Form of Work
Artykuły
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Author
Bonar Jolanta
(1)
Buła Anna
(1)
Dobkowska Joanna
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Luniak Beata
(1)
Marchlik Paulina
(1)
Wąsik Barbara (pedagog)
(1)
Świdzińska Agata
(1)
Year
2020 - 2021
(4)
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Subject
Filozofowanie z dziećmi
(5)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Bonar, Jolanta
(1)
Buła, Anna
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Opracowanie
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Spostrzeganie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zdanie pytające
(1)
Subject: work
Edukacyjna wartość dziecięcych pytań
(1)
Subject: time
2001-
(5)
Subject: place
Polska
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Raport z badań
(2)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Filozofia i etyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 results Filter
Authority data
Filozofowanie z dziećmi (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Edukacja filozoficzna (hasło przedmiotowe) ; Metody nauczania (hasło przedmiotowe)
zob. też Filozofia (hasło przedmiotowe) ; Dzieci (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Filozofia dla dzieci ; Metoda Lipmana ; P4C ; Philosophizing with children ; Philosophy for children
No cover
Article
In basket
Article
In basket
E-book
In basket
Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii „Twórczość i Edukacja” wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijaniem oraz wspieraniem zdolności twórczych dzieci, młodzieży, a także osób dorosłych. W serii ukazują się prace dotyczące problematyki edukacyjnych oraz społecznych uwarunkowań rozwoju szeroko pojętej aktywności twórczej. Dotychczas ukazały się w serii: Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, red. K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska M. Modrzejewska-Świgulska, Twórczość codzienna w narracjach pedagogów Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria, red. M. Modrzejewska-Świgulska K. J. Szmidt, Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności A. Chmielińska, Dynamika transgresji twórczych. Studia przypadków pedagogów Zwrócenie uwagi na rolę pytań w stymulowaniu aktywności poznawczej dzieci na etapie kształcenia elementarnego jest niezwykle potrzebne i ważkie, gdyż jest to etap kluczowy i krytyczny dla rozwoju wszystkich podstawowych umiejętności poznawczych uczniów. [...] Autorki prezentują zarówno wyniki badań, jak i zagadnienia naukowe przy jednoczesnej swobodzie gatunku i użytego słownictwa. Świadczy o tym posługiwanie się językiem nacechowanym w znacznym stopniu, dobrze pojętym w tym przypadku, subiektywizmem i ekspresyjnością. Obraz zjawiska jest konkretny, poddany oglądowi w kontekście osobistych doświadczeń, przemyśleń, ale także aktualnego stanu wiedzy i kierunków rozwoju myśli naukowej z prezentowanego obszaru dociekań. Należy podkreślić, że Autorki swoje rozważania teoretyczne ilustrują wynikami badań własnych, które znacznie wzbogacają i wzmacniają sformułowane tezy. Materiał empiryczny jest bardzo ciekawy i zawiera ogromny potencjał interpretacyjny. Z recenzji dr hab. Renaty Michalak, prof. UAM
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again