Forma i typ
Artykuły
(9)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Dryll Elżbieta
(1)
Dworczyk Katarzyna
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kucharska-Zygmunt Anna
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Przybylska Irena
(1)
Toczyski Piotr (socjolog)
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja międzypokoleniowa
(3)
Przekaz międzypokoleniowy
(3)
Relacje międzypokoleniowe
(3)
Komunikacja społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Uczenie się międzypokoleniowe
(2)
Wychowanie
(2)
Andragogika
(1)
Bernstein, Basil B. (1924-2000)
(1)
Blog
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikowanie się dzieci
(1)
Kreatywne pisanie
(1)
Multimedia
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Profilaktyka pedagogiczna
(1)
Psychologia narracyjna
(1)
Seksuologia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie do życia w rodzinie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik
(1)
Raport z bad
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
O komunikowaniu się dorosłych z małym dzieckiem / Maria Kielar-Turska // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2012, nr 3, s.5-11.
Streszczenie: Kształtowanie się mowy u dziecka w wieku przedszkolnym. Rola i umiejętność komunikacji dziecka z innymi dziećmi oraz dorosłymi (rodzicami, nauczycielami). Wpływ obecności rodziców na rozwój mowy dziecka.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Rola rodziców i szkoły w edukacji i wychowaniu do życia w rodzinie. Uświadamianie dzieciom znaczenia planowanego i odpowiedzialnego rodzicielstwa.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46241 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej