Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Męczkowska-Christiansen Astrid
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Filozofia pedagogiki
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 221-238. Indeks.
Punkt wyjścia prowadzonych w publikacji analiz stanowi rekonstrukcja filozoficznych koncepcji Kartezjusza, Kanta i Hegla w zakresie problematyki podmiotu. Sposoby przekładu filozoficznej koncepcji podmiotu na pole pedagogiki, zostają prześledzone na przykładzie czterech wybranych koncepcji wychowania (Rousseau-Herbart-Hessen-pedagogika socjalistyczna). Analizy te mają na celu ukazanie ciągłości pedagogicznego dyskursu podmiotowości. Nieciągłości w tym zakresie, przejawiajace się w postaci paradygmatycznych kryzysów, obecnych w sferze pedagogicznej teorii omówiono w kolejnej części książki. W końcowej części publikacji zakwestionowano oświeceniwą koncepcję podmiotu na gruncie współczesnej filozofii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39802 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej