Form of Work
Artykuły
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Książki
(3)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Bednarek Stefan
(1)
Gasiulowa Anna
(1)
Imieliński Kazimierz (1929-2010)
(1)
Izabela Rutkowska
(1)
Jadwiga red
(1)
Kaczmarek Bożydar L.J
(1)
Kowalik Stanisław red
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Optymalizacja
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pąchalska Maria
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(6)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Subject
Dysfunkcje narządu ruchu
(3)
Dysfunkcje fizyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dysfunkcje
(1)
Dysfunkcje psychiczne
(1)
Dysfunkcje seksualne fizjologiczne
(1)
Empatia
(1)
Młodzież
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Patologia społeczna
(1)
Psychiatria
(1)
Psychopatologia
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rodzina
(1)
Seksuologia
(1)
Zachowanie seksualne
(1)
11 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33522 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34341 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Dysfunkcje i patologie w rodzinie // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 1995, 9, s. (2)-(5).
Book
In basket
Zarys seksuologii i seksiatrii / Kazimierz Imieliński. - Wyd. 2. - Warszawa : Państ. Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1986 (Ciesz : CDW). - 323, [4] s. : fotografie, rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 307-314.- Indeksy.
Streszcz. ang., ros.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 28110 (1 egz.)
Authority data
Zaburzenia integracji sensorycznej (hasło przedmiotowe)
zob. też Integracja percepcyjno-motoryczna (hasło przedmiotowe) ; Dysleksja i dysgrafia (hasło przedmiotowe) ; Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej (hasło przedmiotowe) ; Integracja sensoryczna (hasło przedmiotowe) ; Rozwój psychofizyczny dziecka (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Dyspraksja (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Dysfunkcje integracji sensorycznej ; Sensory processing disorders ; Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej ; Zaburzenia przetwarzania sensorycznego ; Integracja percepcyjno-motoryczna - zaburzenia
E-book
In basket
W książce zwrócono uwagę na ukazanie specyfiki i sposobów organizowania warunków rozwojowych dziecka niepełnosprawnego funkcjonującego w różnych środowiskach społecznych. Publikacja zawiera teoretyczne uwarunkowania niepełnosprawności, jak również praktyczne sposoby jej diagnozy i przykłady działań wspomagających. Przedstawione przykłady możliwych działań rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, są ukierunkowane przede wszystkim na zredukowanie zdiagnozowanych już problemów oraz wsparcie całych rodzin w podejmowaniu aktywności społecznej w ich naturalnym środowisku. Szansą na powodzenie tych zabiegów jest równe zaangażowanie w proces rehabilitacyjny wszystkich jego podmiotów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Głównym problemem podjętym w pracy była identyfikacja deficytów w rozwoju somatycznym i motorycznym osób z dysfunkcją wzroku (DW), na podstawie oceny zmian podstawowych cech budowy ciała, a także kondycyjnych i koordynacyjnych zdolności motorycznych za pomocą norm wyznaczonych dla pełnosprawnych rówieśników w badaniach długofalowych i przesiewowych. Dokonano też oceny rzetelności narzędzi do funkcjonalnej oceny równowagi oraz bilateralnej koordynacji. W badaniach długofalowych dzieci i młodzieży niewidomej, niezwykle rzadko spotykanych w piśmiennictwie, w trakcie 4-5 letnich obserwacji powtarzanych co pół roku, uczestniczyły 54 osoby w wieku 7-16 lat z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Laskach. Oceny równowagi 175 osób w wieku 6-16 lat z DW, dokonano w pięciu Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych w Polsce. W badaniach koordynacji bilateralnej, wzięło udział 75 osób niewidomych w wieku 7-17 lat z Ośrodka w Laskach. Do oceny podstawowych cech somatycznych oraz wyników w próbach sprawności fizycznej z baterii Physical Fitness Testing of the Disabled Project UNIQUE [Winnick i Short 1985], wykorzystano siatki centylowe oraz tabele punktowe opracowane dla populacji ogólnopolskiej [Dobosz 2012a, 2012b]. W badaniach równowagi oraz koordynacji bilateralnej osób niewidomych zastosowano testy funkcjonalne z baterii Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) [Bruininks i Bruininks 2005a, 2005b]. Działaniami terapeutycznymi w zakresie poprawy zdolności utrzymania równowagi, powinny być objęte zwłaszcza osoby, u których stwierdzono największe deficyty, tzn. niewidome dzieci (kategoria 4 i 5, wg WHO) w wieku 6-11 lat.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Neuropsychologia tożsamości to nauka zajmująca się wzajemnymi powiązaniami mózgowia z systemem Ja oraz tworzoną przez ten system tożsamością indywidualną, społeczną i kulturową w celu pomocy osobie chorej. Z perspektywy teoretycznej nauka ta bada związek struktur i połączeń mózgowych z procesami poznawczymi, emocjonal­nymi i zachowaniem oraz systemem Ja ściśle związanym z tożsamością. Z perspek­tywy klinicznej opracowuje metody diagnozy i ocenia efektywność rehabilitacji chorych z niedokształceniem i/lub destabilizacją systemu Ja oraz zaburzeniami tożsamości. Monografia „Neuropsychologia tożsamości” to dzieło nowatorskie i niezwykłe – oryginalne w podejściu do problematyki tożsamości, nowoczesne w wymiarze teoretyczno-metodologicznym, erudycyjne i znakomicie napisane. Dzieło oparte na dorobku światowej nauki oraz wynikach własnych badań, pogłębione analizą przypadków klinicznych pacjentów z najczęstszymi uszkodzeniami mózgowia, potwierdzone neurofizjologicznymi markerami (tzw. medycyna faktów), inspiruje do stawiania pytań o złożoność fenomenu ludzkiego istnienia, wciąż poznawanego i nadal nie w pełni poznanego. Prof. zw. dr hab. n. med. Bożena Grochmal-Bach Doświadczeni Autorzy, mający w swym dorobku liczące się monografie naukowe, uczynili tu przedmiotem opisu tożsamość człowieka, a ściślej mówiąc, możliwe powiązania biologiczne i fenomenologiczne tożsamości ze sferą opisu neuropsychologicznego. Z dzieła tego wyłania się nowe spojrzenie na sposób uprawiania neuropsychologii, wyznaczone przez szeroki humanistyczno-społeczny horyzont wzbogacający zorientowane dotychczas medycznie spojrzenie na opis zachowań ludzkich. Trzeba więc było wniknąć w strukturę Ja człowieka, by zrozumieć fenomen jego społecznego i zarazem kulturowego funkcjonowania, co Autorom monografii w pełni się udało. Prof. zw. dr hab. lek. med. Waldemar Tłokiński Nowatorskie podejście Autorów do problematyki tożsamości każe przeformułować podstawowe założenia neuropsychologii, przede wszystkim zaś widzieć ją jako obszar integrujący wyniki poszukiwań prowadzonych na przecięciu dróg neuronauk medycznych i społecznych. Dzieło to buduje mosty między biologicznie zorientowanymi naukami o ludzkim mózgu a naukami humanistycznymi. Jest adresowane do szerokiego kręgu odbiorców, do którego – oprócz specjalistów – należeć będą studenci psychologii i innych kierunków, zarówno medycznych, jak i humanistycznych, a także wszyscy zainteresowani człowiekiem i jego funkcjonowaniem w społeczeństwie i kulturze. Dr hab. Mariusz Gajewski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again