Form of Work
Artykuły
(12)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Książki
(3)
E-booki
(2)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Kulesza Ewa Maria
(4)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Chojak Małgorzata
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Kubiak Agnieszka (pedagog)
(1)
Lipiec Dorota
(1)
Lubińska-Bogacka Magdalena
(1)
Michalska Paulina (psycholog)
(1)
Nowakowska-Bartłomiejczyk Danuta
(1)
Paluchowski Władysław Jacek
(1)
Rusinkiewicz Joanna
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Szymanik-Kostrzewska Anna
(1)
Uniwersytet Śląski w Katowicach Wydawnictwo
(1)
Więcek-Poborczyk Izabela
(1)
Woźniak Agnieszka (logopeda)
(1)
Zawadzki Bogdan
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(4)
Time Period of Creation
2001-
(9)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(17)
Audience Group
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Subject
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Poznanie
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Diagnoza
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjoterapia
(2)
Uczniowie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza społeczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Krzywda (psychologia)
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Nałóg
(1)
Niemowlę
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc a dziecko
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Teoria
(1)
Wcześniak
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zapobieganie
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Artykuł problemowy
(6)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 results Filter
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Diagnoza potencjału rozwojowego z zastosowaniem strategii zadanie - pomoc - zadanie. Teoretyczny model diagnozy.
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Jakościowo-ilościowa prezentacja wykonania prób wyselekcjonowanych dla prawidłowo rozwijających się dzieci w wieku trzech i czterech lat.
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Prezentacja rezultatów badań zdolności poznawczych dzieci w wieku pięciu i sześciu lat. W badaniach zastosowano procedurę zadanie-pomoc-zadanie, znaną w literaturze jako test-trening-test. Analiza zakresu zdolności poznawczych dzieci w wieku od pięciu do sześciu lat.
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Wyniki badań zdolności poznawczych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim o wieku rozwojowym od 3 do 6 lat.
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN ISSN 1644-0552 nr 51)
Bibliogr. przy pracach
Streszczenie: W prezentowanej książce omówiono teoretyczne założenia diagnozy i metodologiczne problemy z nią związane. Podano cele, zasady i warunki stawiania diagnoz psychologicznych dla dzieci w wieku przedszkolnym (od 3 do 7 roku życia). Zawarto przegląd metod, technik i narzędzi służących ocenie psychologicznej ww. dzieci. Zaprezentowano diagnozę w sferze: fizycznej, językowej, sensomotorycznej, intelektualnej (Skala Inteligencji D. Wechslera, Test Matryc Ravena, Skala Dojrzałości Umysłowej, Skala Leitera, Rysunek Postaci Ludzkiej), emocjonalno-społecznej (Test Bender-Koppitz, Kwestionariusz Temperamentu A.H. Bussa, Test Stosunków Rodzinnych, Rysunek Rodziny, Test Dom Drzewo Człowiek, Kwestionariusz CBI, Test Apercepcji Tematycznej, Skala Poczucia Kontroli, Kwestionariusz Zwierzyniec), moralnej i religijnej oraz typologię niepokojących zachowań dzieci (np. ADHD, płaczliwość).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39767 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 151-162.
Na stronie redakcyjnej błędne oznaczenie: wydanie 5.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45348 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46124 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka ta stanowi wartościowe, monograficzne opracowanie powszechnie stosowanej w środowisku psychologów metody kwestionariuszy osobowości. Nie jest ona tylko zreferowaniem stanu literatury przedmiotu, lecz także autorskim ujęciem problematyki kwestionariuszy osobowości. O jej szczególnej wartości świadczy to, że Autor odwołuje się do swoich bogatych doświadczeń – użytkownika kwestionariuszy, badacza konstruującego (lub współkonstruującego) oryginalne kwestionariusze oraz specjalisty od kulturowych adaptacji zagranicznych kwestionariuszy. W Polsce od wielu już lat nie opublikowano monografii poświęconej kwestionariuszom i ich znaczeniu w diagnostyce psychologicznej oraz badaniach naukowych. Z tego względu prezentowana książka stanowi unikatową pozycję w polskim piśmiennictwie psychologicznym, bardzo potrzebną dla podniesienia kultury tworzenia narzędzi psychometrycznych. Będzie ona stanowiła wartościową lekturę tak dla psychologów zajmujących się diagnostyką osobowości, jak i wszystkich specjalistów, zainteresowanych problematyką konstruowania standaryzowanych narzędzi diagnostycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Diagnozowanie i wydawanie opartych na diagnozach zaleceń jest – bodaj czy nie najważniejszym - elementem pracy psychologów wielu specjalności. Co jest przedmiotem diagnozowania psychologicznego? Jakie są relacje między pomiarem a testowaniem? Jakie są związki między diagnozowaniem a metodologią badań ilościowych i jakościowych? Jak życie weryfikuje diagnozy psychologiczne? Jaka jest relacja między diagnozowaniem a wyjaśnianiem i prognozowaniem? Czy i jakie istnieją związki między diagnozą a terapią? Na czym polega charakterystyczny dla psychologii rodzaj wyjaśniania - interpretacja? Jakie możliwości stają przed psychologiem, gdy podejmuje interwencję? Jakie diagnozowanie może sprawiać trudności emocjonalne i diagnoście, i osobie badanej? Jakie problemy etyczne wiążą się z diagnozowaniem? Czy i jak diagnozowania można się nauczyć? Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest ta książka. Jest ona autorską propozycją uporządkowania różnych podejść, stanowisk i tradycji odnoszących się do diagnozowania ludzi. Struktura, przystępny język oraz prezentacja przykładów praktycznych czyni z książki atrakcyjny podręcznik. Jest to monografia adresowana głównie do psychologów i studentów psychologii, jednak powinna zainteresować także wszystkich tych, którzy praktycznie korzystają z diagnoz psychologicznych, także studentów socjologii i pedagogiki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again