Form of Work
Artykuły
(15)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Kloskowska Adriana
(2)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bibrowicz Karol
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dunin-Wilczyńska Ewa
(1)
Friediger Teresa
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kurzeja Piotr
(1)
Matysiak Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Romańska-Malina Olga (1980- )
(1)
Rusin Agata
(1)
Skorupka Ewa
(1)
Szumiata Magdalena
(1)
Szurmik Tomasz
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Walczyk Teresa
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Year
2020 - 2022
(8)
2010 - 2019
(10)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(18)
Language
Polish
(18)
Audience Group
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Subject
Aktywność fizyczna
(10)
Dzieci
(5)
Dziecko
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Młodzież
(3)
Agresywność
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko pozamałżeńskie
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Konkubinat
(1)
Leczenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Media
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Nauczyciel
(1)
Osoby bezdzietne
(1)
Podstawa programowa
(1)
Polityka ludnościowa
(1)
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
(1)
Pracujące matki
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój fizyczny młodzieży
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Sport
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Wady postawy
(1)
Wspomaganie rozwoju (psychologia)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Subject: time
2001-
(8)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Bibliografia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(10)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
18 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Różne czynniki powodujące agresywne zachowania dzieci i młodzieży.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Ćwiczenia wspierające rozwój ruchowy dziecka / Adriana Kloskowska. W: Głos Pedagogiczny. 2021, nr 122, s. 46-53. - 2021.
Materiał dodatkowy do artykułu "Ruch podstawą optymalnego rozwoju dziecka".
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43340 (1 egz.)
E-book
In basket
Po 10 latach od ukazania się podręcznika „Edukacja zdrowotna” Barbary Woynarowskiej, oddajemy w Państwa ręce nową publikację – tym razem przygotowaną przez zespół specjalistów pracujących pod kierunkiem Autorki pierwszego wydania. „Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka” to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga – praktyczna część – dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: -dbałości o ciało -zdrowia psychicznego - żywienia - aktywności fizycznej - bezpieczeństwa - zdrowia seksualnego - zapobiegania zachowaniom ryzykownym - bycia aktywnym pacjentem. Osobne rozdziały poświęcono edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi oraz niepełnosprawnością intelektualną. Barbara Woynarowska, prof. dr. hab. med., lekarz pediatra, specjalista medycyny szkolnej. Profesor w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii, Wydziale Pedagogicznym UW. Współtwórczyni polskiej koncepcji szkoły promującej zdrowie, kierownik międzynarodowych badań HBSC w Polsce (1990-2004), członek Komitetu Zdrowia Publicznego PAN (od 1999), współautorka edukacji zdrowotnej w podstawie programowej kształcenia ogólnego (2008). Autorka/wspólautorka ponad 600 publikacji z zakresu medycyny szkolnej, auksologii, medycyny sportowej, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
We współczesnym świecie obserwujemy fakt zacierania się różnic pomiędzy czasem wolnym a czasem, w którym człowiek spełnia swoje powinności. Stąd pojawia się trudność metodologiczna kategoryzacji, definicji i przed¬miotu badań związanych z praktyczną analizą czasu wolnego1. Czas pracy i wypoczynku staje się coraz bardziej płynny, a naukowcy traktują dzisiejsze społeczeństwo jako społeczeństwo wiedzy i informacji lub jako społeczeństwo czasu wolnego. (…) Wielkiego znaczenia nabiera wychowanie ludzi, szczególnie dzieci i młodzieży, do racjonalnego wykorzystania czasu wolnego i uświadomienie sobie jego roli w życiu człowieka. Konsumpcyjne podejście do czasu wolnego wymusza konieczność podejmowania dodatkowej pracy w celu podniesienia standardu tego czasu, a którego w efekcie jest coraz mniej. Powstają specjalistyczne instytucje, które zajmują się organizacją czasu wolnego i wyznaczają wzorce jego spędzania. Powstające zjawisko ekonomii dobrobytu, związane z miejscem pracy i miejscem czasu wolnego, w efekcie prowadzi do zubożenia form jego spędzania. W ujęciu pedagogicznym proces percepcji czasu wolnego nazywa się wychowaniem do czasu wolnego. Percepcja czasu wolnego zmienia się wraz z emocjami człowieka, jego sposobem od¬czuwania radości, wolności, piękna czy szczęścia. Zmiany pozytywne w psychice człowieka, przeżycia wolnoczasowe wywołane podjętą aktywnością w czasie wolnym mogą być związane ze specyfiką tej aktywności (mogą być związane z praktykami religijnymi, wolontariatem, życiem rodzinnym czy społecznym, działalnością sportową, społeczną, hobbystyczną) i zapewnia¬ją regularne długoczasowe zadowolenie z życia. Analiza czasu wolnego to pytanie o sposób jego przeżywania: podmiotowo czy jako przedmiot jego „spędzania”; czy spędzanie czasu po pracy (a także w pracy) zastąpimy jego „przeżywaniem”? (…) Przemiany ustrojowe w Polsce po 1989 roku wywołały zmiany wzorców wolnoczasowych Polaków, przybliżając je do wzorców wysokorozwiniętych krajów Europy i świata. Cechą współczesnego życia człowieka jest ograniczenie jego aktywności ruchowej, co niesie za sobą wiele niepożądanych konsekwencji zdrowotnych i społecznych. Współczesna teoria efektywnego wypoczynku po pracy zakłada potrzebę wszechstronnej działalności ruchowej człowieka, który, mając więcej czasu wolnego, będzie pro¬wadził aktywny styl życia. Elastyczny czas pracy umożliwi podejmowanie zróżnicowanych form urlopu, a także wybór atrakcyjnego, zdrowego i aktywnego trybu życia. Wzorce zachowań wolnoczasowych będą kształtowane spontanicznie (indywidualnie), ale także w sposób konsumpcyjny. Aktywność rekreacyjna i turystyczna będzie traktowana jako sposób na życie, samorealizację i rozwój duchowy. Halina Guła-Kubiszewska (frag. Wstępu )
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again