Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Artykuły
(5)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Autor
Pisula Ewa (1964- )
(3)
Lansing Margaret
(2)
Schopler Eric (1927-2006)
(2)
Antos Izabela
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Cook Katie
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Davis Judith H
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Hilsaca Cleonique
(1)
Jamioł Marta
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kubińska Aleksandra
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Mil Sławomir
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pardej Katarzyna
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piszczek Maria
(1)
Reichler Robert Jay (1937- )
(1)
Rogers Sally J
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Synowiec Sabina
(1)
Szczypczyk Anna
(1)
Troszczyńska Beata
(1)
Vismara Laurie A
(1)
Waters Leslie
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(20)
Terapia zabawą
(8)
Autyzm
(6)
Psychoterapia
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Rehabilitacja medyczna
(5)
Terapia behawioralna
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Chorzy w rodzinie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Gry i zabawy
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Korekcja mowy
(2)
Biblioterapia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Fobia specyficzna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry ruchowe
(1)
Hipoterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kinezyterpia
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pediatria
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia psychologiczna
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacje
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(11)
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Wykorzystanie programu zawierającego elementy wczesnego wspomagania rozwoju w pracy z chłopcem autystycznym. Opis przypadku.
Książka
CD
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2014. - 317 stron : ilustracje ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Tytuł oryginału: "The new social story book" 2010. Na okładce: Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
Bibliografia, netografia na stronach 313-317.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [146]-162. Indeks.
Publikacja skierowana jest do osób zainteresowanych problematyką zaburzeń rozwoju, przygotowujących się do pracy z małymi dziećmi z autyzmem lub z nimi pracujących. Prezentuje aktualne informacje dotyczące uwarunkowań rozwoju małego dziecka z autyzmem, możliwości wczesnego wykrywania tego zaburzenia oraz efekty wcześnie prowadzonej terapii. W pracy opisano: na czym polega autyzm, przyczyny jego występowania, zmiany w sposobie rozumienia autyzmu, zróżnicowanie populacji dotkniętej autyzmem oraz częstotliwość jego występowania. Scharakteryzowano różne sposoby rozwoju dziecka z autyzmem, jego rozwój społeczny, ruchowy i poznawczy, komunikację dziecka autystycznego, dynamikę jego rozwoju oraz prognozy rozwojowe. Zwrócono uwagę na rolę rodziców w terapii małego dziecka z autyzmem. Większość przytoczonych danych odnosi się do dzieci w wieku od 0 do 3 lat oraz dzieci w wieku przedszkolnym. W Aneksie zamieszczono: kryteria diagnostyczne autyzmu w DSM-IV-TR wg APA (2000) i ICD-10 (World Health Organization, 1992).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - 210 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia strony 187-210.
Omówiono zagadnienia dotyczące charakterystyki klinicznej, diagnozy i terapii autyzmu. Sklasyfikowano zaburzenia autystyczne: zespół Aspergera, zespół Retta oraz dziecięce zaburzenia dezintegracyjne. Uwzględniono również rolę rodziny we wspieraniu dziecka w rozwoju i zbliżaniu do życia społecznego. Zamieszczono aktualną bibliografię i przydatne adresy internetowe. Publikacja adresowana jest do rodziców oraz wszystkich osób zainteresowanych problematyką autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44550 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 195)
Bibliografia na stronach 278-283 oraz przy artykułach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Kontynuacja pracy "Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia". Książka zawiera zbiór artykułów dotyczących zarówno efektów terapii dzieci z autyzmem, jak też przedstawia zastosowanie metod behawioralnych w pracy z osobami z autyzmem (m.in. metoda wyodrębnionych prób, metoda uczenia sytuacyjnego). Wśród metod uzupełniających i alternatywnych omówiono "Czas podłogowy", metodę Opcji, biblioterapię, dogoterapię, hipoterapię, ułatwioną komunikację. W ostatnim rozdziale zwrócono uwagę na behawioralne podejście do rozwijania u osób dorosłych umiejętności niezbędnych w życiu oraz propozycje tworzenia ośrodków łączących funkcje terapeutyczne z warsztatem terapii zajęciowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Stosowana analiza zachowania.
Bibliografia na stronie 169.
Dla dzieci w wieku 1-11 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zindywidualizowana Ocena i Terapia Dzieci Autystycznych oraz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju ; t. 3)
Bibliografia na stronie 12, 273-277. Indeksy.
Tłumaczenie amerykańskiego opracowania adresowanego do rodziców i nauczycieli dzieci dotkniętych autyzmem. Przedstawiono 296 ćwiczeń w dziesięciu dziedzinach np. motoryka, koordynacja wzrokowo-ruchowa, działania poznawcze, samodzielność, uspołecznienie. Są to ćwiczenia dla dzieci w wieku 0-6 lat lub na tym poziomie rozwoju. Dorosły musi odpowiednio dobrać ćwiczenia do specyficznych potrzeb dziecka. Każde ćwiczenie opisano wg struktury: nazwa ćwiczenia i wiek dziecka, cel, zadanie, pomoce, procedura, niektóre uzupełniono rys. W ostatniej grupie "Zachowanie" podano przykł. zaburzonych zachowań dzieci w starszym wieku pozostających na poziomie wcześniejszych okresów rozwoju wraz ze sposobem interwencji. Ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez rodziców małych, zdrowych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33230 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zindywidualizowana Ocena i Terapia Dzieci Autystycznych oraz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju ; t. 2)
Bibliografia na stronach 207-209.
Tłumaczenie amerykańskiego opracowania adresowanego do rodziców i nauczycieli dzieci dotkniętych autyzmem. Zgodnie z tym programem każde dziecko ma mieć indywidualnie dobrane ćwiczenia, aby umożliwić mu uczęszczanie w USA do szkoły. Podano więc: na jakie zachowania należy zwrócić uwagę dokonując oceny dziecka autystycznego, kryteria doboru celów programu i zmian zachowania dziecka, propozycje ćwiczeń do wykonywania z dzieckiem (w domu lub w specjalistycznym ośrodku) wspomagających jego rozwój indywidualny i społeczny. Do ćwiczeń używa się prostych i dostępnych pomocy. Ilustrację metody stanowi opis indywidualnego przypadku Tomka, a poszczególnych ćwiczeń - także opisy przypadków innych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33964, 33627 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42907 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej