Forma i typ
Publikacje naukowe
(9)
Artykuły
(6)
Książki
(6)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gulczyńska Justyna (pedagog)
(1)
Ledóchowski Zbigniew
(1)
Majczyk Julita
(1)
Matuszewska Aleksandra
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Tomaszewska Renata
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(13)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Doktoranci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Nauczyciele
(9)
Kompetencje dydaktyczne
(6)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Kompetencje medialne
(3)
Metody nauczania
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Edukacja medialna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Samokształcenie
(2)
Uczenie się
(2)
Współdziałanie
(2)
COVID-19
(1)
Cisza
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Diagnoza edukacyjna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Internet
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kształcenie
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Oceny szkolne
(1)
Otwarte zasoby edukacyjne
(1)
Pedagogika
(1)
Polacy za granicą
(1)
Pomiar dydaktyczny
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rynek pracy
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły polonijne
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczeń
(1)
Uczniowie
(1)
Webinaria
(1)
Wybór zawodu
(1)
Zabawki edukacyjne
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Półwysep Koreański
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliografia na stronach 389-417. Indeks.
W publikacji przedstawiono koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 177-178.
Zbiór refleksji poparty doświadczeniami autorki zebranymi podczas współpracy z programem Tempus-ADEPT i z pobytów zagranicznych - nad możliwościami zmiany tradycyjnej roli nauczyciela. Ujęła je autorka w części zatytułowane: Uczenie się (co to jest sytuacja edukacyjna): Uczysz tak, jak myślisz, że należy uczyć; Przygotowując się do lekcji; Materiały i metody (tu o metodach: burzy mózgów, aktywności kreatywnej, symulacji, kart dydaktycznych, odgrywania ról, dramy, wizualizacji); Zanim ocenisz (ocena ucznia jako wynik sprawności nauczyciela, ocena w kreowaniu procesu uczenia się uczniów); Współpraca z rodzicami (prawa rodziców do informacji: dokąd nauczyciel prowadzi dziecko).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne po tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Q edukacji cyfrowej / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 195, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 185-189.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46840 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Edukacja w zakresie przedsiębiorczości na poziomie akademickim w Republice Korei / Julita Majczyk. W: Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych : obszary : przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych. s. 316-327. - 2020.
Bibliografia, netografia na stronach 326-327.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 359)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 117-123.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 3)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia na stronach 225-247.
Część tekstu w języku rosyjskim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46802, 46046 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej