Form of Work
Książki
(15)
Artykuły
(3)
Druki ulotne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(16)
Branch
Wypożyczalnia
(16)
Author
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Brearley Gill
(1)
Bąkowski Wojciech (1956- )
(1)
Cedro Andrzej (medycyna)
(1)
Cichowska-Segiet Katarzyna
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gamulczak Franciszek
(1)
Janosz Bożena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kasica Alicja
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Levitt Sophie
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pilecki Jan red
(1)
Przasnyska Maria
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Rękosiewicz Elżbieta
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Sekułowicz Małgorzata (1960- )
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Skorupa Joanna
(1)
Stonoga-Karpa Barbara
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
(1)
Łosiowski Zbigniew
(1)
Ślenzak Jadwiga
(1)
Żemła Katarzyna
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Subject
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(11)
Gry i zabawy ruchowe
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Metoda Sherborne
(3)
Ruchy
(3)
Dziecko
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Narząd ruchu
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Animaloterapia
(1)
Choroby narządu ruchu
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Goczałkowice-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Język migowy
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Metoda Bobathów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzież niepełnosprawna ruchowo
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Padaczka
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pediatria
(1)
Porażenie mózgowe
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rewalidacja dziecka niepełnosprawnego
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rytmika
(1)
Sanatoria dziecięce
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Socjalizacja
(1)
Szkoła życia
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Układ nerwowy
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie muzyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zespół Szkół Specjalnych przy Sanatorium Rehabilitacji dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo (Goczałkowice-Zdrój)
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
20 results Filter
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Metoda Nauczania Kierowanego - Metoda Petö. Wykorzystanie elementów Systemu Nauczania Kierowanego w Zespole Szkół Specjalnych nr 109 w Warszawie.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 30861 (1 egz.)
Authority data
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną (hasło przedmiotowe) ; Osoby z niepełnosprawnością ruchową (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Dziecko z paraplegią (hasło przedmiotowe)
zob. też Pedagogika terapeutyczna (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Dziecko niepełnosprawne ruchowo
No cover
Book
In basket
Bibliogr. - Indeks.
Streszczenie: Książka poświęcona dzieciom niepełnosprawnym ruchowo i przewlekle chorym, często z dodatkowymi upośledzeniami. Krótko omówiono konsekwencje emocjonalne najczęściej występujących u dzieci rodzajów niepełnosprawności, zaburzenia w porozumiewaniu się i rodzaje metod komunikacji alternatywnej. Do zrozumienia dzieci ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi zastosowano model poczucia straty. Przedstawiono terapię dzieci i młodzieży nakierowaną na ich problemy emocjonalne lub stany depresyjne - opis jest ilustrowany przykładami przypadków (wykorzystano też alternatywne metody porozumiewania się). Omówiono cechy i umiejętności potrzebne terapeucie. Zamieszczono słowniczek stosowanych terminów, użyteczny indeks zagadnień, wykaz 11 polskich organizacji działających na rzecz dzieci niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36977, 35935 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36969 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 441-458. Indeks.
Dla fizjoterapetów, lekarzy i rodziców dzieci niepełnosprawnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44659 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Analiza przypadku terapii metodą neurorozwojową na przykładzie niemowlęcia z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego. Charakterystyka funkcjonowania dziecka przed terapią, jej opis i diagnoza końcowa.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 19498 (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce podtytuł: poradnik.
Bibliografia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36968, 35098 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 131.
Streszczenie: Jedyny autorski podr. do metody ruchu rozwijającego adresowany do naucz. i opiekunów dzieci. Autorka prop. wykorzystanie metody do wspierania i stymulowania rozwoju dzieci oraz młodzieży i dorosłych upośl. fiz. i psych. Metoda może być także wykorzystywana przez rodziców we wspieraniu rozwoju dzieci bez zaburzeń. Wykorzystując teorię Labana autorka prop. zestaw ćw. - doświadczeń ruchowych opartych na potrzebie ruchu i kontaktu. Podr. dzieli się na 5 części: "Czego uczymy"; "Dlaczego uczymy"; "Jak uczymy"; "Specjalne wyzwania" - w tej części potrzeby dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami i zajęcia ruchowe z dziećmi (głównie), z którymi trudno nawiązać kontakt; ostatnią część stanowi streszczenie teorii ruchu rozwijającego - w streszczeniu tym wypunktowano korzyści dla dzieci płynące z ruchu rozwijającego w sferze rozwoju fiz. i rozwoju osobowości. Ważny element podr. stanowią wybrane przez autorkę fot.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34667, 34666 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39518, 37986 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34677 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32780 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36665 (1 egz.)
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45132 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45267 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again