Form of Work
Artykuły
(9)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Dryll Elżbieta
(1)
Dworczyk Katarzyna
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kucharska-Zygmunt Anna
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Przybylska Irena
(1)
Toczyski Piotr (socjolog)
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(8)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja międzypokoleniowa
(3)
Przekaz międzypokoleniowy
(3)
Relacje międzypokoleniowe
(3)
Komunikacja społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Uczenie się międzypokoleniowe
(2)
Wychowanie
(2)
Andragogika
(1)
Bernstein, Basil B.
(1)
Blog
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikowanie się dzieci
(1)
Kreatywne pisanie
(1)
Multimedia
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Profilaktyka pedagogiczna
(1)
Psychologia narracyjna
(1)
Seksuologia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie do życia w rodzinie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik
(1)
Raport z bad
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
11 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
O komunikowaniu się dorosłych z małym dzieckiem / Maria Kielar-Turska // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2012, nr 3, s.5-11.
Streszczenie: Kształtowanie się mowy u dziecka w wieku przedszkolnym. Rola i umiejętność komunikacji dziecka z innymi dziećmi oraz dorosłymi (rodzicami, nauczycielami). Wpływ obecności rodziców na rozwój mowy dziecka.
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Rola rodziców i szkoły w edukacji i wychowaniu do życia w rodzinie. Uświadamianie dzieciom znaczenia planowanego i odpowiedzialnego rodzicielstwa.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46241 (1 egz.)
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again