Forma i typ
Publikacje naukowe
(4)
Artykuły
(2)
Książki
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Baran Jolanta
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Nowakowska Luiza
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Rakowska Alicja (1934- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Kształcenie integracyjne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Etiologia (medycyna)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura uczestnictwa
(1)
Leczenie
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji Pedagogika specjalna - idea, treści, rzeczywistość", Kraków w dn. 4-6 czerwca 1999 r.
Bibliografia przy referatach.
Tekst częściowo tłumaczony z języka angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach i na stronie 168.
Streszczenie angielskie.
W pracy omówiono zagadnienia teoretyczne dotyczące ADHD wśród dzieci i młodzieży (polski system diagnostyczny ADHD, neurofizjologia mózgu, zespół nadpobudliwości psychoruchowej i dysleksja w aspekcie edukacyjnym, ADHD i inne zaburzenia kliniczne-etiologia). W części praktycznej autorzy przedstawili zasady postępowania z osobami z ADHD, zasady terapii pedagogicznej i metody wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym. Publikacja zawiera 7 scenariuszy zajęć edukacyjnych prowadzonych w klasie masowej na etapie kształcenia zintegrowanego oraz w gimnazjum, opartych na stosowanych powszechnie metodach pracy dydaktycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39914 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej