Forma i typ
Artykuły
(12)
Publikacje naukowe
(12)
E-booki
(9)
IBUK Libra
(9)
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
zbiorowa Praca
(4)
Barański Janusz (1960- )
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bernal Arkadiusz
(1)
Białowąs Sylwester
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Brzozowska-Brywczyńska Maja
(1)
Brzyszcz Ewelina
(1)
Halicka Ewa
(1)
Januś Ewa
(1)
Józwiak Wojciech
(1)
Kaczorowska Joanna
(1)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Klepacka Anna M
(1)
Koziolek Adam
(1)
Kucia-Guściora Beata
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Laskowski Wacław (nauki ekonomiczne)
(1)
Leksy Karina
(1)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Michalski Michał A
(1)
Mirkowska Zofia
(1)
Mozolewski Wacław
(1)
Piekut Marlena
(1)
Ptak Michał
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Rybaczek Sylwester
(1)
Smyczek Sławomir
(1)
Stanek Piotr
(1)
Storey John (1950- )
(1)
Szczebyło Agata
(1)
Taszarek Bożena
(1)
Tkacz Katarzyna
(1)
Więk Adam
(1)
Wołoszyn Ewelina
(1)
Zdanowska-Cyganiak Katarzyna
(1)
Ziętara Wojciech
(1)
Żółkiewski Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(23)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Konsumpcja (ekonomia)
(14)
Dzieci
(2)
Film animowany
(2)
Młodzież
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Automaty
(1)
Czasopisma
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorośli
(1)
Dzieciństwo
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Ekshibicjonizm emocjonalny
(1)
Estetyka
(1)
Fandomy
(1)
Fikcja literacka
(1)
Film
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Jakość życia
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Konsumpcja
(1)
Konsumpcja zrównoważona
(1)
Kultura
(1)
Kultura popularna
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Międzynarodowa Agencja Badań nad Rakiem (IARC)
(1)
Mięso
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Postawy
(1)
Postać filmowa
(1)
Reklama
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Rodzina wiejska
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój tożsamości
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Seksualizacja
(1)
Sklepiki szkolne
(1)
Socjologia kultury
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Strategia marketingowa
(1)
Styl życia
(1)
Telewizja
(1)
Tożsamość (psychologia)
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
(1)
Wartość
(1)
Wieś
(1)
Wychowanie
(1)
Wyroby z mięsa
(1)
Zabawki
(1)
Zakupoholizm
(1)
Zakupy
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(10)
Artykuł problemowy
(8)
Raport z badań
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42241 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [213]-235, netografia na stronach 236-239.
Treści zawarte w monografii pozwalają poznać i zrozumieć rzeczywistość (w tym rzeczywistość świata wirtualnego), w której żyją dorastający oraz wpływy społeczno-kulturowe determinujące ich codzienne funkcjonowanie i w znacznym stopniu wpływające na proces socjalizacji młodego pokolenia. Istotnym elementem opracowania jest ukazanie problemów zdrowia fizycznego i psychospołecznego dotykających współczesną młodzież, a w znacznym stopniu wynikających ze stylu życia i warunków szeroko rozumianego środowiska ich życia, w tym dominacji aktualnych trendów (pop)kulturowych. Stąd też tak podkreślana w monografii potrzeba realizacji edukacji zdrowotnej, która wydaje się koniecznością wobec wielu nowych zagrożeń zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46072 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Współcześnie konsumpcja przestaje być kojarzona wyłącznie przez pryzmat użytkowania dóbr – to złożony proces komunikacji społecznej związany z wymianą znaczeń i symboli, wskazujący na określone praktyki konsumenckie podkreślające styl życia konsumentów. Teorie dotyczące konsumpcji i zachowań konsumenckich stają się coraz bardziej ukierunkowane na rozpoznanie działań jednostkowych i po-zostają pod silnym wpływem nauk społecznych i humanistycznych. Zmianie ulega także rozumienie samej kategorii konsumenta. Jednym ze współczesnych sposobów interpretacji jest ujmowanie konsumenta jako nadawcy komunikatu wysyłającego określone sygnały do innych osób, ale także do samego siebie. W sensie socjopsychogennym stanowi to projektowanie różnych wymiarów jaźni odzwierciedlonej i subiektywnej, często związanych z obrazem konsumenta poszukującego własnej tożsamości. Zatem konsumpcja staje się nie tylko procesem ekonomicznym, ale i kulturowym, poprzez który jednostki i grupy projektują jaźnie, nawiązują i podtrzymują relacje społeczne oraz przekazują znaczenia. Interdyscyplinarne ujęcia konsumpcji i jej wszechstronne uwarunkowania pozwalają uniknąć często uproszczonego sposobu analizy złożonych zjawisk w zachowaniach konsumenckich. Znaj-duje to odzwierciedlenie w prezentacji czytelnikowi artykułów w niniejszym nu-merze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w których autorzy przedstawiają konsumpcję w wielowymiarowych ujęciach z perspektywy różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, marketingu, socjologii czy psychologii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W pięćdziesiątym ósmym numerze czasopisma „Ekonometria” opublikowano 6 arty¬kułów. Małgorzata Rószkiewicz podjęła się oceny wpływu tematyki badania oraz or¬ganizacji procesu badawczego na poziom wskaźnika braku odpowiedzi. W kolejnym artykule Łukasz Skowron zaprezentował wyniki badań nad wpływem cech socjode¬mograficznych na wyniki modelowania ścieżkowego zjawisk satysfakcji i lojalności klientów. Fryderyk Mirota i Natalia Nehrebecka przedstawili możliwości wykorzystania dynamicznych modeli panelowych w badaniach z zakresu finansów przedsiębiorstw na przykładzie modelowania transakcyjnej rezerwy płynności. Następny artykuł, autorstwa Ewy Genge, dotyczy zastosowania modeli IRT oraz LC-IRT dla zmiennych politomicz¬nych (o kategoriach uporządkowanych). Radosław Mącik dokonał oceny form i zakresu informacji o metodyce badawczej w polskich czasopismach naukowych dotyczących marketingu i konsumpcji. W ostatnim artykule Bogna Kaźmierska-Jóźwiak zaprezen¬towała zmiany w zakresie dywidend wobec zmian rentowności spółek notowanych na GPW w Warszawie. W niniejszym numerze zamieszczono również wspomnienie Antoniego Smoluka o profesor Ilonie Kopocińskiej. Agnieszka Stanimir
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem rozprawy jest ocena przydatności podatku od wartości dodanej, jako formy opodatkowania konsumpcji, do realizacji funkcji fiskalnych i pozafiskalnych oraz ustalenie, jak przerzucalność tego podatku wpływa na te funkcje. Celem części empirycznej jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, na kogo, w jakim zakresie i w którym momencie przerzucany jest ciężar podatku od towarów i usług. W rozprawie analizowane są trzy kierunki przerzucalności – na konsumentów, pracowników i dawców kapitału. Problem przerzucalności jest niezwykle aktualny i złożony, wymaga uwzględnienia międzydyscyplinarnych obszarów wiedzy. Autor porusza się po nich z łatwością, przystępnie przedstawiając je czytelnikowi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czterdziesty dziewiąty numer czasopisma „Ekonometria” zawiera osiem artykułów. Pierwszy z nich, autorstwa Mariusza Łapczyńskiego i Jerzego Surmy, opisuje wyko-rzystanie modeli data mining w rozwiązywaniu problemu niezrównoważonych klas. Justyna Brzezińska i Grzegorz Maciejewski w swoim artykule zwracają uwagę na możliwości wykorzystania danych wielowymiarowych w badaniach nad ryzykiem postrzeganym przez konsumentów. Następny artykuł, autorstwa Anny Król, doty¬czy badania przydatności metod hedonicznych do analizy cen różnych grup dóbr trwałego użytku. Model regresji przestrzennej rozwoju sieci handlowych w Polsce opisuje Zofia Bednarowska. Elżbieta Sojka prezentuje możliwości wykorzystania metod adaptacyjnych do prognozowania zmiennych demograficznych. Anna Skór¬ska przedstawia zmiany zachodzących w sferze KIBS w Polsce, z uwzględnieniem zatrudnienia i jego prognoz. Martin Pavlík, Grzegorz Michalski i Martin Lukáčik przedstawiają założenia i wyniki wykorzystania autorskiego oprogramowania do tworzenia portfeli inwestycyjnych. Ostatni artykuł, autorstwa Jolanty Kowal i Ali¬cji Keplinger, dotyczy modelu etycznych kompetencji i aspektów rozwoju kapitału ludzkiego w systemach informatycznych, szczególnie na polskim rynku pracy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej