Form of Work
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Author
Sokołowicz Małgorzata
(2)
Zatorska Izabella
(2)
Year
2020 - 2021
(1)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
2 results Filter
E-book
In basket
Le livre inaugure une nouvelle série « Pluralités européennes », continuation des « Cahiers de Varsovie » (n ° 1/27). Il rassemble les actes d’une journée d’étude polono-franco-allemande qui a eu lieu à l’Université de Varsovie en septembre 2017. Les contributions s’inscrivent dans la réflexion sur l’enseignement des littératures d’expression française au XXIe siècle dans les instituts d’études romanes. Douze textes rédigés par des spécialistes de la littérature et de la didactique montrent ce qu’il faut faire pour familiariser les étudiants avec des textes littéraires : quels livres lire pour rendre les cours littéraires intéressants, quels exercices proposer pour aider les étudiants à comprendre le texte et comment combiner la littérature avec l'enseignement de l’histoire et de la culture. Publikacja otwiera nową serię «Pluralités européennes» (kontynuacja «Les Cahiers de Varsovie ») no 1/27. Stanowi pokłosie polsko-francusko-niemieckiej sesji naukowej, która odbyła się na Uniwersytecie Warszawskim we wrześniu 2017 roku. Wpisuje się w refleksję nad tym, jak w XXI wieku uczyć literatury francuskiej i francuskojęzycznej na studiach romanistycznych. Dwanaście tekstów autorstwa praktykujących nauczycieli akademickich (głównie literaturoznawców, ale również jednego glottodydaktyka) pokazuje, w jaki sposób zafascynować studentów tekstem literackim: po jakie lektury sięgać, żeby zajęcia literaturoznawcze były ciekawe, jakie ćwiczenia proponować, aby ułatwić studentom zrozumienie tekstu oraz jak łączyć literaturę z nauczaniem historii i kultury. Continuation of the series “Le Cahiers de Varsovie” (no 1/27), the book helps to answers the question of how to teach French and French-language literature in French Studies Departments in the 21st century: which books should be read to make literary classes interesting, what exercises should be proposed to help students to understand the text and how to combine literature with teaching history and culture.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Le présent volume se concentre sur la figure du voyageur qui émerge dans la littérature française des XVIIIe-XIXe siecles, dans les voyages réels et imaginaires. D’éminents spécialistes des universités du monde entier (Réunion, Montpellier, Nancy, Lausanne, Szeged...) analysent les changements apparaissant dans la façon de représenter le voyageur. Les récits de voyage se réferent-ils toujours aux voyages réels ? La littérature viatique parle-t-elle (uniquement) de voyages ? A quoi sert le voyage imaginaire ? Chaque époque a-t-elle son propre modele de voyageur ? Le volume apporte des réponses a toutes ces questions et a bien d’autres. ****** Kronikarz, filozof, artysta. Różne oblicza podróżnika w literaturze francuskiej XVIII-XIX wieku W książce została ukazana postać podróżnika, która wyłania się z literatury francuskiej XVIII i XIX wieku zarówno z rzeczywistych relacji z podróży, jak i literackich podróży fikcyjnych. Wybitni specjaliści z cenionych uniwersytetów (m.in. Reunion, Montpellier, Nancy, Lozanna, Szeged) badają zmiany zachodzące w sposobie przedstawiania podróżnika, a także jego kreacji. Czy relacje z podróży odnoszą się do rzeczywistych wypraw? Czy teksty podróżnicze mówią (tylko) o podróżach? Czemu służy motyw podróży w fikcji literackiej? Czy każda epoka ma swój specyficzny typ podróżnika? Odpowiedzi na te pytania czytelnik znajdzie w prezentowanym tomie. ****** Chronicler, Philosopher, Artist. Figures of Traveler in 18th-19th-Century French Literature This volume focuses on the figure of the traveller emerging from the French literature of the 18th-19th centuries (real and imaginary travels). Eminent specialists from universities around the world (Réunion, Montpellier, Nancy, Lausanne, Szeged, etc.) analyse the changes taking place in the way the traveller is represented. Do travel accounts always focus on real trips? Does travel literature speak (only) about travels? What is the aim of imaginary travels? Does each literary period have its own model of travelling? The volume provides answers to all of those questions and much more.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again