Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Aouil Bassam (1962- )
(1)
Biaduń-Korulczyk Edyta
(1)
Deputowski Piotr
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Kajdasz-Aouil Maria
(1)
Kania Sławomir
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kuźmicz Maria
(1)
Sochocka Kinga
(1)
Van Laere Karolina (1978- )
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
8 results Filter
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45318 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. s. [295]-302.
Streszczenie: Spis treści: 1. Rodzina w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym. 1.1. Definicje i funkcje rodziny; 1.2. Czynniki integrujące i dezintegrujące rodzinę; 1.3. Eurosieroctwo ─ patologiczne skutki dla członków rodziny ─ rodziców i dzieci; 1.4. Pracoholizm, nowe groźne uzależnienie w XXI wieku; 1.5. Inne patologiczne zachowania (uzależnienia) dotyczące rodziny. 2. Edukacja cyfrowa dzieci i młodzieży we współczesnych szkołach. 2.1. Proces nauczania i wychowania w szkołach - kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży; 2.2. Program digitalizacji (cyfryzacji) i działalność Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego dotyczący kultury i szkolnictwa w Polsce; 2.3. Kompetencje i umiejętności dzieci w szkołach w zakresie korzystania z Internetu; 2.4. Edukacja dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie cyberprzemocy w Internecie i bezpieczeństwa psychologicznego oraz prawnego. 3. Patologiczne formy komunikowania się dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni. 3.1. Internetoholizm. Komunikowanie się dzieci i młodzieży w Internecie ─ od pokusy do hikikomori, choroby cywilizacyjnej na świecie; 3.2. Cyberprzemoc w cyberprzestrzeni ─ patologiczne formy komunikowania w opinii studentów; 3.3. Portale społecznościowe, grupy komputerowe i inne zagrożenia dla osobowości dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni; 3.4. Fonoholizm ─ uzależnienie od telefonów komórkowych dzieci i młodzieży. Atrakcje i niebezpieczeństwa; 3.5. Seksting, seksoholizm, pedofilia, prostytucja nieletnich ─ niemoralne i przestępcze komunikowanie się wśród dzieci, młodzieży i dorosłych; 3.6. Tożsamość dzieci i młodzieży w Internecie ─ JA realne ─ JA wirtualne. 4. Samotność dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni. 4.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki samotności w ujęciu interdyscyplinarnym; 4.2. ┬Samotność razem├ dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni; 4.3. Komunikowanie się patologiczne w Internecie na przykładzie sprzedaży i zakupu leków; 4.4. Sytuacje trudne w cyberprzestrzeni (stresowe) w komunikowaniu się dzieci i młodzieży. 5. Jak zapobiegać patologii cyfrowej, ograniczać ją i leczyć dzieci i młodzież z uzależnień? 5.1. Czy istnieje i jak powstaje demencja cyfrowa w mózgu człowieka pod wpływem technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni? 5.2. Jak powstaje JA wirtualne oraz tożsamość internetowa? 5.3. ┬Cyfrowa głupota├ ─ ekshibicjonizm psychiczny i fizyczny w cyberprzestrzeni wśród dzieci i młodzieży; 5.4. Leczenie uzależnienia od urządzeń cyfrowych ─ detoks indywidualny i w ośrodkach zamkniętych. Zakończenie i wnioski.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43686 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again