Form of Work
Artykuły
(14)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Kloskowska Adriana
(2)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Buła Anna
(1)
Dunin-Wilczyńska Ewa
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Krzywoń Danuta
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Matysiak Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Romańska-Malina Olga (1980- )
(1)
Rusin Agata
(1)
Rybska Eliza
(1)
Skorupka Ewa
(1)
Szumiata Magdalena
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Walczyk Teresa
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Year
2020 - 2021
(8)
2010 - 2019
(11)
Time Period of Creation
2001-
(10)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Audience Group
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Subject
Aktywność fizyczna
(9)
Dzieci
(5)
Dziecko
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Młodzież
(3)
Agresywność
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko pozamałżeńskie
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Konkubinat
(1)
Macierzyństwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Media
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Nauczyciel
(1)
Osoby bezdzietne
(1)
Podstawa programowa
(1)
Polityka ludnościowa
(1)
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
(1)
Pracujące matki
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój fizyczny młodzieży
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Sport
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Wady postawy
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Subject: time
2001-
(7)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Bibliografia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(9)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
19 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Różne czynniki powodujące agresywne zachowania dzieci i młodzieży.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Ćwiczenia wspierające rozwój ruchowy dziecka / Adriana Kloskowska. W: Głos Pedagogiczny. 2021, nr 122, s. 46-53. - 2021.
Materiał dodatkowy do artykułu "Ruch podstawą optymalnego rozwoju dziecka".
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43340 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka „Kraina Kreatywności – warsztat twórczego pedagoga w pracy z dziećmi”, stanowiąca kontynuację publikacji „Kraina Kreatywności – sposoby przeciwdziałania rutynie w pracy z dziećmi poprzez ekspresję twórczą i artystyczną”, odpowiada na potrzeby osób na co dzień zajmujących się odkrywaniem artystycznych zamiłowań swoich wychowanków. Rozwijanie twórczości od najmłodszych lat jest podstawą do ukształtowania w dziecku twórczego stylu życia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Po 10 latach od ukazania się podręcznika „Edukacja zdrowotna” Barbary Woynarowskiej, oddajemy w Państwa ręce nową publikację – tym razem przygotowaną przez zespół specjalistów pracujących pod kierunkiem Autorki pierwszego wydania. „Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka” to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga – praktyczna część – dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: -dbałości o ciało -zdrowia psychicznego - żywienia - aktywności fizycznej - bezpieczeństwa - zdrowia seksualnego - zapobiegania zachowaniom ryzykownym - bycia aktywnym pacjentem. Osobne rozdziały poświęcono edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi oraz niepełnosprawnością intelektualną. Barbara Woynarowska, prof. dr. hab. med., lekarz pediatra, specjalista medycyny szkolnej. Profesor w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii, Wydziale Pedagogicznym UW. Współtwórczyni polskiej koncepcji szkoły promującej zdrowie, kierownik międzynarodowych badań HBSC w Polsce (1990-2004), członek Komitetu Zdrowia Publicznego PAN (od 1999), współautorka edukacji zdrowotnej w podstawie programowej kształcenia ogólnego (2008). Autorka/wspólautorka ponad 600 publikacji z zakresu medycyny szkolnej, auksologii, medycyny sportowej, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii „Twórczość i Edukacja” wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijaniem oraz wspieraniem zdolności twórczych dzieci, młodzieży, a także osób dorosłych. W serii ukazują się prace dotyczące problematyki edukacyjnych oraz społecznych uwarunkowań rozwoju szeroko pojętej aktywności twórczej. Dotychczas ukazały się w serii: Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, red. K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska M. Modrzejewska-Świgulska, Twórczość codzienna w narracjach pedagogów Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, red. M. Modrzejewska-Świgulska K. J. Szmidt, Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności A. Chmielińska, Dynamika transgresji twórczych. Studia przypadków pedagogów Zwrócenie uwagi na rolę pytań w stymulowaniu aktywności poznawczej dzieci na etapie kształcenia elementarnego jest niezwykle potrzebne i ważkie, gdyż jest to etap kluczowy i krytyczny dla rozwoju wszystkich podstawowych umiejętności poznawczych uczniów. [...] Autorki prezentują zarówno wyniki badań, jak i zagadnienia naukowe przy jednoczesnej swobodzie gatunku i użytego słownictwa. Świadczy o tym posługiwanie się językiem nacechowanym w znacznym stopniu, dobrze pojętym w tym przypadku, subiektywizmem i ekspresyjnością. Obraz zjawiska jest konkretny, poddany oglądowi w kontekście osobistych doświadczeń, przemyśleń, ale także aktualnego stanu wiedzy i kierunków rozwoju myśli naukowej z prezentowanego obszaru dociekań. Należy podkreślić, że Autorki swoje rozważania teoretyczne ilustrują wynikami badań własnych, które znacznie wzbogacają i wzmacniają sformułowane tezy. Materiał empiryczny jest bardzo ciekawy i zawiera ogromny potencjał interpretacyjny. Z recenzji dr hab. Renaty Michalak, prof. UAM
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja rzuca nowe światło nie tylko na sam niezwykły dziecięcy potencjał ujawniany w sytuacjach zadaniowych, lecz także na konieczność odmiennego od dotychczasowego sposobu edukowania dzieci, a zwłaszcza wspierania rozwoju ich umiejętności poznawczych. Dziecięce nadawanie i odkrywanie znaczeń umożliwia zarówno wniknięcie w sposób myślenia i rozumowania dzieci, jak i pozwala dostrzec wagę oraz wartość wsparcia tych procesów poprzez stawianie dziecka w sytuacjach wymagających twórczego i niestandardowego działania. Niedocenianie, umniejszanie, ignorowanie, a często i lekceważenie potencjału kognitywnego dzieci w procesie aranżowania środowiska edukacyjnego, konstruowania programów kształcenia czy budowania relacji edukacyjnej, prowadzą do nieadekwatnych osiągnięć rozwojowych, znacznie poniżej ich możliwości. Autorki udowodniły, że dzieci przedszkolne są w stanie rozwinąć wyższe formy myślenia, rozumowania, jeśli doceni się i dostrzeże ich możliwości oraz zapewni im wyzwalające i stymulujące środowisko do nauki. Z recenzji prof. dr hab. Renaty Michalak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again