Form of Work
Artykuły
(10)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Bielska Ewa
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Bołsanowski Bolesław
(1)
Kaczmarska Dagmara
(1)
Kordzińska-Grabowska Anna
(1)
Kostrzewa Joanna
(1)
Lucas Wojciech
(1)
Małochleb Paulina
(1)
Staszewska Danuta (?-1995 )
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szymańska Marta
(1)
Wysota Katarzyna
(1)
Wójtowicz Agata
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(9)
1960 - 1969
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(12)
Audience Group
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Klasa 8.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Bunt
(11)
Młodzież
(5)
Dziecko
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
"Lot nad kukułczym gniazdem"
(1)
Broniewski, Władysław (1897-1962)
(1)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Bunsch Karol
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Gałczyński, Konstanty Ildefons (1905-1953)
(1)
Grodzieńska Stefania
(1)
Hip-hop w Polsce
(1)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(1)
Język polski
(1)
Kruczkowski, Leon (1900-1962)
(1)
Literatura polska
(1)
Meissner Janusz
(1)
Morcinek, Gustaw (1891-1963)
(1)
Mrożek, Sławomir
(1)
Mrożek, Sławomir (1930-2013)
(1)
Parandowski, Jan (1895-1978)
(1)
Pedagogika
(1)
Pisarze polscy
(1)
Rolleczek Natalia
(1)
Rusinek Michał
(1)
Samozwaniec Magdalena
(1)
Sienkiewicz, Henryk
(1)
Strumph Wojtkiewicz Stanisław
(1)
Szmaglewska Seweryna
(1)
Sztaudynger Jan
(1)
Wańkowicz, Melchior (1892-1974)
(1)
Wiechecki Stefan
(1)
Wiktor Jan
(1)
Zdolności
(1)
Subject: work
Quo vadis
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(2)
12 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Bez buntu nie ma rozwoju / Anna Brzeińska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2005, 3, s.69-78.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Sztuka buntu / Anna Oleszkowicz // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2008, nr 1, s.111-120.
No cover
Article
In basket
Bunt dorastania - jego mechanizmy i funkcje / Anna Oleszkowicz // PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA. - 1996, nr 5, s.394-401. - Wrocław.
No cover
Article
In basket
Mały buntownik / Dagmara Kaczmarska, Marta Szymańska, Katarzyna Wysota // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2012, nr 7, s.53-56.
Streszczenie: Po co dwulatkowi bunt. Jak wygląda bunt dwulatka. Jak odróżnić bunt od nie-buntu. Tworzenie środowiska przyjacielskiego zbuntowanemu dwulatkowi. Dekalog opiekuna. Sposoby radzenia sobie z buntem.
No cover
Article
In basket
Article
In basket
E-book
In basket
Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych. Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again