Form of Work
Artykuły
(10)
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Status
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Author
Konieczna Iwona
(2)
Wrona Joanna (recenzent)
(2)
Jachimczak Beata
(1)
Jarmużek Joanna
(1)
Kowalik-Olubińska Małgorzata (1956- )
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Pańkowska Ewa
(1)
Peret Justyna
(1)
Sands Dorota
(1)
Sikorska Joanna (edukacja medialna)
(1)
Year
2010 - 2019
(15)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(15)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Subject
Dziecko przewlekle chore
(12)
Nauczanie
(4)
Cukrzyca
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko chore przewlekle
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Dziecko chore
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Uczeń przewlekle chory
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dom (antropologia)
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore na cukrzycę
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Język niemiecki
(1)
Języki obce
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Metody nauczania
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Młodzież chora przewlekle
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Przedszkola
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Samotność
(1)
Socjalizacja
(1)
Szkoła
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Współdziałanie
(1)
Wycieczki
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(1)
15 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 241-[249].
Streszczenie: Publikacja ukazuje problemy dotyczące kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przedstawia koncepcję choroby przewlekłej w odniesieniu do jej wpływu na funkcjonowanie człowieka, strategię radzenia sobie z nią oraz wskazuje na rolę rodziny w rozwoju dziecka przewlekle chorego. Zwraca uwagę na psychologiczne konsekwencje choroby w kontekście potrzeby projektowania działań terapeutycznych, wspomagających rozwój i funkcjonowanie psychospołeczne dziecka. Omawia rozwój kompetencji społecznych ucznia w młodszym wieku szkolnym. Prezentuje wyniki badań dowodzących niskiej efektywności nauczania indywidualnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42204 (1 egz.)
No cover
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] s. : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks
Streszczenie: Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne. Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego, Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności ─ definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej, Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się, Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci, Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką, Rozdział 7. Niepełnosprawność ─ modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności, 7.1. Niepełnosprawność intelektualna,7.2. Niepełnosprawność ruchowa, 7.3. Uszkodzenie słuchu,7.4. Uszkodzenie wzroku, Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia, Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się,Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej,Rozdział 12. Choroba przewlekła,12.1. Otyłość,12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie,12.3. Mukowiscydoza,12.4. Cukrzyca,12.5. Epilepsja,12.6. Astma oskrzelowa,Załącznik Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne, Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne, Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą Rozdział 17. Autyzm, Część III. Poza ┬specjalne potrzeby edukacyjne├,Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education), Rozdział 19.Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44477 (1 egz.)
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziałach.
Część I publikacji dotyczy problemu przemian współczesności i przemian dzieciństwa, w szczególności: samotności, kontaktów dzieci przewlekle chorych z rówieśnikami, roli nowych mediów (telefonów komórkowych) w życiu dziecka, postrzegania rodziny przez dzieci w młodszym wieku szkolnym, motywu domu w poezji dla dzieci w latach 1945-1955. W części II (Wczesna edukacja dzieci - szanse i ograniczenia) poruszono kwestie: indywidualizacji w edukacji początkowej, edukacji historycznej w szkole, programu wczesnej edukacji w projekcie Międzynarodowej Matury; metauczenia się dziecka, stymulowania procesu uczenia się dzieci, geometrii w wychowaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42904 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again