Form of Work
Artykuły
(15)
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Bloch Małgorzata
(1)
Błajet Piotr
(1)
Depta-Marel Dominika
(1)
Dworakowska Katarzyna
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Grodź Iwona (1978- )
(1)
Horowski Jarosław (1976- )
(1)
Jedynak Anna
(1)
Koralewska Grażyna
(1)
Mroczkiewicz Paweł
(1)
Murzyn Andrzej (1955- )
(1)
Pobojewska Aldona
(1)
Rejman Konrad
(1)
Smolak Maciej
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Walentowicz Tadeusz
(1)
Wróblewska Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Edukacja filozoficzna
(14)
Antropologia filozoficzna
(4)
Filozofia
(4)
Gimnazjum
(3)
Nauczanie
(2)
Pedagogika
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
"Świat Zofii"
(1)
Antologia
(1)
Bergson, Henri
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja antydyskryminacyjna
(1)
Edukacja czytelnicza
(1)
Edukacja czytelnicza i medialna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Esej
(1)
Fenomenologia
(1)
Filozofia francuska
(1)
Inność
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Konkurs czytelniczy
(1)
Koła zainteresowań
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nęcka, Edward
(1)
Popper, Karl R.
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Subject: work
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Teksty pedagogiczne
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania dla szkół średnich
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Filozofia i etyka
(4)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 results Filter
No cover
Article
In basket
Filozof w przedszkolu? / Paweł Mroczkiewicz // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2012, nr 9, s.22-26.
Streszczenie: Edukacja filozoficzna dla najmłodszych dzieci. Propozycje zajęć dla dzieci przedszkolnych i klas I-III szkoły podstawowej.
No cover
Article
In basket
Zastosowanie heurystyk na lekcjach filozofii / Maciej Smolak // EDUKACJA I DIALOG. - 2011, nr 1-2, s.50-57.
Streszczenie: Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego zakłada, że filozofia pojawi się na poziomie kształcenia licealnego jako przedmiot do wyboru od roku 2012.
No cover
Article
In basket
Na filozoficznej ścieżce / Stanisław Zając // WIADOMOŚCI HISTORYCZNE. - 2002, 1, s.15-21.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40798 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37107, 37027 (2 egz.)
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42319 (1 egz.)
No cover
No cover
Article
In basket
E-book
In basket
Główną zaletą książki jest doskonała precyzja (bez zbędnych, nazbyt formalnych odniesień) w ujmowaniu trudnych zagadnień filozoficznych i wysoki poziom rozważań merytorycznych. Napisana jest przez praktyka, ale głęboko świadomego obszernego zaplecza teoretyczno-konceptualnego, stojącego za konkretnymi rozwiązaniami. To nie tylko wykład określonej metody kształcenia, ale również, a może przede wszystkim – potężna etyka. To nie tylko technika – jak uczyć – ze szczególnym podkreśleniem nauczania – etyki, ale również, a może bardziej podstawowe – przesłanie moralne, które winno towarzyszyć każdemu nauczycielowi. Tym ważniejsze, że nie ograniczone do jednego kontekstu idei (przeświadczeń światopoglądowych), ale przedstawiającego, jak funkcjonować w zróżnicowaniu tych właśnie idei. Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Macieja Woźniczki Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka stanowi oryginalny wkład w refleksję nad polską pedagogiką filozoficzną, ze szczególnym uwzględnieniem dzieła Tadeusza Kotarbińskiego. Autorzy badają zagadnienia dotyczące kształtującego wpływu przeszłości, ale przede wszystkim koncentrują się wokół wciąż aktualnych problemów współczesnej edukacji, pytając o etyczność jednostki ludzkiej w świecie, który próbuje nas zwolnić z myślenia, w którym – cytując Herberta – „wybuchła epidemia instynktu samozachowawczego”. W ich rozważaniach powraca również kwestia roli, jaką może odegrać nauczyciel – spolegliwy opiekun – w tej edukacyjnej rzeczywistości, stawiającej nowe wyzwania i – pilniej niż kiedykolwiek – wymagającej od nas odpowiedzi na pytanie o kształt świata i nasze w nim miejsce. The book discusses Polish philosophical pedagogy against the European background. It examines the work of Tadeusz Kotarbiński and the figure of a docile tutor. The publication concentrates not only on examining the past, but also on diagnosing the present state of Polish philosophical pedagogy and its formative influence on contemporary education. It also looks into the future in order to make possible prognoses.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again