Forma i typ
Artykuły
(11)
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Oleszek Jadwiga
(2)
Borecka Irena (1948-2008)
(1)
Budzyńska Magdalena
(1)
Dunin-Wilczyńska Ewa
(1)
Franaszczuk-Truszkowska Marta
(1)
Gładysz Jolanta
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jolanta Smuniewska Red
(1)
Kruszewski Tomasz (1973- )
(1)
Kujawska Izabela
(1)
Lach Monika
(1)
Miernik Agnieszka
(1)
Polskie Towarzystwo Biblioterapeutyczne (Wrocław)
(1)
Pytlakowska Katarzyna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wydawnictwo Edukacyjne Akapit
(1)
Ziaja Grażyna
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Biblioterapia
(17)
Dziecko
(4)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Czytelnictwo
(2)
Edukacja medialna
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Edukacja czytelnicza i medialna
(1)
Język angielski
(1)
Języki
(1)
Lęk
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nałóg
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pedagogika
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bajkoterapia pomaga dzieciom / Magdalena Budzyńska // PORADNIK BIBLIOTEKARZA. - 2014, nr 10, s. 21-22.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Scenariusz zajęć na podstawie Opowiadania o niewidzialnym dziecku Tove Jansson.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37511 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. :100
Streszczenie: Zbiór scenariuszy opartych na tekstach literackich, przeznaczony dla nauczycieli wychowawców, bibliotekarzy, pedagogów szkolnych i pracowników świetlic socjoterapeutycznych. Materiał uporządkowano w dwóch rozdziałach dotyczących przeciwdziałania agresji i przemocy (dla klas IV-VI) oraz profilaktyki uzależnień (dla uczniów klas VI). W scenariuszach odwołuje się do fragmentów jednego utworu - relacji nastoletniej narkomanki z książki "My, dzieci z dworca Zoo".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39869 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Biblioterapia w ICIM / Katarzyna Pytlakowska // BIBLIOTEKA W SZKOLE/ Dodatek: BIBLIOTEKA. Centrum informacji 02/2011. - 2011, nr 5, s.14-16.
Streszczenie: Autorka przedstawia pomysły na dotarcie do młodzieży o szczególnych potrzebach emocjonalnych.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Propozycja zajęć biblioterapeutycznych na podstawie opowiadania "Lucynka po wakacjach szykuje się do szkoły".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Projekt integracyjny - gimnazjalny wolontariat Klubu Ośmiu na zajęciach biblioterapeutycznych wśród osób z upośledzeniem umysłowym.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-176.
Streszczenie: W części teoretycznej omówiono specyfikę wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i funkcjonowania tych placówek w Polsce oraz założenia, formy biblioterapii i konstrukcję działań biblioterapeutycznych w instytucjach wychowania zastępczego. W części badawczej przedstawiono badania własne o charakterze quasi-eksperymentu biblioterapeutycznego przeprowadzone w l. 1999-2002 wśród wychowanków toruńskich placówek opiekuńczo-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aneksy. Bibliogr. s. [165]-181.
Streszczenie: Spis treści: CZ. TEORETYCZNA I. Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.1. Istota upośledzenia umysłowego 1.2. Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.3. Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych koncepcji 1.4. Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.5. Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań przystosowawczych. II. Biblioterapia i jej oddziaływanie 2.1. Czytelnictwo i biblioterapia - próba ujęcia problemu 2.2. Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka dydaktycznego i wychowawczego 2.3. Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców 2.4. Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego - podejście empiryczne 2.5. Bajki w procesie biblioterapeutycznym 2.6. Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Spis treści: CZ. ANALITYCZNA I. Metodologiczne podstawy badań własnych 1.1. Problematyka badawcza 1.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze 1.3. Zbiorowość, teren i organizacja badań 1.4. Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego. II. Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów - analiza porównawcza wyników badań 2.1. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce 2.2. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego 2.2.1. Zachowania czytelnicze 2.2.2. Stosunek emocjonalny. III. Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - analiza porównawcza wyników badań 3.1. Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup 3.2. Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach 3.3. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej 3.3.1. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego 3.3.2. Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego 3.3.3. Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42117 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej