Forma i typ
Artykuły
(1)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Autor
Rutkowski Mateusz
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Mendel, Maria (1960- )
(1)
Miasta
(1)
Miejsce znaczące
(1)
Monografia
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temat: dzieło
Pedagogika miejsca wspólnego
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
[Pedagogika miejsca wspólnego - recenzja] / Mateusz Rutkowski. W: Praca Socjalna. 2019, nr 6, s. 109-114. - 2019.
Tytuł nadany przez katologującego.
Bibliografia na stronie 114.
Zawiera recenzję książki: Pedagogika miejsca wspólnego : miasto i szkoła / Maria Mendel. - Gdańsk, 2017.
E-book
W koszyku
OD REDAKCJI Kolejny, podwójny LX/2–3 tom „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce miejskiej. Przedstawiciele różnych ośrodków akademickich prezentują teksty, dla których wspólnym mianownikiem jest idea kulturowego pejzażu współczesnego środowiska miejskiego. Jedną z przewodnich myśli zawartych w niniejszym zbiorze stanowi teza, że współczesne miasto, powiązane z gospodarką globalną, jest konceptualizowane w kategoriach dynamicznej,płynnej i zmiennej struktury, dla której wymiar kulturowy staje się równie istotny jak wymiar ekonomiczny. Jednakże zawarte w tomie analizy znacznie wykraczają poza wąsko ujmowany kulturowy paradygmat socjologii miasta. Są próbą określenia sposobu, w jaki dzisiejsze miasta odpowiadają na najpilniejsze potrzeby współczesnego świata, będąc głównymi przestrzeniami tworzenia globalnych przepływów, materializujących się w konkretnych lokalizacjach. Zmiana w postrzeganiu roli czasu i przestrzeni polega na ich oddzieleniu i kompresji, co prowadzi do kolejnego pytania o rolę miejsca w budowaniu tożsamości jednostkowej i grupowej. Niezależnie bowiem od „mechanizmów wykorzeniających” ludzie wciąż poszukują podstaw identyfikacji i przynależności, usiłując odnaleźć je w miejscach, wokół których ogniskuje się życie społeczne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej