Form of Work
Artykuły
(6)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Proza
(1)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Bartosiak Mariusz
(1)
Ciesielski Tomasz
(1)
Gryszkiewicz Grażyna
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Henkel Barbara (1928- )
(1)
Kobierski Marcin (1976- )
(1)
Miłkowski Tomasz (1947- )
(1)
Młodzieżowa Agencja Wydawnicza
(1)
Parfieniuk-Białowicz Marta
(1)
Szletyński Henryk (1903-1996)
(1)
Targosz Sylwia
(1)
Wydawnictwo Literackie
(1)
Zaorska Magdalena
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Łasocha Natalia
(1)
Year
2020 - 2021
(4)
2010 - 2019
(4)
1980 - 1989
(2)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Dzieci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Aktorstwo
(8)
Teatr polski
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Emisja głosu
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nauczyciele
(1)
Scenografowie
(1)
Stanislavskij, Konstantin Sergeevič (1863-1938)
(1)
Teatr rosyjski
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(1)
10 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 23296 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 29005 (1 egz.)
Article
In basket
No cover
Article
In basket
E-book
In basket
Współcześnie znaczenia i funkcje choreografii niezwykle się rozszerzają i to nie tylko w ramach praktyki artystycznej, lecz także tej wychodzącej poza taniec (choreographing space, choreographing problems czy choreographing empathy). Choreografia to termin pozwalający adekwatnie opisywać zdarzenia kulturowe (ethical choreography, choreography of communication, choreography of consciousness, choreography of multiculture itp.), a nawet zjawiska naturalne (np. choreography of bacteria). Kulturowe, społeczne i polityczne konsekwencje tych metafor są dziś szeroko eksplorowane oraz dyskutowane w przestrzeni praktyk zarówno artystycznych, jak i badawczych. Zebrane w tej publikacji artykuły odsłaniają kilka możliwych obszarów, w których choreografia okazuje się adekwatnym językiem opisu, strategią działania, matrycą poznawczą lub metodą badawczą. Ponadto są dla siebie nawzajem nielinearnym, sieciowym wprowadzeniem – kładą fundament pod nasze współczesne rozumienie choreografii, a także swego rodzaju choreograficzne myślenie, służące zaistnieniu jej w kolejnych kontekstach. Interesuje nas wielopoziomowa i wieloaspektowa interakcja heterogenicznych czynników, która staje się możliwa dzięki obecności w każdej z zamieszczonych tu prac odpowiednich strategii choreograficznych. Są one zatem rozpoznawalne w działaniach artystycznych przytaczanych przez autorów, w przyjętych przez nich interdyscyplinarnych metodologiach i nieoczywistych relacjach, jakie pojawiają się pomiędzy kolejnymi rozdziałami. Ze Wstępu Teksty dotyczą współcześnie obieranych strategii choreograficznych, nowego podejścia do współczynników tańca i widowiska tanecznego, a także pracy z tancerzem i tworzenia relacji z publicznością. W Polsce publikacja ta jest niezmiernie potrzebna i istotna dla zapoznania się z dokonaniami światowymi oraz przeszczepienia na rodzimy grunt niezbędnych narzędzi badawczych i metodologii do zbadania nowych zjawisk choreograficznych. Głównym kręgiem odbiorców stanie się środowisko polskich tancerzy, performerów, choreografów zajmujących się współczesnymi zjawiskami tanecznymi. Na pewno zainteresują się nią też miłośnicy i krytycy tego typu prezentacji tanecznych. Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Nowaka Publikacja została zrealizowana we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach „Programu wydawniczego 2017″.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again