Forma i typ
Artykuły
(13)
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Patyk Katarzyna
(2)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Bąk-Średnicka Anna
(1)
Gumińska Natalia
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Lubomirska Anna
(1)
Marczewska Elżbieta
(1)
McClannahan Lynn E
(1)
Mil Sławomir
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Porter Joseph
(1)
Rubiniec Jolanta
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Schopler Eric (1927-2006)
(1)
Szczypczyk Anna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Wrona Joanna (recenzent)
(1)
Wydawnictwo Naukowe PWN
(1)
Łatacz Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(2)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(22)
Metody nauczania
(8)
Autyzm
(5)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Gry i zabawy
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Mowa
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rodzice
(2)
Uczucia
(2)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunikowanie się
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Programy nauczania
(1)
Szkoły
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia wysławiania się
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
22 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Streszczenie: Książka adresowana do osób opiekujacych się dziećmi z uszkodzonym CUN, zwłaszcza z autyzmem. Podano wskazówki do: diagnozy poziomu funkcjonowania dziecka w zakresie sfer rozwojowych, konstruowania programu i realizowania programu terapii (z przykładem tabeli programu dla terapeuty i dla rodziców). Omówiono: etapy nauki komunikacji wg metody ułatwionej komunikacji (UK): bitowanie, czytanie całowyrazowe wg G. Domana; etapy rozwijania mowy czynnej; ćwiczenia stymulacyjne (dot. zmysłów); edukację dziecka z przykładami fragmentów programu dla dziecka autystycznego. Opisano rozwój trójki dzieci i zamieszczono przykładowe wypowiedzi uczniów autorki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39852 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 2016, nr 3, s. 32-37. - 2016.
Bibliogr. s. 37.
Streszcz. ang.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42559 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks
Streszczenie: Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne. Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego, Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności ─ definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej, Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się, Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci, Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką, Rozdział 7. Niepełnosprawność ─ modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności, 7.1. Niepełnosprawność intelektualna,7.2. Niepełnosprawność ruchowa, 7.3. Uszkodzenie słuchu,7.4. Uszkodzenie wzroku, Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia, Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się,Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej,Rozdział 12. Choroba przewlekła,12.1. Otyłość,12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie,12.3. Mukowiscydoza,12.4. Cukrzyca,12.5. Epilepsja,12.6. Astma oskrzelowa,Załącznik Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne, Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne, Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą Rozdział 17. Autyzm, Część III. Poza ┬specjalne potrzeby edukacyjne├,Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education), Rozdział 19.Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46092 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju. 3 t. 3)
Bibliogr. s. 12, 273-277. - Indeksy.
Streszczenie: Tłumaczenie amerykańskiego opracowania adresowanego do rodziców i nauczycieli dzieci dotkniętych autyzmem. Przedstawiono 296 ćwiczeń w dziesięciu dziedzinach np. motoryka, koordynacja wzrokowo-ruchowa, działania poznawcze, samodzielność, uspołecznienie. Są to ćwiczenia dla dzieci w wieku 0-6 lat lub na tym poziomie rozwoju. Dorosły musi odpowiednio dobrać ćwiczenia do specyficznych potrzeb dziecka. Każde ćwiczenie opisano wg struktury: nazwa ćwiczenia i wiek dziecka, cel, zadanie, pomoce, procedura, niektóre uzupełniono rys. W ostatniej grupie "Zachowanie" podano przykł. zaburzonych zachowań dzieci w starszym wieku pozostających na poziomie wcześniejszych okresów rozwoju wraz ze sposobem interwencji. Ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez rodziców małych, zdrowych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33230 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program działań terapeutycznych i edukacyjnych dla rodziców osób z cechami ze spektrum autyzmu (ASC) oraz nauczycieli ukierunkowany na stymulowanie trzech poziomów procesów poznawczych: percepcji (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzy (co ludzie wiedzą) oraz przekonań (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe.
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) oraz przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe. Program podzielony został na sześć poziomów: POZIOM 1: PROSTE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel mogą widzieć różne rzeczy. POZIOM 2: ZŁOŻONE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel patrzą na coś z innej perspektywy. POZIOM 3: ROZUMIENIE ZASADY „WIDZIEĆ ZNACZY WIEDZIEĆ” - Rozumienie, że ludzie wiedzą tylko o rzeczach (stanach), których doświadczyli bezpośrednio lub pośrednio. POZIOM 4: ROZUMIENIE PRAWDZIWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są prawdziwe oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 5: ROZUMIENIE FAŁSZYWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są fałszywe, oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 6: ROZUMIENIE PRZEKONAŃ DRUGIEGO RZĘDU - Rozumienie, że jedna osoba może myśleć o tym, co myśli druga osoba, oraz wykorzystywanie tego do przewidywania zachowania. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46093 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej