Form of Work
Artykuły
(11)
Publikacje naukowe
(8)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Książki
(4)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Grewiński Mirosław (1973- )
(4)
Anioł Włodzimierz (1955- )
(1)
Drozd František
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Gawron Grzegorz (1980- )
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Grajewski Sylwester M
(1)
Holko Maciej
(1)
Hołyst Justyna
(1)
Kopiński Adam
(1)
Kozak Anna (ekonomia)
(1)
Małecka-Ziembińska Edyta
(1)
Necel Ryszard
(1)
Rymsza Marek (1966- )
(1)
Skowrońska Agnieszka
(1)
Skrzypczak Bohdan
(1)
Springer Krzysztof
(1)
Szukalski Piotr
(1)
Słoński Tomasz
(1)
Tokarz Grzegorz
(1)
Witkowski Jarosław
(1)
Więckowska Barbara
(1)
Wiśniewski Szymon
(1)
Zaręba Marta
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(18)
Time Period of Creation
2001-
(10)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Subject
Infrastruktura społeczna
(13)
Osoby w wieku starszym
(4)
Polityka społeczna
(4)
Opieka nad osobami starszymi
(2)
Opieka społeczna
(2)
Samoorganizacja
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Depopulacja
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Gęstość zaludnienia
(1)
Infrastruktura kolejowa
(1)
Kolejnictwo
(1)
Ludzie starzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie środowiskowi
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polska
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prognozy
(1)
Rady seniorów
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stres zawodowy
(1)
Transport kolejowy
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Uniwersytet Trzeciego Wieku
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Świadczenia społeczne
(1)
Subject: time
2001-
(9)
1989-2000
(2)
1900-2000
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Rogoźno (woj. wielkopolskie, pow. obornicki, gm. Rogoźno)
(1)
Słowacja
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(2)
Albumy fotograficzne
(1)
Artykuł monograficzny
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(1)
Transport i logistyka
(1)
20 results Filter
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41785, 41784 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45670 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowa Polityka Społeczna 2)
Na s. red.: Książka [...], powstała w ramach projektu "Społecznie Odpowiedzialna Uczelnia" realizowanego przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną TWP w Warszawie, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego [...]. Bibliogr. s. 361-368.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41787, 41786 (2 egz.)
E-book
In basket
Monografia zawiera wyniki badań poświęconych określeniu wrażliwości osobowego transportu drogowego w Polsce poprzez identyfikację charakteru i skali zmian dostępności transportowej oraz zmian obciążenia sieci osobowym ruchem drogowym w sytuacji powodzi (o różnych prawdopodobieństwach wystąpienia), prowadzonych w ramach projektu o numerze 2018/29/B/HS4/01020, który został sfinansowany przez Narodowe Centrum Nauki. W toku realizacji tak sformułowanego celu głównego opracowania podjęto się osiągnięcia grupy celów szczegółowych o charakterze poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym. Badania prowadzono głównie na podstawie wtórnych danych dotyczących zasięgów obszarów zagrożonych powodzią w Polsce i ich zagospodarowania oraz sieci drogowej wraz z zagospodarowaniem jej sąsiedztwa. Publikacja może zainteresować badaczy zajmujących się geografią transportu lub – szerzej – geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną. Może być również pomocnym materiałem dla studentów kierunków, które w swoim programie odnoszą się do geografii transportu, dostępności transportowej czy mobilności przestrzennej. Treść pracy obejmuje zagadnienia, które mogą zostać wykorzystane przez specjalistów zajmujących się zarządzaniem kryzysowym czy też zarządzaniem infrastrukturą drogową w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem powodzi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dost (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W naszej pamięci wciąż jeszcze jest kryzys gospodarczy, który zachwiał gospodarką światową i podważył zaufanie do rynków finansowych. Choć kluczowe gospodarki świata, jak się wydaje, pokonały negatywne tendencje, kryzys obnażył mankamenty światowego systemu finansowego. Problemy, w obliczu których stanęły nie tylko Grecja, Irlandia, Hiszpania czy Włochy, ale które w konsekwencji powiązań ekonomicznych i finansowych dotknęły całą Unię Europejską, wskazują na konieczność weryfikacji dotychczasowego dorobku teorii finansów. Wymuszają one analizę i ocenę nieadekwatności istniejących rozwiązań i regulacji prawnych tak wewnętrznych, jak i zewnętrznych, które − jak oczekiwano, miały zapewnić automatyczną stabilizację i bezpieczeństwo, lecz w praktyce okazały się nieskuteczne. Kolejny raz środowisko naukowe finansistów podjęło próbę nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim wskazania możliwości ograniczenia negatywnych zjawisk, przeciwdziałania niekorzystnym skutkom w sektorze zarówno publicznym, jak i prywatnym. Zmusiło to autorów do postawienia wielu pytań, dotyczących przyszłości nie tylko gospodarki jako całości, ale również poszczególnych jej elementów, w tym przede wszystkim przedsiębiorstw, które tworzą potencjał gospodarczy kraju. Z przyjemnością przekazujemy w Państwa ręce Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, będące efektem obrad prowadzonych w ramach XV Konferencji „Zarządzanie finansami firm – teoria i praktyka”, która odbyła się w maju 2014 roku. Tematyka na niej poruszana obejmowała spektrum zainteresowania finansów, przede wszystkim finanse przedsiębiorstw i finanse publiczne. W ramach finansów przedsiębiorstw szczególną uwagę autorzy poświęcili problematyce wyceny, rentowności oraz płynności, co obrazuje najlepiej wyzwania stojące przed gospodarką w okresie wychodzenia z kryzysu gospodarczego. Uwagę Rady Naukowej zwróciło również znaczne zainteresowanie kwestią finansów publicznych, szczególnie w obszarze finansów samorządów. Autorzy pojęli się analizy zagadnień funkcjonowania sektora publicznego, proponując aplikację narzędzi charakterystycznych dla sektora prywatnego. Tym samym ostre dotąd granice, dzielące do tej pory zarządzanie finansami w sektorze publicznym i prywatnym, zdają się zacierać. Serdeczne podziękowania przekazujemy Recenzentom za wnikliwe i skrupulatne analizy i opinie na temat poszczególnych artykułów. Mamy nadzieję, że niniejsza lektura nie tylko będzie inspiracją do dalszych badań naukowych, ale również będzie podstawą do wdrażania innowacyjnych rozwiązań w sektorze zarówno przedsiębiorstw, jak i publicznym. Adam Kopiński, Tomasz Słoński
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Od wprowadzenia obowiązku wyznaczania dojazdów pożarowych na terenach leśnych minęło blisko 20 lat. Dominacja w strukturze leśnych sieci drogowych, których zasadniczym elementem są dojazdy pożarowe, niskonośnych nawierzchni gruntowych była również przyczyną rozpoznania możliwości wskazania stosunkowo tanich, prostych i bezpiecznych dla środowiska technologii zwiększania nośności nawierzchni dojazdów pożarowych oraz szybkich, a jednocześnie wiarygodnych metod weryfikacji założeń projektowych. Pozwolić to może na racjonalizację wysiłków związanych z unowocześnianiem sieci dojazdów pożarowych – jednego z istotnych komponentów zabezpieczenia przeciwpożarowego obszarów leśnych w Polsce. Skuteczność prowadzenia akcji gaśniczych, pozwalających na ugaszenie pożarów w początkowej fazie rozwoju, jest efektem nie tylko wyszkolenia ludzi wyposażonych w nowoczesny sprzęt, ale również sprawności działania systemów prognozowania zagrożenia pożarowego i wczesnego wykrywania powstających pożarów oraz dysponowania odpowiednich sił i środków, bezbłędnie i w krótkim czasie docierających do miejsca pożaru. Lasy Państwowe muszą kontynuować trudne zadanie modernizowania swojej sieci drogowej. Trudność polega na tym, że należy pogodzić wymagania techniczne stawiane infrastrukturze drogowej z maksymalnym ograniczaniem negatywnego oddziaływania szlaków komunikacyjnych na środowisko oraz oczekiwaniami ekologów i społeczeństwa. Pomocne w tym względzie mogą okazać się wyniki dalszych badań naukowych prowadzonych w tym zakresie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Polska jest jednym z beneficjentów netto unijnego budżetu. Fundusze unijne nie tylko stanowią istotne źródło finansowania inwestycji, lecz także często determinują aktywność inwestycyjną władz samorządowych. Zasadność realizacji inwestycji finansowanych ze źródeł europejskich, a także ich implikacje społeczno-gospodarcze oraz fiskalne, zwłaszcza w kontekście zadłużenia publicznego, są jednak różnie oceniane. Monografia ma na celu prezentację wyników badań oraz doświadczeń i ocen w zakresie funkcjonowania funduszy Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego w regionach w Polsce. Obszary problemowe obejmują wiele zagadnień związanych z pozyskiwaniem, zarządzaniem i wykorzystaniem funduszy europejskich. Podzielono je na dwie tematyczne części. Część pierwsza dotyczy uwarunkowań wykorzystania funduszy europejskich, natomiast w drugiej zbadano wpływ funduszy europejskich na rozwój społeczno-gospodarczy wybranych regionów w Polsce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again