Form of Work
Artykuły
(10)
Książki
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Fryt Joanna
(2)
Jankowiak Barbara
(2)
Barankiewicz Joanna
(1)
Cużytek Małgorzata
(1)
Franczyk Jan Leszek (1956- )
(1)
Guzik Agnieszka
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Kołodziejek Iwona
(1)
Kuchta Dorota
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas
(1)
Tylikowska Anna (1975- )
(1)
Witkowska Marta (psycholog)
(1)
Ładecka Ismena
(1)
Year
2010 - 2019
(15)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(15)
Audience Group
Klasa 1.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Psycholodzy
(1)
Uczniowie
(1)
Subject
Socjoterapia
(13)
Dziecko
(3)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(3)
Młodzież
(3)
Filmoterapia
(2)
Grupy społeczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Konflikt
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Podmiotowość
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening grupowy (psychol.)
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Subject: time
2001-
(6)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
No cover
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne po tytułem pracy zbiorowej.
Streszczenie: Socjoterapia łączy osiągnięcia współczesnej psychologii, pedagogiki resocjalizacyjnej, socjologii, kryminologii w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą sprawiającymi problemy wychowawcze. W tej monografii zbiorowej specjaliści ─ naukowcy praktycy oraz terapeuci, nauczyciele ─ prezentują sposoby diagnozowania i pomysły praktyczne warsztatów socjoterapeutycznych, rozwiązujących konkretne problemy w wychowaniu. Książka wzbogaca warsztat terapeutyczny o pomysły warte wykorzystania w pracy wychowawczej. Polecana jest szczególnie pedagogom i psychologom ─ profesjonalistom szukającym inspiracji i wartościowych scenariuszy zajęć. (http://www.wydawnictwozak.com.pl)

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44476 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia na stronach 175-185.
Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z osobą niedostosowaną społecznie, z uwzględnieniem wymogu jej podmiotowego traktowania w grupie socjoterapeutycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44824 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Bibliogr. s. 219-223. Indeks. - Współfinansowanie: Uniwersytet Jagielloński. Wydział Polonistyki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44077 (1 egz.)
E-book
In basket
Zamieszczone w książce Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka artykuły wpisują się w interdyscyplinarny dyskurs na temat współczesnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W przedkładanym czytelnikowi zbiorze opracowań znalazły się analizy stricte teoretyczne, jak i rozważania o charakterze empirycznym związane z praktyką pracy pomocowej. Oś narracji stanowi zjawisko socjoterapii: definicje, pojęcia, funkcje, znaczenie oraz stosowane metody i techniki. W pracy wyróżniono dwie części teoretyczną i praktyczną. W części pierwszej znalazły się prace zawierające definicje socjoterapii, diagnozę, opis czynników pomocowych oraz kompetencji socjoterapeuty. Podjęto także analizę problematyki zdrowia, optymizmu i kształtowania sił charakteru w socjoterapii oraz ukazano psychodynamiczne rozumienie tej formy pomocy. Wskazano także na znaczenie działań pomocowych w kontekście wyzwań współczesności. W części drugiej wskazano na możliwości zastosowania socjoterapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, osobami niedostosowanymi społecznie oraz dokonano charakterystyki specyficznych metod możliwych do wykorzystania w socjoterapii takich jak: arteterapia, animaloterapia, relaks i wizualizacja, muzykoterapia, coaching, gra autobiograficzna.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again