Form of Work
Artykuły
(5)
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Author
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brosch Anna
(1)
Huciński Tadeusz (1949- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kierył Maciej
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Supińska Urszula
(1)
Wilczewski Tomasz
(1)
Łaciak Beata
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Subject
Dziecko
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Adaptacja społeczna
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja medialna
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kultura wizualna
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Płeć
(1)
Rola społeczna
(1)
Ruchy
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjologia ciała
(1)
Sport
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Żłobki
(1)
Subject: time
2001-
(4)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Podręcznik
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 169-176. - Summ.
Streszczenie: Obraz dziecka i dzieciństwa kreowany przez społeczeństwo, kulturę i środki masowego przekazu. Autorka opisuje świat społeczny dziecka głównie z perspektywy jego kontaktu z grupą rówieśniczą i z mediami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35641 (1 egz.)
Article
In basket
Terapeutyczne walory twórczości plastycznej / Wiesław Sikorski. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 1997, nr 5, s. 40-42. - 1997.
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Społecznych 69)
Dzieciństwo w świetle antropologii i teologii
Bibliogr. i streszcz. przy rozdz. w jęz. ang
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37602 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45275 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 131.
Streszczenie: Jedyny autorski podr. do metody ruchu rozwijającego adresowany do naucz. i opiekunów dzieci. Autorka prop. wykorzystanie metody do wspierania i stymulowania rozwoju dzieci oraz młodzieży i dorosłych upośl. fiz. i psych. Metoda może być także wykorzystywana przez rodziców we wspieraniu rozwoju dzieci bez zaburzeń. Wykorzystując teorię Labana autorka prop. zestaw ćw. - doświadczeń ruchowych opartych na potrzebie ruchu i kontaktu. Podr. dzieli się na 5 części: "Czego uczymy"; "Dlaczego uczymy"; "Jak uczymy"; "Specjalne wyzwania" - w tej części potrzeby dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami i zajęcia ruchowe z dziećmi (głównie), z którymi trudno nawiązać kontakt; ostatnią część stanowi streszczenie teorii ruchu rozwijającego - w streszczeniu tym wypunktowano korzyści dla dzieci płynące z ruchu rozwijającego w sferze rozwoju fiz. i rozwoju osobowości. Ważny element podr. stanowią wybrane przez autorkę fot.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34667, 34666 (2 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 237-244.
Celem Autorek prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we współczesnych żłobkach publicznych. Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to konieczne. Absolwenci żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we wrześniu zarówno dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie przekroczyć próg przedszkola. Dziecko żłobkowe ma dużą przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest bardziej odporne na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden - musi to być dobry żłobek, z dobrym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w książce. Autorki omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków), a także przedstawiły scenariusze różnorodnych zajęć, rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i emocjonalnie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45849 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again