Forma i typ
Artykuły
(135)
Książki
(83)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(81)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(83)
Autor
Chełkowska-Dorna Małgorzata
(9)
Ilska Paulina
(8)
Żylińska Marzena
(5)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Sawiński Julian Piotr
(4)
Civitas
(3)
Kloskowska Adriana
(3)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(3)
Brześkiewicz Zbigniew W
(2)
Buzan Tony (1942- )
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Hajdukiewicz Marianna
(2)
Harmin Merrill
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Rossowski Dariusz
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Tomaszewska Agata
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Łukasiewicz Monika
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Angelöw Bosse (1954- )
(1)
Ayres Linda R
(1)
Badegruber Bernd
(1)
Barnes Douglas
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Basaj Hanna
(1)
Batko Anna
(1)
Bałka Agnieszka
(1)
Bednarska Natalia
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Bilska-Kamińska Dorota Przekł
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Bougton Barbara
(1)
Briggs Leslie
(1)
Brzeziński Artur
(1)
Bucki Piotr
(1)
Budzyński Mariusz
(1)
Buehl Doug
(1)
Burgess Hilary
(1)
Buzan Barry
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Calhoun Emily
(1)
Chrabąszcz Marta
(1)
Ciećwierz Tomasz
(1)
Coombs Clyde Hamilton (1912- )
(1)
Cottrell Stella
(1)
Covington Nartin V
(1)
Czapla Małgorzata (pedagog)
(1)
Czekajło Agnieszka
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dawes Robyn M (1936- )
(1)
Dudziak Krystyna
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dutkiewicz Joanna
(1)
Dybała Joanna
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Felczak Ewa
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Fisher Robert (1943- )
(1)
Furgalińska Joanna (1959- )
(1)
Gagne Robert
(1)
Glasser William (1925- )
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(1)
Golik-Czarnecka Anna
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Green Gordon W
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gryboś Monika
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hopej Marian
(1)
Hopkins David
(1)
Humięcka Beata
(1)
Idczak Adam
(1)
Ignaciuk Michalina
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Janowski Maciej
(1)
Jaracz Marcin
(1)
Jasińska Sylwia
(1)
Jerzak Marta
(1)
Joyce Bruce
(1)
Jurek Anna
(1)
Kalinowska Edyta
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Karpeta-Peć Beata
(1)
Khan Salman (1976- )
(1)
Kirwiel Romuald
(1)
Klapa Julia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(132)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(26)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
1989-2000
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(221)
Język
polski
(221)
Odbiorca
Nauczyciele
(17)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Uczenie się
(179)
Metody nauczania
(49)
Nauczanie
(45)
Motywacja uczenia się
(37)
Uczniowie
(18)
Nauczyciele
(13)
Mnemotechnika
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Myślenie
(9)
Mózg
(9)
Pamięć
(8)
Samokształcenie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dzieci
(5)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(5)
Kształcenie
(5)
Metoda projektów
(5)
Poradniki
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Czytanie
(4)
Języki
(4)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(4)
Oceny szkolne
(4)
Strategie uczenia się
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Klasa szkolna
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Metody aktywne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Praca domowa ucznia
(3)
Psychologia uczenia się
(3)
Samodzielność
(3)
Umysł
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Biologia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Egzaminy szkolne
(2)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(2)
Internet
(2)
Język
(2)
Język polski
(2)
Języki obce
(2)
Krytycyzm
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Neuroedukacja
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pomieszczenia dydaktyczne
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Poznanie
(2)
Praca umysłowa
(2)
Praca zespołowa
(2)
Psychologia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczenie się języków obcych
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wielokulturowość
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
ALA Autorskie Licea Artystyczne i Akademickie
(1)
Affolter, Félicie (1926- )
(1)
Bibliografia
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915- )
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Czas
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Decyzje
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Dotyk
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Temat: dzieło
Dydaktyka specjalna
(1)
My pedagogic creed
(1)
Temat: czas
2001-
(34)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Wielka Brytania
(2)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Holandia
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(26)
Artykuł z pracy zbiorowej
(16)
Artykuł problemowy
(12)
Artykuł z czasopisma fachowego
(10)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Poradnik
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(62)
Psychologia
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Historia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
221 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.04.2024
Na okładce: Diagnoza typów uczniów. Jak je szybko rozpoznać? Jak z nimi pracować? Jak osiągnąć najlepsze wyniki?
Bibliografia na stronach [151]-153.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43461 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 09.02.2024
Dobre praktyki na motywację uczniów i naszych dzieci / Tomasz Ciećwierz. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 10, s. 7-8. - 2023.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 30.11.2023
Bibliografia na stronach 145-[147].
Na podstawie eksperymentów diagnostycznych: dziecięcego liczenia i rozumowania operacyjnego w zakresie potrzebnym do opanowania pojęcia liczby autorka przeprowadza badania dzieci głuchych i niedosłyszących rozpoczynających naukę w klasie I. Określa poziom intelektualnych kompetencji do uczenia się matematyki w szkole. Omawia działania stymulujące ich rozwój w zależności od możliwości poznawczych, wykonawczych i komunikacyjnych. Podaje metody i scenariusze badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44477 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
W ostatnich latach, wraz z szybkim rozwojem technologii komputerowych i internetowych, coraz większego znaczenia nabierają komputerowe metody badania tekstu, w szczególności metody ustalania sentymentu czy też wydźwięku tekstu. Metody komputerowe mogą być później wykorzystywane w takich zagadnieniach, jak streszczanie tekstu, wyszukiwanie informacji z tekstu, sprawdzanie poprawności tekstu, maszynowe tłumaczenie tekstu i wielu innych. Niniejsza monografia zawiera przegląd metod analizy sentymentu dla dokumentów głównie anglojęzycznych, badanie efektywności wybranych metod analizy sentymentu w zastosowaniu do dokumentów polskojęzycznych, propozycje nowych metod, które mogą poprawić jakość klasyfikacji. W nowych propozycjach nacisk został położony na problemy klasyfikacji binarnej, niekorzystanie ze źródeł zewnętrznych, korzystanie w jak najmniejszym stopniu ze zbioru uczącego. Proponujemy przenieść ciężar klasyfikacji tekstów z obszernego zbioru uczącego na wyszukiwanie i analizowanie związków pomiędzy słowami tworzącymi dokument, a nawet grupami słów. Zaproponowana metoda ma prostą interpretację, może konkurować z metodami standardowymi oraz może być wykorzystana do innych problemów związanych z ustalaniem sentymentu tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 10.10.2023
Bibliografia na stronach 56-60.
Publikacja przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów i reedukatorów, ma pomagać w rozpoznawaniu przyczyn opóźnień funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci z deficytami rozwojowymi. Opóźnienia te hamując prawidłowy przebieg procesów czytania i pisania stają się w konsekwencji przyczyną zaburzeń emocjonalnych i trudności wychowawczych. Oprócz charakterystyki zaburzeń autorka przedstawia wybrane techniki reedukacyjne i proponuje pięć metod pracy z dziećmi wymagającymi indywidualnego traktowania: Metodę Dobrego Startu; Ruchu Rozwijającego W.Sherborne; leczniczo-pedagogiczną J.Magnuskiej; tzw."18 struktur wyrazowych" oraz koncepcję procesu reedukacji B.Zakrzewskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34935 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.10.2023
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.09.2023
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: • Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. • Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. • Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 28.10.2022
Jak otwierać umysł ucznia? / Adriana Kloskowska. W: Życie Szkoły. 2022, nr 7, s. 22-26. - 2022.
Bibliografia na stronie 26.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 15.09.2022
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 119-120.
Dla nauczycieli, pracowników oświatowych, psychologów, pedagogów, studentów psychologii i pedagogiki, rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47085 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej