Status
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Author
Badura-Stronka Magdalena
(1)
Borowik Joanna (pedagog)
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Błeszyńska Krystyna
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Kosewska Bernadetta
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Sikorska Karolina
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Waszyk Magdalena
(1)
Winiecka Katarzyna
(1)
Zielińska Jolanta
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żemła Katarzyna
(1)
Year
2020 - 2023
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(12)
12 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44460 (1 egz.)
Book
In basket
Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego
Streszczenie: Prezentacja wyników badań wartościowania życia rodzinnego przez osoby niepełnosprawne fizycznie wieku 20-30 lat, dwie grupy: -niewidomi, -ze znacznym uszkodzeniem narządu ruchu i jako grupa kontrolna - zdrowi (badano środowisko warszawskie, u schyłku lat 80., zastosowano technikę wywiadu z kwestionariuszem, przeprowadzano je w środowisku pracy badanych). Cz. I - teoretyczna dot. życia rodzinnego jako przedmiotu wartościowania i problematyki życia rodzinnego w działalności rewalidacyjnej. Stwierdzono, że osoby niepełnosprawne nie różnią się od sprawnych pod względem badanych poglądów, potrzeb i oczekiwań, jednak nie towarzyszy temu podobieństwo możliwości realizacji tych dążeń. =
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33849 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37002 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41936 (1 egz.)
Book
In basket
Aneksy. Bibliogr. s. [165]-181.
Streszczenie: Spis treści: CZ. TEORETYCZNA I. Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.1. Istota upośledzenia umysłowego 1.2. Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.3. Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych koncepcji 1.4. Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.5. Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań przystosowawczych. II. Biblioterapia i jej oddziaływanie 2.1. Czytelnictwo i biblioterapia - próba ujęcia problemu 2.2. Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka dydaktycznego i wychowawczego 2.3. Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców 2.4. Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego - podejście empiryczne 2.5. Bajki w procesie biblioterapeutycznym 2.6. Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Spis treści: CZ. ANALITYCZNA I. Metodologiczne podstawy badań własnych 1.1. Problematyka badawcza 1.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze 1.3. Zbiorowość, teren i organizacja badań 1.4. Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego. II. Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów - analiza porównawcza wyników badań 2.1. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce 2.2. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego 2.2.1. Zachowania czytelnicze 2.2.2. Stosunek emocjonalny. III. Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - analiza porównawcza wyników badań 3.1. Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup 3.2. Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach 3.3. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej 3.3.1. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego 3.3.2. Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego 3.3.3. Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42117 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again