Form of Work
Książki
(8)
Status
available
(8)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Author
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Wydawnictwo Harmonia
(3)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Schopler Eric
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Subject
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dziecko
(1)
Rysunek
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
8 results Filter
Book
In basket
Streszczenie: Prezentacja skal obserwacyjnych powstałych w Przedszkolu Specjalnym "Orzeszek" w Poznaniu. Skale dotyczą dzieci ze złożoną niepełnosprawnością, upośledzonych w stopniu znacznym i głębokim. Mogą okazać się przydatne osobom pracującym z niepełnosprawnymi dziećmi przy tworzeniu programów pracy i obserwacji postępów rozwojowych dzieci. Publikacja zawiera oprócz opisów skal także profil osiągnięć ucznia z wykresem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37726 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43724 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43723 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43807 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Poprawiony Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) jest środkiem służącym do oceny możliwości dziecka z zaburzeniami rozwoju - głównie z autyzmem. PEP-R został stworzony w ramach programu Terapii i Edukacji Dzieci Autystycznych i Dzieci z Zaburzeniami Komunikacji (TEACCH) w Instytucie Psychiatrii Akademii Medycznej Uniwersytetu Północnej Karoliny w Chapel Hill w USA pod kier. prof. E. Schoplera. PEP-R to narzędzie diagnozy, którym mogą posługiwać się profesjonaliści i rodzice dziecka przygotowując indywidualny program nauczania dziecka. Test dot. poziomu rozwoju psychoruchowego (Skala Rozwoju) i zachowania dziecka (Skala Zachowań). Przeznaczony jest przede wszystkim dla dzieci funkcjonujących na poziomie przedszkolnym lub niższym, a więc w wieku od 6 miesięcy do 7 lat.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35017, 34223 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 26483, 26482 (2 egz.)
Book
In basket
Aneksy. Bibliogr. s. [165]-181.
Streszczenie: Spis treści: CZ. TEORETYCZNA I. Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.1. Istota upośledzenia umysłowego 1.2. Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.3. Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych koncepcji 1.4. Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.5. Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań przystosowawczych. II. Biblioterapia i jej oddziaływanie 2.1. Czytelnictwo i biblioterapia - próba ujęcia problemu 2.2. Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka dydaktycznego i wychowawczego 2.3. Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców 2.4. Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego - podejście empiryczne 2.5. Bajki w procesie biblioterapeutycznym 2.6. Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Spis treści: CZ. ANALITYCZNA I. Metodologiczne podstawy badań własnych 1.1. Problematyka badawcza 1.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze 1.3. Zbiorowość, teren i organizacja badań 1.4. Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego. II. Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów - analiza porównawcza wyników badań 2.1. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce 2.2. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego 2.2.1. Zachowania czytelnicze 2.2.2. Stosunek emocjonalny. III. Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - analiza porównawcza wyników badań 3.1. Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup 3.2. Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach 3.3. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej 3.3.1. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego 3.3.2. Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego 3.3.3. Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42117 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again