Form of Work
Artykuły
(11)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(1)
Proza
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Łoskot Małgorzata
(3)
Kaptur Ewa
(2)
Agnieszka Leśniak-Stępień
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(1)
Brejnak Wojciech
(1)
Gawryluk Barbara (1957- )
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Karowicz Anna
(1)
Katarzyna Szot Ren
(1)
Krasowicz Grażyna
(1)
Krella-Moch Aneta (1969- )
(1)
Monik Cabała
(1)
Monika Cabała
(1)
Sławek Jolanta
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Walencik-Topiłko Anna
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(9)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(14)
Audience Group
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Logopedzi
(12)
Logopedia
(3)
Doradcy zawodowi
(2)
Przedszkola
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Rodzice
(2)
Szkolnictwo
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Współdziałanie
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Centrum Uśmiechu Dziecka - Montessori (Poznań)
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyslalia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Filologia polska
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Mowa
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurologopedia
(1)
Orzecznictwo lekarskie
(1)
Pedagodzy szkolne
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rynek pracy
(1)
Start zawodowy
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Subject: time
2001-
(6)
Subject: place
Polska
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
14 results Filter
No cover
Article
In basket
Logopeda w oświacie / Wojciech Brejnak // ŻYCIE SZKOŁY. - 2010, nr 8, s.5-9.
Temat: Logopedzi
No cover
Article
In basket
Logopeda w szkole / Marzena Piotrowska // ŻYCIE SZKOŁY. - 2008, nr 7, s.32-34.
Temat: Logopedzi
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Logopeda / Małgorzata Łoskot. W: Głos Pedagogiczny. 2019, nr 3 (107), s. 55-57. - 2019.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46066 (1 egz.)
E-book
In basket
Niniejsze opracowanie jest próbą spojrzenia na mutyzm wybiórczy z różnych perspektyw. Punktem odniesienia stało się dziecko, ponieważ to właśnie z dziećmi pracuje każda z nas. Nie ma dwóch osób z takim samym przebiegiem mutyzmu – nawet wśród bliźniąt są spore różnice w funkcjonowaniu. Autorki proponują podejście do tego zaburzenia z wielu stron. Inaczej widzi je rodzic dziecka – często towarzyszą temu emocje, poczucie winy czy wreszcie refleksje, w jaki sposób najlepiej mu pomóc. Inaczej patrzy dziecko – nie rozumie wielu mechanizmów, które nim kierują, nie potrafi samo poradzić sobie z niemówieniem, często rządzą nim emocje, których nie umie opanować; zdarza się, że winy szuka w sobie. Jako ostatnie zaprezentowano binarne spojrzenie specjalisty. Pierwsza część zawiera opis tego, z czym zmaga się dziecko w placówce przedszkolnej czy szkolnej. Opowieść o chłopcu jak sopel lodu pokazuje zaś spojrzenie terapeuty, który wyposażony w wiedzę staje się wsparciem dla dziecka i jego rodzica w zmaganiach z mutyzmem. To specjalista po dokładnym wywiadzie zaproponuje dziecku terapię uszytą na jego miarę, często z wykorzystaniem elementów różnych metod terapeutycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Autorzy poszczególnych opracowań to w większości badacze, którzy są jednocześnie logopedami praktykami. Reprezentują różne polskie ośrodki naukowe, w których kształci się logopedów. Na podstawie przedstawionych przez nich wybranych metod i narzędzi diagnostycznych możemy zapoznać się ze współczesnymi tendencjami badawczymi rozwijanymi w tych właśnie ośrodkach. Część z nich ma charakter autorski. Inne nawiązują do refleksji naukowo-badawczej kształtowanej przez wiele lat w polskiej i światowej logopedii. Sformułowane wnioski mają charakter uniwersalny. Wszyscy autorzy podkreślają wciąż ważne w procesie diagnozowania logopedycznego zasady: indywidualizacji postępowania logopedycznego, a więc dostosowania go do możliwości i potrzeb pacjenta, osobistego zaangażowania badacza i konieczność nawiązania współpracy z osobą badaną. Podmiotem oddziaływania jest zawsze człowiek ze wszystkimi swoimi zachowaniami komunikacyjnymi. W wielu opracowaniach mowa jest również o wzajemnym uzupełnianiu się procesu diagnozowania i terapii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again