Form of Work
Książki
(20)
Artykuły
(14)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(18)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(20)
Author
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(2)
Smużniak Karol
(2)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Brauze Anna
(1)
Dziemidowicz Czesław (1949- )
(1)
Ferens Halina
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Glej Sandra
(1)
Gołoś Alicja
(1)
Gumińska Małgorzata
(1)
Hołyńska Bożena
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kolender Danuta
(1)
Kozłowska Kinga
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Krysiak Beata
(1)
Kustosz Sylwia
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Lubomirska Anna
(1)
Löwe Armin
(1)
Marczewska Krystyna
(1)
McClannahan Lynn E
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Nadolska Hanna
(1)
Nowak Jadwiga (logopeda)
(1)
Polewczyk Irena Mirosława
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Sroka Aleksandra
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena (1926-1993)
(1)
Synowiec Helena Wstęp
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Walencik-Topiłko Anna
(1)
Wojdyła Adela
(1)
Wybór Janina oprac
(1)
Wójtowicz Janina (-2000 )
(1)
Zielińska Krystyna
(1)
Year
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(7)
1989-2000
(3)
Country
Poland
(34)
Language
Polish
(34)
Audience Group
Logopedzi
(1)
Subject
Mowa
(27)
Dziecko
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Język polski
(6)
Dziecko niesłyszące
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Czytanie
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Słuch
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Gry i zabawy
(2)
Język dziecka
(2)
Język migowy
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Aparaty słuchowe
(1)
Czytanie na głos
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo w stopniu lekkim
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Inteligencja
(1)
Język
(1)
Język środowiskowy
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunikowanie się
(1)
Korekcja mowy
(1)
Logopedia
(1)
Logorytmika
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa dziecka
(1)
Nauczanie języków
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Osobowość
(1)
Pisanie
(1)
Poradniki
(1)
Programy nauczania
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia wysławiania się
(1)
Śpiew
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł fachowy
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(9)
Językoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
34 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Ekspresja słowna dziecka : cz. 2 / Karol Smużniak // SCHOLASTICUS. - 1993, nr 2, s.21-26.
Streszczenie: Z przedstawionych interpretacji tekstów dziecięcych wynika, że proces twórczości powinien zawierać nie tylko fazy inspiracji ale też fazy przygotowania i oglądania wytworów.
Book
In basket
Bibliogr. s. : 314-325
Streszczenie: Autorka zdefiniowała język oraz określiła jego istotę jako środka porozumiewania się ludzi. Zaprezentowała współczesne koncepcje teoretyczne w badanich nad językiem dziecka. Dokonała opisu funkcjonujących w literaturze koncepcji rozwoju języka. Określiła właściwości języka dzieci klas niższych (od faz rozwoju, poprzez włąściwości języka dziecka w młodszym wieku szkolnym, do zwrócenia uwagi na postępujące zmiany w rozwoju języka w ciągu pierwszych trzech lat nauczania). Omówiła uwarunkowania rozwoju języka uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Przedstawiła różnorodne metody, formy i środki oddziałujące na sprawność językową dziecka. Następnie dokonała opisu przebiegu badań własnych, ich rezultatu oraz weryfikacji założonych wcześniej hipotez badawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 39785 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 19718 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Język ciszą zaklęty / Anna Brauze. W: Polonistyka. 2007, nr 9, s. 49-54. - 2007.
Kształcenie językowe dzieci niesłyszących.
No cover
Article
In basket
Book
In basket
(Biblioteczka Nauczycielskiego Kolegium Rewalidacji i Resocjalizacji)
Streszczenie: Badania autorki nad monologową mową narracyjną dzieci w wieku szkolnym o różnym poziomie inteligencji: pełnosprawnych umysłowo oraz upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34342 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34892 (1 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: Książka adresowana do osób opiekujacych się dziećmi z uszkodzonym CUN, zwłaszcza z autyzmem. Podano wskazówki do: diagnozy poziomu funkcjonowania dziecka w zakresie sfer rozwojowych, konstruowania programu i realizowania programu terapii (z przykładem tabeli programu dla terapeuty i dla rodziców). Omówiono: etapy nauki komunikacji wg metody ułatwionej komunikacji (UK): bitowanie, czytanie całowyrazowe wg G. Domana; etapy rozwijania mowy czynnej; ćwiczenia stymulacyjne (dot. zmysłów); edukację dziecka z przykładami fragmentów programu dla dziecka autystycznego. Opisano rozwój trójki dzieci i zamieszczono przykładowe wypowiedzi uczniów autorki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39852 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 108-[110].
Fonogesty - specjalne rytmiczne ruchy jednej ręki towarzyszące mówieniu, pomagające wsłuchiwać się w mowę. Książka przeznaczona dla rodziców dzieci z uszkodzonym słuchem. Daje wiedzę na temat: jak funkcjonują fonogesty, jak jest zbudowany system fonogetyczny...
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34754 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Biorę udział w konkursach
Streszczenie: Zbiór artykułów, które były już wcześniej publikowane w czasopismach. Artykuły dot. m.in. poznawania przez dziecko języka mówionego w domu i przedszkolu, problematyki dysleksji, sposobu wymowy kandydatów na logopedów oraz nauczycieli. Zamieszczono też propozycje ćwiczeń analizy i syntezy głoskowej i analizy sylabowej - ćwiczeń o zróżnicowanej formie, przeznaczonych dla rodziców i nauczycieli przedszkoli i klas początkowych, do wykorzystania w pracy z dziećmi mającymi trudności w tym zakresie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35297 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 180-[191].
Streszczenie: Praca przeznaczona jest dla rodziców, wychowawców i terapeutów zajmujących się niemowlętami i małymi dziećmi z wadą słuchu. Autor omawia: metody wczesnego wykrywania wad słuchu, teoretyczne i praktyczne zasady terapii, rehabilitację słuchowo-językową i sposoby postępowania rodziców z dziećmi niesłyszącymi. Książka informuje, dlaczego wczesne rozpoznanie wady słuchu u niemowląt ma tak ogromne znaczenie dla intelektualnego i społecznego rozwoju dziecka oraz jakimi sposobami można tę wadę rozpoznać. Publikacja zawiera wykaz polskich: poradni i punktów rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu; placówek kształcenia dzieci i młodzieży niesłyszącej i słabosłyszącej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36007 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44211 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43509 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Otwarty styl pracy z dzieckiem przedszkolnym / Adela Wojdyła // SCHOLASTICUS. - 1992, nr 3-4, s.17-21.
Streszczenie: Stawianie dziecku zadań otwartych. Konspekt zajęcia z twórczości słownej dla dziecka 6-letniego.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32649 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 319-326
Streszczenie: Autorka opisuje doświadczenia, obserwacje i wyniki oddziaływań wychowawczych z powołanej i prowadzonej przez siebie (wraz z niesłyszącą nauczycielką) klasy dwujęzycznej dla dzieci głuchych od urodzenia, w której to język migowy jest nauczany i używan
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34343 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again