Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Baran Jolanta
(2)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Mikruta Adama
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Psychoterapia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 15.11.2018
Bibliografia przy pracach
Streszczenie: Spis treści: Cz. I. Założenia i uwarunkowania interdyscyplinarności i wielokontekstowości wczesnego wspierania i wspomagania rozwoju oraz rehabilitacji. Alicja Rakowska. Aspekty komunikacji w profilaktyce, terapii i wychowaniu; Darina Tarcsiová. System wczesnego poradnictwa specjalno-pedagogicznego dla dzieci z niepełnosprawnością słuchową w warunkach Republiki Słowackiej; Joanna Konarska. Niepełnosprawność w kontekście czteroczynnikowej teorii rozwoju człowieka; Hanna Żuraw. Jakość życia niepełnosprawnych intelektualnie absolwentów szkół specjalnych; Urszula Eckert. Profilaktyka zapobiegająca niepełnosprawności; Adam Mikrut. Samotność i jej związek z poczuciem własnej niepełnosprawności u osób o nieprawidłowym rozwoju intelektualnym; Adrianna Kleszczyńska. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w powiatowej poradni psychologiczno-pedagogicznej; Teresa Serafin. Tworzenie warunków do kontynuacji nauki na poziomie wyższym przez uczniów z niepełnosprawnościami - możliwości a praktyka; Agnieszka Wątorek. Sytuacja uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie kształcenia; Ewa Domagała-Zyśk. Kompetencje młodzieży gimnazjalnej z uszkodzeniami słuchu w zakresie pisania w języku angielskim. Cz. II. Formy i metody wspierania rodzin osób z niepełnosprawnością. Janina Wyczesany. Problemy i potrzeby rodziców dzieci z niepełnosprawnością; Aneta Lew-Koralewicz. Rola rodziny w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju w opiniach rodziców i terapeutów; Grażyna Gunia. Rodzice dzieci niesłyszących wobec alternatywnych metod i form terapii logopedycznej; Dorota Kornaś. Profilaktyka i wczesne protezowanie dzieci z wadą słuchu w opinii ich rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43314 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 28.10.2016
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji, ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym; jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedzę i umiejętności; co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych; czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji nawiązują do aktualnego dorobku nauk społecznych i tendencji praktycznych w pedagogice specjalnej krajów zachodnich. Ponadto respektują one wysokie kryteria naukowości i potrzeby praktyczne, dlatego książka powinna istotnie przyczynić się do poprawy stanu polskiej pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41737 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej