Forma i typ
Książki
(6)
Artykuły
(5)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Badura-Stronka Magdalena
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Loebl Wirginia
(1)
Muszyński Wojciech (socjolog)
(1)
Ogorzałek Małgorzata
(1)
Rempel Wiesława
(1)
Sikorska Karolina
(1)
Waszyk Magdalena
(1)
Wydawnictwo Adam Marszałek
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Rodzina
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Biblioterapia
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo w stopniu lekkim
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Opieka społeczna
(1)
Socjalizacja
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zespół Downa
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 149-157
Streszczenie: Analizę funkcjonowania osób z zespołem Downa poprzedzono zdefiniowaniem pojęcia i przedstawieniem cech charakterystycznych tej jednostki chorobowej. Opisano jakość życia osób z zespołem Downa i ich rodzin, strukturę osobowości oraz cechy temperamentu, zachowania adaptacyjne chorych oraz problemy ludzi z zespołem Downa w wieku dorosłym i starszym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26483, 26482 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne po tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach. Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aneksy. Bibliogr. s. [165]-181.
Streszczenie: Spis treści: CZ. TEORETYCZNA I. Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.1. Istota upośledzenia umysłowego 1.2. Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.3. Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych koncepcji 1.4. Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 1.5. Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań przystosowawczych. II. Biblioterapia i jej oddziaływanie 2.1. Czytelnictwo i biblioterapia - próba ujęcia problemu 2.2. Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka dydaktycznego i wychowawczego 2.3. Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców 2.4. Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego - podejście empiryczne 2.5. Bajki w procesie biblioterapeutycznym 2.6. Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Spis treści: CZ. ANALITYCZNA I. Metodologiczne podstawy badań własnych 1.1. Problematyka badawcza 1.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze 1.3. Zbiorowość, teren i organizacja badań 1.4. Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego. II. Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów - analiza porównawcza wyników badań 2.1. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce 2.2. Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego 2.2.1. Zachowania czytelnicze 2.2.2. Stosunek emocjonalny. III. Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - analiza porównawcza wyników badań 3.1. Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup 3.2. Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach 3.3. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej 3.3.1. Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego 3.3.2. Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego 3.3.3. Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42117 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej