11.2023
(Prace Wydziału Nauk Humanistycznych. Prace Komisji Pedagogiki i Psychologiii / Bydgoskie Towarzystwo Naukowe. Seria A ; nr 12)
Streszczenie w języku angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 9020 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 23.11.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.11.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.11.2023
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 22.11.2023
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 359)
Tytuł z ekranu tytułowego.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 117-123.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 47894 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 04.11.2023
Czwarty już tom pt. Przestrzeń i odmienność – pasje i zaangażowanie młodych pedagogów specjalnych prezentuje głownie (choć nie tylko) osiągnięcia studentów kierunku oligofrenopedagogika, rozwijających się pod opieką pracowników prowadzących działalność naukową i praktyczną w obrębie pedagogiki specjalnej oraz inkluzji społecznej i edukacyjnej. Pod kierunkiem prof. zw. dr. hab. Zenona Gajdzicy zespół ten od lat prowadzi w kraju i poza jego granicami badania naukowe na temat społecznych i kulturowych uwarunkowań edukacji i socjalizacji uczniów z upośledzeniem umysłowym3. Koncentruje się głownie na: postawach społecznych wobec osób niepełnosprawnych (w tym upośledzonych umysłowo); instytucjach wspierających edukację i socjalizację osób niepełnosprawnych; kształceniu, wychowaniu, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; socjalizacji osób niepełnosprawnych; modelach i koncepcjach edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. W czwartym tomie „Cieszyńskiego Naukowego Forum Studenckiego” poza tekstami studentów znalazły się też wypowiedzi pracowników naukowych, doktorantów, członków Koła Naukowego Pedagogów UŚ. Redaktorem tomu jest mgr Anna Wojtas‐Rduch pełniąca także funkcję kierownika Choru „Niemego” działającego na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji. (fragment przedmowy)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.11.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.11.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.11.2023
W monografii poruszono ważną z punktu widzenia funkcjonowania szkoły wyższej kwestię okresowych ocen pracowniczych. Podjęto próbę zidentyfikowania czynników związanych z prezentowanymi przez nauczycieli akademickich postawami wobec oceniania, dokonano analizy problemów występujących w systemach oceniania, a także przedstawiono rekomendacje w zakresie budowania, wdrażania i wykorzystania systemów oceniania okresowego na uczelniach. W dobie zmian, jakim obecnie podlega szkolnictwo wyższe, publikacja może być szczególnie interesująca dla pracowników uczelni, a zwłaszcza osób odpowiedzialnych za wprowadzenie systemów oceniania okresowego nauczycieli akademickich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.11.2023
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 03.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again