Form of Work
Artykuły
(15)
Publikacje naukowe
(5)
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Tkaczyńska Lidia
(2)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bryś Beata
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Gruszewska Sławomira Anna
(1)
Hipsz Katarzyna
(1)
Jakubczyk Kamila
(1)
Kania Iwona
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Lehrer-Knafo Orit
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Sarnat-Ciastko Adrianna
(1)
Tarnowski Janusz (1919-2012)
(1)
Wąsowska Jolanta
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(10)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(19)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Subject
Komunikacja interpersonalna
(19)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Trening grupowy (psychol.)
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie
(2)
Analiza transakcyjna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jan Paweł
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Matematyka
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika przeżyć
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychoedukacja
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Tutoring
(1)
Uczniowie
(1)
Wybór zawodu
(1)
Subject: work
Mały Przegląd (czasop.)
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Izrael
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Poradnik
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
20 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Nauczyciel mówi do ucznia... Co z tego wynika? / Małgorzata Mądry-Kupiec // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2011, nr 2, s.30-40.
Streszczenie: Nauczyciele doskonale realizują program, jednak często nie wiedzą jak wyzwolic aktywność uczniów i zmotywować ich do nauki. Co wybrać monolog czy dialog? - podpowiada artykuł.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46092 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41427 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43503 (1 egz.)
Book
In basket
Program działań terapeutycznych i edukacyjnych dla rodziców osób z cechami ze spektrum autyzmu (ASC) oraz nauczycieli ukierunkowany na stymulowanie trzech poziomów procesów poznawczych: percepcji (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzy (co ludzie wiedzą) oraz przekonań (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe.
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) oraz przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe. Program podzielony został na sześć poziomów: POZIOM 1: PROSTE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel mogą widzieć różne rzeczy. POZIOM 2: ZŁOŻONE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel patrzą na coś z innej perspektywy. POZIOM 3: ROZUMIENIE ZASADY „WIDZIEĆ ZNACZY WIEDZIEĆ” - Rozumienie, że ludzie wiedzą tylko o rzeczach (stanach), których doświadczyli bezpośrednio lub pośrednio. POZIOM 4: ROZUMIENIE PRAWDZIWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są prawdziwe oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 5: ROZUMIENIE FAŁSZYWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są fałszywe, oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 6: ROZUMIENIE PRZEKONAŃ DRUGIEGO RZĘDU - Rozumienie, że jedna osoba może myśleć o tym, co myśli druga osoba, oraz wykorzystywanie tego do przewidywania zachowania. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46093 (1 egz.)
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again