Forma i typ
Publikacje naukowe
(6)
Artykuły
(5)
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Antoszewska Beata
(1)
Buras-Marciniak Anetta
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Goźdź-Roszkowski Stanisław
(1)
Grycman Magdalena (1961- )
(1)
Harris Sandra Lee (1942- )
(1)
Klocek Magdalena
(1)
Kobos Ewa
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Lubomirska Anna
(1)
Maculewicz Aneta
(1)
McClannahan Lynn E
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Sienkiewicz Zofia
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Wójcik Edyta
(1)
Zielińska Jolanta (1956- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Rehabilitacja medyczna
(6)
Dziecko autystyczne
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Komunikacja medyczna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Korekcja mowy
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Biblioterapia
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Hipoterapia
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Mowa
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
PCS (system symboli)
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzice
(1)
Schizofrenicy
(1)
Surdologopedia
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 137-[139].
Książka adresowana do osób opiekujacych się dziećmi z uszkodzonym CUN, zwłaszcza z autyzmem. Podano wskazówki do: diagnozy poziomu funkcjonowania dziecka w zakresie sfer rozwojowych, konstruowania programu i realizowania programu terapii (z przykładem tabeli programu dla terapeuty i dla rodziców). Omówiono: etapy nauki komunikacji wg metody ułatwionej komunikacji (UK): bitowanie, czytanie całowyrazowe wg G. Domana; etapy rozwijania mowy czynnej; ćwiczenia stymulacyjne (dot. zmysłów); edukację dziecka z przykładami fragmentów programu dla dziecka autystycznego. Opisano rozwój trójki dzieci i zamieszczono przykładowe wypowiedzi uczniów autorki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39852 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Kontynuacja pracy "Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia". Książka zawiera zbiór artykułów dotyczących zarówno efektów terapii dzieci z autyzmem, jak też przedstawia zastosowanie metod behawioralnych w pracy z osobami z autyzmem (m.in. metoda wyodrębnionych prób, metoda uczenia sytuacyjnego). Wśród metod uzupełniających i alternatywnych omówiono "Czas podłogowy", metodę Opcji, biblioterapię, dogoterapię, hipoterapię, ułatwioną komunikację. W ostatnim rozdziale zwrócono uwagę na behawioralne podejście do rozwijania u osób dorosłych umiejętności niezbędnych w życiu oraz propozycje tworzenia ośrodków łączących funkcje terapeutyczne z warsztatem terapii zajęciowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39269 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi próbę szerszego spojrzenia na problematykę języków specjalistycznych. Wychodzi ona poza ramy badawcze wyznaczane tradycyjnie przez lingwistykę, glottodydaktykę czy translatorykę. W prezentowanym zbiorze przedmiotem refleksji oraz obiektem analizy jest użycie języka w różnych kontekstach komunikacyjnych, zwłaszcza instytucjonalnych, ukazywanych z perspektywy międzykulturowej. Rozdziały zostały przygotowane przez pracowników powstałej w 2018 roku Katedry Języków Specjalistycznych oraz Komunikacji Międzykulturowej Uniwersytetu Łódzkiego, a także przez zaproszonych specjalistów z wiodących ośrodków badawczych w Polsce. Wszystkie teksty mają charakter zdecydowanie autorski przy jednoczesnym obszernym przeglądzie najnowszej literatury – zarówno w języku polskim, jak i w językach obcych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej