Form of Work
Książki
(6)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(6)
Author
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Darby David (1957- )
(1)
Dragan Wojciech Łukasz
(1)
Dufner Hanna
(1)
Dukowicz Agata
(1)
Falkiewicz Piotr
(1)
Herzyk Anna
(1)
Kadzielawa Danuta
(1)
Malanowski Łukasz
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Oniszczenko Włodzimierz
(1)
Pennock Keith (1939- )
(1)
Rimland Bernard (1928-2006)
(1)
Sikorska Julia
(1)
Stala Karolina
(1)
Szocińska Agnieszka
(1)
Szymańska Justyna
(1)
Tan Zaldy S
(1)
Trojan Maciej
(1)
Umińska Marta
(1)
Walsh Kevin W
(1)
Wenk Gary L
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Subject
Mózg
(4)
Choroby mózgu
(3)
Neuropsychologia
(2)
Afazja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Leczenie
(1)
Mnemotechnika
(1)
Mowa
(1)
Pamięć
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(1)
Domain
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
9 results Filter
No cover
Book
In basket
Neuropsychologia kliniczna Walsha / Kevin Walsh, David Darby ; przekład Barbara Mroziak. - Wydanie 2 zmienione w jęzku polskim. - Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. - 551 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 448-530. Indeksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40915 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35467 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43075 (1 egz.)
Book
In basket
Książka adresowana do rodziców dzieci z uszkodzeniem mózgu. Autor uważa, że rodzice stosując odpowiednie techniki usprawniające, mogą stworzyć tym dzieciom prawdziwą szansę w życiu. Teoretyczną podstawą usprawniania jest stymulacja czuciowo-ruchowa wybranych narządów zmysłów czucia skórnego i śluzówkowego oraz czucia głębokiego. Ważnym czynnikiem, decydującym o powodzeniu jest rozpoczęcie uaktywniania dzieci w jak najmłodszym wieku. Autor opisał techniki stymulujące mózg, a w zasadzie drogi bodźców motorycznych i zmysłowych. Zapoznał także, z możliwościami poprawiania fizycznego otoczenia mózgu oraz z alternatywnymi do dotychczasowych sposobami ratowania dziecka w napadach padaczkowych i śpiączce.(-)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32541 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Tekst częśc. ang. Bibliogr. przy ref. - Streszcz.
Streszczenie: Pokłosie warsztatów logopedycznych przeprowadzonych w Augustowie w maju 1996 r., dotyczących diagnozowania i prowadzenia terapii logopedycznej z osobami o różnych zaburzeniach językowych powstałych głównie w wyniku uszkodzeń mózgu. Omówiono układ nerwowy jako morfologiczne podłoże funkcji mowy i jej zaburzeń a także neuropsychologiczną charakterystykę afazji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34665 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41405 (1 egz.)
E-book
In basket
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Agata Dukowicz, Julia Sikorska, Justyna Szymańska, Maciej Trojan: Asymetria funkcjonalna mózgu w badaniach z udziałem naczelnych [Functional asymmetry of the brain in studies of primates], s. 7–28; Małgorzata Anna Basińska, Agnieszka Szocińska: Temperament a występowanie syndromów psychosomatycznych według The Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR u pacjentów z chorobami kardiologicznymi [Temperament and the occurrence of psychosomatic syndromes described in the Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR taking into consideration patients with heart diseases], s. 29–46; Karolina Stala, Łukas z Malanowski: Rozpoznawanie emocji przez sprawców przestępstw seksualnych [Emotion recognition in sex offenders], s. 47–64; Włodzimierz Oniszczenko, Wojciech Łukasz Dragan: Cechy temperamentu w ujęciu Regulacyjnej Teorii Temperamentu: związek z zaburzeniami psychicznymi i ich genetycznym podłożem [Temperament traits in terms of Regulative Theory of Temperament: The relationship with mental disorders and their genetic background], s. 66–92.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again