Form of Work
Artykuły
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Książki
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Assimopoulos Harris
(1)
Cenini Alfredo
(1)
Dąbkowska Monika
(1)
Fissas Castantinos
(1)
Gogolin Anna
(1)
Hatzipemou Thelologos
(1)
Kałucka Renata
(1)
Mikołajczyk-Kant Barbara
(1)
Musialska Kinga
(1)
Papadopoulou Kalliroi
(1)
Pasquale Fabio
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Szefler Bożena
(1)
TsiantisIoannis
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Vassilakaki Evi
(1)
Yannakopoulou Dimitra
(1)
Zając Dorota
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(11)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(11)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Subject
Grupy rówieśnicze
(11)
Przemoc w szkole
(8)
Profilaktyka szkolna
(4)
Prześladowanie
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczniowie
(3)
Agresywność
(2)
Przemoc
(2)
Badania naukowe
(1)
Biblioterapia
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Gry komputerowe
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Postawy
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Zapobieganie
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Subject: time
2001-
(6)
1901-2000
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
12 results Filter
No cover
Article
In basket
Przemoc w szkolnych grupach rówieśniczych / Stanisława Tucholska // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2000, 5, s.40-42.
No cover
Article
In basket
Biblioterapia w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej / Bożena Szefler // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2010, nr 8, s.35-47.
Streszczenie: Zapobieganie przemocy wśród dzieci poprzez odziaływania terapeutyczne z wykorzystaniem książek: Hihopter M. Musierowicz, Bułeczka J. Korczakowska, Dziewczynka spoza szyby J. R. Charlewska, Słup soli E. Zubrzycka, Śmierdzący ser C. DePino
Book
In basket
Bibliogr. s. 87-96. - Dla nauczycieli, pedagogów, studentów pedagogiki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41926 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45315 (1 egz.)
No cover
E-book
In basket
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again