Form of Work
Artykuły
(16)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Czaja-Chudyba Iwona
(2)
Pluta Katarzyna
(2)
Boryczko Marcin
(1)
Chobot-Kłodzińska Marzanna
(1)
Felczak Ewa
(1)
Jelonkiewicz Irena
(1)
Jerzakowska-Kibenko Beata
(1)
Kalinowska Edyta
(1)
Kubicka Elżbieta
(1)
Obuchowska Joanna
(1)
Odrowąż-Coates Anna (1979- )
(1)
Ostrowska Magdalena
(1)
Pilarska Paula
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Skowroński Łukasz
(1)
Szumna Dorota
(1)
Słowińska Aleksandra
(1)
Tokarz Tomasz
(1)
Węgrzynowicz Elżbieta
(1)
Zajączkowska Katarzyna
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2021
(9)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(16)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Subject
Krytycyzm
(17)
Nauczanie początkowe
(7)
Metody nauczania
(6)
Myślenie
(6)
Nauczanie
(3)
Uczenie się
(3)
Godzina wychowawcza
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Audiodeskrypcja
(1)
Design thinking
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja medialna
(1)
Eksperymenty
(1)
Garstka, Tomasz
(1)
Grywalizacja
(1)
Intersekcjonalność
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mózg
(1)
Mądrość
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praca socjalna
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Refleksyjność
(1)
Samodzielność
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Trauma
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Zajęcia terenowe
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Subject: work
Psychopedagogiczne mity
(1)
Subject: time
2001-
(12)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(14)
Psychologia
(2)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
19 results Filter
No cover
Article
In basket
Neuroplastyczność - znak szczególny mózgu / Paula Pilarska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2013, nr 3, s. 28-32.
Streszczenie: Scenariusz na lekcję wychowawczą na temat rozwoju krytycznego myślenia, wrażliwości i organizacji różnych funkcji mózgu.
No cover
Article
In basket
Article
In basket
Miejsce myślenia krytycznego we wczesnej edukacji dziecka / Dorota Szumna. W: Edukacja Wczesnoszkolna. 2021/2022, nr 1, s. 9-32. - 2021.
Bibliografia na stronach 29-32.
Article
In basket
No cover
No cover
Article
In basket
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Psychopedagogiczne mity : jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu / Tomasz Garstka. - Warszawa, 2016.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46220 (1 egz.)
E-book
In basket
W publikacji podjęto zagadnienie myślenia krytycznego pojmowanego jako proces, w którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, jak mądrze postępować i dokonywać uzasadnionych wyborów. Współcześnie zalew informacji medialnej wymusza kształcenie podejścia krytycznego, aby nie stracić rozeznania w świecie i móc obronić się przed przeciążeniem informacyjnym. Autorka zakłada, że możliwe, a nawet konieczne jest przenoszenie filozoficznych dociekań na temat myślenia krytycznego na podstawowe, codzienne kompetencje, w które wyposażamy każde dziecko. Propozycje metodyczne, zawierające ćwiczenia i projekty, przeznaczone są do edukacji w zakresie szkoły podstawowej. Dla edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3) zaprezentowano ćwiczenia mające na celu zaszczepić dzieciom nawyk uważności, zadawania pytań i intelektualnej odwagi – umiejętności niezbędne w kształceniu krytycznego myślenia. Natomiast do uczniów klas 4–8 skierowano kilkanaście projektów kształtujących samodzielne myślenie, poszukiwanie, badanie, sprawdzanie, wybieranie, ocenianie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i tworzenie. Książka odznacza się jasnością prowadzonego wywodu – zgodnie z McLuhanowską maksymą: „przekaźnik jest przekazem”. Sens praktyczny publikacji nadaje jej wyraźny charakter dydaktyczny, wręcz instruktażowy. prof. dr hab. Stanisław Dylak W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania A. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again