Form of Work
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Kołodziejczyk Magdalena
(1)
Minahan Jessica
(1)
Rappaport Nancy
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Subject
Dziecko trudne
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Uczniowie
(1)
Zachowanie
(1)
Genre/Form
Poradnik
(1)
1 result Filter
Book
In basket
Bibliogr. s.214-218.
W działaniach uczniów z problemami behawioralnymi lub emocjonalnymi intencja nie zawsze jest jasna; mogą one nie pasować do znanych schematów i przez to wprawiać nauczyciela w zakłopotanie, powodować poczucie bezradności. Bywa i tak, że przecenia on możliwości ucznia do poradzenia sobie z daną sytuacją. Z naszej długoletniej praktyki wiemy, że zachowania uczniów, wynikające ze stanów lękowych, wycofania, buntu, czy podłoża seksualnego mogą stanowić wyjątkowo kłopotliwy problem, nawet dla najbardziej doświadczonych nauczycieli specjalistów. Kolejna trudność polega na tym, że nauczyciel jest przeważnie zmuszony szybko reagować, nawet jeśli zachowanie ucznia jest dla niego niezrozumiałe. Kiedy dzieci wybiegają pędem ze szkoły, czy podnoszą zgiełk w stołówce - dorosły od razu stara się opanować sytuację. Wychodząc jednak z błędnych założeń - co łatwo się może przytrafić w przypadku uczniów mających omawiane problemy - reaguje nieadekwatnie do sytuacji; prowadzi to do powtarzania się niewłaściwego zachowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44701 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again