Form of Work
Książki
(9)
Artykuły
(8)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(9)
Author
Oficyna Wydawnicza Impuls
(2)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(2)
Bouvet Danielle
(1)
Brearley Gill
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charczuk Ewa
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Kaczmarek Bogusława
(1)
Kulma Beata
(1)
Makus Daniel
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Nadolska Hanna
(1)
Piotrowska-Madej Karolina
(1)
Twardowski Andrzej (1956- )
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Zielińska Jolanta (1956- )
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(17)
Subject
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(7)
Komunikacja wspomagająca
(5)
Język polski
(4)
Niepełnosprawni
(3)
Język angielski
(2)
Język migowy
(2)
Języki
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Logopedia
(2)
Mowa
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Biblioterapia
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo w stopniu umiarkowanym
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głusi
(1)
Inteligencja
(1)
Języki obce
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Mowa dziecka
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedorozwój umysłowy w stopniu lekkim
(1)
Niewidomi
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
17 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Książka jest ciekawym i bardzo potrzebnym przedsięwzięciem na polskim rynku wydawniczym. Przede wszystkim jest uzupełnieniem literatury na temat teoretycznych podwalin Makatonu, wzbogaconym o konkretne, bardzo pomocne przykłady wykorzystania wiedzy w prowadzonej terapii. Popularyzuje również AAC, a w szczególności system Makaton z [¬] przystosowaniem, jakiego dokonała Bogumiła B. Kaczmarek ─ niestrudzona propagatorka komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Z recenzji wydawniczej dra hab. Jacka J. Błeszyńskiego, prof. UMK
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43624 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43367 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. przy pracach. - Streszcz. ang. przy pracach
Streszczenie: SPIS TREŚCI: I. Komunikacja ─ diagnoza, możliwości językowe i komunikacyjne. 1. Psychologiczne aspekty języka i mowy. 2. Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem. 3. Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu. 4. Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS ─ doniesienie z badań. 5. Mowa i język dzieci z zespołem Downa ─ czynniki zakłócające. 6. Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia?? 7. Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym ─ dylematy diagnostyczne. II. Komunikacja ─ relacje interpersonalne, komunikacja społeczna. 1. Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi ─ rozważania o możliwościach komunikacyjnych. 2. Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa?. 3. Dziecko z zespołem Möbiusa w komunikacji interpersonalnej?. 4. Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych?. 5. Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43462 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. - Indeks.
Streszczenie: Książka poświęcona dzieciom niepełnosprawnym ruchowo i przewlekle chorym, często z dodatkowymi upośledzeniami. Krótko omówiono konsekwencje emocjonalne najczęściej występujących u dzieci rodzajów niepełnosprawności, zaburzenia w porozumiewaniu się i rodzaje metod komunikacji alternatywnej. Do zrozumienia dzieci ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi zastosowano model poczucia straty. Przedstawiono terapię dzieci i młodzieży nakierowaną na ich problemy emocjonalne lub stany depresyjne - opis jest ilustrowany przykładami przypadków (wykorzystano też alternatywne metody porozumiewania się). Omówiono cechy i umiejętności potrzebne terapeucie. Zamieszczono słowniczek stosowanych terminów, użyteczny indeks zagadnień, wykaz 11 polskich organizacji działających na rzecz dzieci niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36977, 35935 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44211 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteczka Nauczycielskiego Kolegium Rewalidacji i Resocjalizacji)
Streszczenie: Badania autorki nad monologową mową narracyjną dzieci w wieku szkolnym o różnym poziomie inteligencji: pełnosprawnych umysłowo oraz upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34342 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 319-326
Streszczenie: Autorka opisuje doświadczenia, obserwacje i wyniki oddziaływań wychowawczych z powołanej i prowadzonej przez siebie (wraz z niesłyszącą nauczycielką) klasy dwujęzycznej dla dzieci głuchych od urodzenia, w której to język migowy jest nauczany i używan
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34343 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37142 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 253-276
Streszczenie: Autorka przedstawia postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych, zwraca uwagę na miejsce niepełnosprawnych uczniów w reformie edukacji, na wiedzę i przygotowanie oraz postawę nauczycieli języków obcych do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. W publikacji omawia kształcenie integracyjne (zalety, warunki, ograniczenia, kształcenie nauczycieli) oraz analizuje specjalne potrzeby edukacyjne i wskazania metodyczne (uczniowie: niedosłyszący, niesłyszący, słabo widzący, niewidomi, niepełnosprawni ruchowo, z zaburzeniami mowy, zaburzeniami komunikacji, dyslektyczni, z ADHD, przewlekle chorzy).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41640 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again