Form of Work
Artykuły
(4)
Książki
(3)
Status
available
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Difin
(3)
Kozak Stanisław (psycholog)
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Halińska Maria
(1)
Junger Agata
(1)
Nowaczyk Beata
(1)
Sitarczyk Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
Internet
(6)
Uzależnienie od komputera
(6)
Komputery
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Bibliografia
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Dziecko
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Pedagodzy
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Rodzina
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
7 results Filter
No cover
Article
In basket
Blaski i mroki Netu / Maria Halińska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2013, nr 3, s. 12-17.
Streszczenie: Nowoczesne technologie a rozwój młodego człowieka. Test uzależnienia od Internetu dr Kimberly Young.
No cover
Article
In basket
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. s. [295]-302.
Streszczenie: Spis treści: 1. Rodzina w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym. 1.1. Definicje i funkcje rodziny; 1.2. Czynniki integrujące i dezintegrujące rodzinę; 1.3. Eurosieroctwo ─ patologiczne skutki dla członków rodziny ─ rodziców i dzieci; 1.4. Pracoholizm, nowe groźne uzależnienie w XXI wieku; 1.5. Inne patologiczne zachowania (uzależnienia) dotyczące rodziny. 2. Edukacja cyfrowa dzieci i młodzieży we współczesnych szkołach. 2.1. Proces nauczania i wychowania w szkołach - kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży; 2.2. Program digitalizacji (cyfryzacji) i działalność Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego dotyczący kultury i szkolnictwa w Polsce; 2.3. Kompetencje i umiejętności dzieci w szkołach w zakresie korzystania z Internetu; 2.4. Edukacja dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie cyberprzemocy w Internecie i bezpieczeństwa psychologicznego oraz prawnego. 3. Patologiczne formy komunikowania się dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni. 3.1. Internetoholizm. Komunikowanie się dzieci i młodzieży w Internecie ─ od pokusy do hikikomori, choroby cywilizacyjnej na świecie; 3.2. Cyberprzemoc w cyberprzestrzeni ─ patologiczne formy komunikowania w opinii studentów; 3.3. Portale społecznościowe, grupy komputerowe i inne zagrożenia dla osobowości dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni; 3.4. Fonoholizm ─ uzależnienie od telefonów komórkowych dzieci i młodzieży. Atrakcje i niebezpieczeństwa; 3.5. Seksting, seksoholizm, pedofilia, prostytucja nieletnich ─ niemoralne i przestępcze komunikowanie się wśród dzieci, młodzieży i dorosłych; 3.6. Tożsamość dzieci i młodzieży w Internecie ─ JA realne ─ JA wirtualne. 4. Samotność dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni. 4.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki samotności w ujęciu interdyscyplinarnym; 4.2. ┬Samotność razem├ dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni; 4.3. Komunikowanie się patologiczne w Internecie na przykładzie sprzedaży i zakupu leków; 4.4. Sytuacje trudne w cyberprzestrzeni (stresowe) w komunikowaniu się dzieci i młodzieży. 5. Jak zapobiegać patologii cyfrowej, ograniczać ją i leczyć dzieci i młodzież z uzależnień? 5.1. Czy istnieje i jak powstaje demencja cyfrowa w mózgu człowieka pod wpływem technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni? 5.2. Jak powstaje JA wirtualne oraz tożsamość internetowa? 5.3. ┬Cyfrowa głupota├ ─ ekshibicjonizm psychiczny i fizyczny w cyberprzestrzeni wśród dzieci i młodzieży; 5.4. Leczenie uzależnienia od urządzeń cyfrowych ─ detoks indywidualny i w ośrodkach zamkniętych. Zakończenie i wnioski.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 43686 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43500 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42919 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again