Form of Work
E-booki
(17)
IBUK Libra
(17)
Artykuły
(12)
Publikacje naukowe
(5)
Książki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Pokrzycka Lidia
(5)
Kozioł Leszek
(4)
zbiorowa Praca
(4)
Malach Josef
(3)
Morze Nataliia
(3)
Noskova Tatiana
(3)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(3)
Reis Antonio Dos
(2)
Barabasz Grażyna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoszewicz Małgorzata
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Jancewicz Jolanta
(1)
Kommers Piet A.M
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Lorens Roman
(1)
Majer Halina
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Pawłowska Olga (informatyk)
(1)
Prokowska Teresa
(1)
Sikorska Joanna (edukacja medialna)
(1)
Szabłowski Stanisław (pedagog)
(1)
Tadeusiewicz Ryszard
(1)
Wdowiński Piotr
(1)
Zieliński Zbigniew (informatyk)
(1)
Żelazowska Karolina
(1)
Year
2020 - 2021
(6)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(32)
Language
Polish
(25)
English
(7)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
E-learning
(15)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Edukacja medialna
(2)
Moodle
(2)
Multimedia
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
COVID-19
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dorośli
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edmodo (platforma edukacyjna)
(1)
Edukacja domowa
(1)
Internet
(1)
Lekarze
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wycieczki
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Subject: time
2001-
(7)
Subject: place
Polska
(3)
Bolesławiec (woj. dolnośląskie)
(1)
Islandia
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Podręcznik
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
E-podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
32 results Filter
Article
In basket
Book
In basket
E-learning dla nauczycieli / Stanisław Szabłowski. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, cop. 2009. - 210 stron : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia strony 197-203, netografia s. 205-210.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42571 (1 egz.)
Book
In basket
(Helion Edukacja)
Bibliografia strony 301-303. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42572 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Jak nie zgubić dziecka w sieci? / Zyta Czechowska, Mikołaj Marcela. - Wydanie I. - Warszawa : Muza, 2021. - 318, [2] strony ; 21 cm.
Czy zabraniać dziecku grać w gry komputerowe? Czy ograniczać czas ekranowy? Jakie pułapki czyhają na dziecko w internecie? Na czym polega współczesne cyfrowe dzieciństwo i czym jest cyfrowe rodzicielstwo? Jak nowe technolo­gie zmieniają nas samych i świat wokół nas? Jak wpływa­ją na sposób, w jaki się uczymy? I przede wszystkim: jak nie zgubić swojego dziecka w sieci? Książka Zyty Czechowskiej, Nauczycielki Roku 2019, oraz Mikołaja Marceli, eksperta w dziedzinie nauczania, udzieli odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Dostarczy wiedzy o zaletach i wadach nowych technologii oraz praktycznych rozwiązań, dzięki którym ograniczycie zagrożenia związane z internetem i uczynicie cyfrowy świat sprzymierzeńcem w procesie efektywnej edukacji i rozwoju swoich dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46424 (1 egz.)
E-book
In basket
Temat: E-learning
Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom IJREL 1(2) (2015) zawiera dziewięć artykułów zebranych w pięciu rozdziałach autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: Research on Selected ICT Tools for Effective Use in Education. Rozdział 2: Information and Communication Competencies in Higher Education. Rozdział 3: Study on Networking and Educational IT Space. Rozdział 4: Research on Formal and Informal Use Of ICT and E-learning in Secondary School., Rozdział 5: Reports.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Niniejsza publikacja ukazuje praktyczny aspekt wdrożenia tzw. e-learningu na uczelniach wyższych. Próby wprowadzania tej formy nauczania były już podejmowane przez polskie szkoły wyższe, ale prawdziwą „eksplozję e-learningu” mogliśmy zaobserwować podczas pandemii koronawirusa. Książka została przygotowana jako pokłosie przemyśleń, działań i doświadczeń autorów, powstałych podczas organizacji nauczania w trybie zdalnym. Ważnym elementem są także opinie studentów, którzy z tych metod korzystali i którzy „na własnej skórze” poznali ich zalety oraz wady. - Jak sprawić, aby wykład przekazywany na odległość angażował aktywność studenta? - W jaki sposób prowadzić na odległość ćwiczenia, zapewniając autentykację uczestników? - Jak bezkontaktowo przeprowadzać egzaminy oraz obrony prac dyplomowych? Niewątpliwą zaletą książki jest omówienie zdalnego kształcenia w zakresie nauk technicznych i ścisłych. Właśnie na tych kierunkach student musi posiadać umiejętności praktyczne, nabywane w laboratoriach, w czasie ćwiczeń oraz prowadzonych doświadczeń. Książka zawiera także część związaną z konkretnymi narzędziami do prowadzenia e-learningu. Autorzy oceniają je, porównują i poddają wielostronnej dyskusji. Warto skorzystać z doświadczeń tych, którzy używali tych programów i uzyskali określone skutki. Tego się nie wyczyta się w instrukcji obsługi, oferowanej przez producenta.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja dedykowana nauczycielom, wykładowcom, trenerom oraz wszystkim czytelnikom zainteresowanym zastosowaniem technologii cyfrowych w edukacji. Część teoretyczna książki zawiera informacje dotyczące metodyki zdalnego nauczania, prawa autorskiego w e-learningu oraz wykorzystania nowych technologii, takich jak np. blogi i portale społecznościowe w nauczaniu. Część praktyczna, poradnikowa prezentuje konkretne wskazówki pomocne w tworzeniu cyfrowych materiałów dydaktycznych. W publikacji zamieszczono także przykłady wykorzystania w pracy najpopularniejszych programów typu open source, służących do przygotowania e-materiałów. Omówienie wybranych narzędzi pozwala na ukazanie funkcjonowania aplikacji w procesie kształcenia, będąc przez to wskazówką do metodycznej analizy w dydaktyce. Podobną rolę pełnią zamieszczone w książce przykłady zastosowania nauczania zdalnego w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czy w e-doradztwie. Wersja elektroniczna książki nie zawiera płyty CD.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dzisiejszy uczeń jak i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach tej realnej – fizycznej, bezpośredniej i cyfrowej – internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się – nauczania, a też na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie, staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne (Dijk, 2010) zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie, jakich i w czym mają się one przejawiać? Po drugie, czy e-nauczyciel je ma? Autorka pracy, odwołując się do wyników przeprowadzonych badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązując do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe buduje ona model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie sprawdza ona, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again