Form of Work
Książki
(2)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Nowosad Inetta
(2)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Bochno Ewa
(1)
Łukasik Joanna
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Gotowość szkolna
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
2 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach. - Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Streszczenie: Spis treści: I. Codzienność w ujęciu teoretycznym. Bożena Muchacka, Codzienność szkoły: między pedagogiką a etyką; Ryszarda Cierzniewska, Trzy wymiary codzienności i ich potencjalność semantyczna dla pedagoga/nauczyciela; Joanna M. Łukasik, Codzienność jako powszedniość ─ odświętność w ujęciu Bogdana Suchodolskiego; Agnieszka Zalewska-Meler, Kategoria czasu w refleksji nad życiem codziennym. II. Wymiary codzienności nauczyciela. Joanna Madalińska-Michalak, Odnajdywanie własnej drogi w codzienności szkoły; Ewa Murawska, Barwy nauczycielskiej codzienności; Małgorzata Kabat, (Nie)zwykła codzienność nauczyciela ─ kilka refleksji z teorii i badań; Anna Gajdzica, Codzienność ┬niecodziennych├ nauczycieli funkcjonujących w polskich szkołach na obczyźnie; Jolanta Sajdera, Nauczyciel niepublicznego przedszkola w codziennym poczuciu ambiwalencji. III. Potrzeby zmiany w codziennej pracy nauczyciela. Jolanta Szempruch, Wypalenie zawodowe nauczycieli w szkolnej codzienności; Elżbieta Męcina-Bednarek, Praktyki w kształceniu pedagogów a kategoria innowacyjności; Marta Krasuska-Betiuk, Teoria społecznych reprezentacji w badaniach uczestników praktyk pedagogicznych; Renata Reclik, Kompetencje przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie konkretyzacji i abstrahowania jako determinanta poprawnego kształtowania pojęć matematycznych uczniów; Marzena Sendyk, Współpraca z rodzicami z perspektywy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ─ raport z badań; Edyta Kahl, O odnowę szkoły ─ zmagania opozycji z władzą w obliczu rozłamu realnego socjalizmu w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43735 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zbiór opracowań z zakresu dyskursu polityczno-oświatowego o codzienności szkoły i edukacyjnych aspektów codzienności ucznia, także ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Przedstawiono m. in.: krytykę międzynarodowych badań PISA i sposobu wykorzystywania ich przez MEN, możliwości oddziaływania na jakość szkoły, ocenę gimnazjów, rolę rodziców w polskiej szkole, opinię rodziców 6-latków o obniżeniu wieku szkolnego, trudności edukacji aksjologicznej, różnice w socjalizacji dziewcząt i chłopców, edukację ekologiczną w gimnazjum, kształtowanie uczestnictwa dzieci i młodzieży w kulturze fizycznej, analizę porównawczą koncepcji edukacji wczesnoszkolnej Ludwiki Jeleńskiej i Doroty Klus-Stańskiej, pozaszkolną edukację matematyczną dzieci. Grupy uczniów o specjalnych potrzebach to uczniowie: nieprzystosowani społecznie, niepełnosprawni, z ryzyka dysleksji, wychowankowie domów dziecka, ubodzy. Omówiono też wyniki badań opinii uczniów nt. czynników ryzyka i czynników chroniących przed zachowaniami problemowymi - opinie młodzieży badano w ramach projektu Pomerania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43736 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again