Form of Work
Artykuły
(3)
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(1)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kubińska Aleksandra
(1)
Lansing Margaret
(1)
Reichler Robert Jay (1937- )
(1)
Schopler Eric (1927-2006)
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Troszczyńska Beata
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Dziecko chore
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Gry i zabawy
(2)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Przedszkola szpitalne
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjalizacja
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
5 results Filter
No cover
Article
In basket
Szpital Pluszowego Misia / Mirosława Szafrańska // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2006, nr 6, s.23-25.
No cover
Article
In basket
Bawmy się z chorym dzieckiem / Jarosław Michalski, Barbara Olszewska // SZKOŁA SPECJALNA. - 1996, nr 5, s.285-289. - Warszawa, Łódź.
No cover
Article
In basket
Book
In basket
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45267 (1 egz.)
Book
In basket
(Zindywidualizowana Ocena i Terapia Dzieci Autystycznych oraz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju ; t. 2)
Bibliografia na stronach 207-209.
Tłumaczenie amerykańskiego opracowania adresowanego do rodziców i nauczycieli dzieci dotkniętych autyzmem. Zgodnie z tym programem każde dziecko ma mieć indywidualnie dobrane ćwiczenia, aby umożliwić mu uczęszczanie w USA do szkoły. Podano więc: na jakie zachowania należy zwrócić uwagę dokonując oceny dziecka autystycznego, kryteria doboru celów programu i zmian zachowania dziecka, propozycje ćwiczeń do wykonywania z dzieckiem (w domu lub w specjalistycznym ośrodku) wspomagających jego rozwój indywidualny i społeczny. Do ćwiczeń używa się prostych i dostępnych pomocy. Ilustrację metody stanowi opis indywidualnego przypadku Tomka, a poszczególnych ćwiczeń - także opisy przypadków innych dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33964, 33627 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again