Form of Work
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Black Marcin
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Cieślik Krystyna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Dymek-Kucińska Anna
(1)
Fidecki Wiesław
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Morawin Barbara
(1)
Newidea Natasha
(1)
Noczyńska Anna
(1)
Nowaczyk Marta (kultura fizyczna)
(1)
Nowak Stanisław Bogdan
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Rynkiewicz Mateusz
(1)
Rynkiewicz Tadeusz (kultura fizyczna)
(1)
Sienkiewicz Zofia
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Talaga-Duma Małgorzata
(1)
Waszak Małgorzata (nauki o zdrowiu)
(1)
Wysokiński Mariusz
(1)
Wójciak Piotr (1973- )
(1)
Zaleska-Posmyk Izabela
(1)
Zaręba Monika (pedagog)
(1)
Zubkiewicz-Kucharska Agnieszka
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Łuszczyńska Aleksandra (1971- )
(1)
Żurek Piotr (1967- )
(1)
Year
2020 - 2021
(4)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(14)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Subject
Nadwaga
(10)
Otyłość
(6)
Dzieci
(4)
Masa ciała
(2)
Młodzież
(2)
Odżywianie
(2)
Wskaźnik masy ciała (BMI)
(2)
Ból
(1)
Chemioterapia
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby układu moczowego
(1)
Choroby układu pokarmowego
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Cukrzycy
(1)
Diagnoza
(1)
Dieta odchudzająca
(1)
Dymorfizm płciowy
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Jakość życia
(1)
Metody nauczania
(1)
Nastolatki
(1)
Nawyki
(1)
Nosiciele HIV
(1)
Obraz samego siebie
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Osoby otyłe
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Regulacja emocji
(1)
Reumatoidalne zapalenie stawów (RZS)
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Status społeczny
(1)
Stopa życiowa
(1)
Stwardnienie rozsiane
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zachowanie
(1)
Zachowanie związane z odżywianiem
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Subject: time
2001-
(4)
Subject: place
Polska
(4)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat leszczyński (woj. wielkopolskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Raport z badań
(3)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(6)
Biologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
14 results Filter
No cover
Article
In basket
Book
In basket
(Terapia)
Bibliografia strony 271-298. Indeksy.
Streszczenie angielskie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40562 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46466 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45975 (1 egz.)
E-book
In basket
„Otyłość wieku rozwojowego” to podsumowanie najbardziej aktualnej wiedzy dotyczącej przyczyn, diagnostyki, leczenia i zapobiegania nadwadze i otyłości. Od kilkudziesięciu lat eksperci alarmują, że nadmierna masa ciała to jeden z największych problemów zdrowotnych naszych czasów. Szczególnie niepokojące jest tempo w jakim przyrasta liczba otyłych dzieci – Polska jest jednym z krajów w których liczba ta zwiększa się najszybciej. Dziś nie ma wątpliwości, że nadwaga i otyłość to przyczyna wielu chorób, a problem ten coraz częściej staje się poważnym wyzwaniem w pracy lekarzy wszystkich specjalności. Szczególne wyzwanie stoi przed pediatrami – profilaktyka oraz rozpoczęcie leczenia na wczesnym etapie jest warunkiem skutecznego zatrzymania rozwoju nadwagi i otyłości u dziecka. To niezwykle ważne zadanie, bo nadmierny przyrost ilości komórek tłuszczowych w dzieciństwie jest procesem nieodwracalnym i przyczyną otyłości w kolejnych latach życia. „Otyłość wieku rozwojowego” to monografia, która wspiera pediatrów, lekarzy rodzinnych i każdego specjalistę spotykającego w codziennej praktyce pacjentów z nadwagą i otyłością. To również pierwszy tytuł wydany w ramach serii „Praktyka Pediatry”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W prezentowanym kwartalniku NIT 3(14) zamieszczono osiem artykułów naukowych. W numerze NIT 1(12) 2014 opisano, w jaki sposób w publikacji należy prawidłowo przygotować punkt „Analiza wyników”. Wskazano, jak ważne jest umiejętne ilościowe przedstawienie uzyskanych własnych wyników oraz rezultatów badań o tematyce identycznej lub zbliżonej, wykonanych przez innych autorów. Kolejnym elementem składowym artykułu − jednym z najważniejszych, jest punkt zatytułowany „Dyskusja wyników”. Jeśli autor decyduje się na łączne przedstawienie w jednym punkcie analizy i dyskusji wyników, to po analizie ilościowej powinien dokonać analizy jakościowej według omówionych zasad. Konstrukcja punktu „Dyskusja wyników”, uważanego za najistotniejszą część artykułu, wymaga uprzedniego przygotowania. W praktyce pomocniczo wykorzystuje się w tym celu mapy klastrów, drzewo problemowe lub inne struktury organizacji. Konieczne jest logiczne uporządkowanie przemyśleń, bazujące na pojedynczych wynikach badań lub ich sekwencji. Autor powinien wskazać, jak uzyskane przez niego wyniki mają się do wyników otrzymanych przez innych badaczy, powinien określić, czy są one zbliżone, czy też występują między nimi różnice. Następnie bardzo cenne jest ustosunkowanie się do przyjętych opinii na omawiany temat, do tego, czy wyniki własne i innych autorów je potwierdzają lub też nie i dlaczego. Należy również określić, czy można, na bazie własnych wyników, zaproponować nowe wyjaśnienie rozpatrywanego zjawiska lub problemu. W dyskusji wyników powinna się znaleźć odpowiedź na analizowane pytania badawcze, postawione przez autora we wstępie, a także wytłumaczenie, jak wyniki potwierdzają te odpowiedzi i jak wpasowują się one w aktualny stan wiedzy na analizowany temat. W tej części artykułu powinna też być zawarta argumentacja przemawiająca za przyjęciem lub odrzuceniem hipotezy przyjętej we wstępie. Przedyskutowanie wyników własnych z wynikami innych autorów, próba interpretacji i wyjaśnienia stwierdzonych rozbieżności, sprzecznych wyników, obrona własnego stanowiska w kontekście postawionych pytań powinny stanowić wartość dodaną pracy. Istotne jest, aby unikać powtórzenia treści z poprzedniego punktu (tj. punktu zatytułowanego „Analiza wyników”). Jednakże, dokonując odpowiedzi na postawione pytania, należy poprzeć je uzyskanymi wynikami, odsyłając czytelnika do umieszczonych w tekście tabel lub rysunków. Dyskusja wyników powinna być napisana w formie zwięzłej; powinna być krótka i konkretna. Nie do przecenienia jest sekwencjonowanie informacji, tj. przedstawienie odpowiedzi dotyczącej zapytania problemowego, następnie przedstawienie stosownych wyników własnych je popierających, a także powołanie się na publikacje innych autorów. Znaczenie tego punktu jest bardzo duże, bo wskazuje na dojrzałość autora w podjęciu właściwie zaplanowanego eksperymentu, na jego umiejętności interpretacji wyników, przedstawienia własnych opinii, jak też właściwego przedyskutowania wyników własnych z wynikami innych autorów. Cenne jest też wskazanie ograniczeń i ewentualnych słabych punktów w publikacji w kontekście konieczności przeprowadzenia dalszych badań w celu ich wyjaśnienia. Prawidłowo zaprezentowana dyskusja wyników jest punktem wyjścia do napisania wniosków z pracy. Te, przedstawione w odpowiedniej hierarchii, nie mogą stanowić powtórzenia wyników badań własnych. Powinny być ich uogólnieniem, wskazaniem na istotne kwestie z nich wynikające, potwierdzeniem dotychczasowej wiedzy na dany temat. Należy w nich również wskazać na zagadnienia wymagające weryfikacji i/lub kontynuacji badań. Czytelnik powinien bowiem otrzymać jasną informację o tym, czego ważnego może się z treści artykułu dowiedzieć i jakie kwestie w nim zawarte mają charakter spekulatywny. Ważne jest też wyjaśnienie przez autora, na czym polega oryginalność podjętego przez niego problemu badawczego oraz uzyskanych wyników. W podsumowaniu badacz powinien się ustosunkować do postawionej hipotezy z zaznaczeniem, co przemawia za jej przyjęciem lub odrzuceniem. Rezultatem analizy jakościowej powinno być nakreślenie (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Temat: Oxy dieta ; Odchudzanie ; Dieta w cukrzycy ; Dieta nocna ; Jak zmniejszyć apetyt ; Dieta cud ; Dieta kapuściana ; Dieta 1000 kcal ; Dieta rozłączna ; Jedzenie ; Dieta soutch beach ; Dieta aztecka ; Dieta w miażdżycy ; Dieta niskotłuszczowa ; Dieta niskocholesterolowa ; Dieta kwaśniewskiego ; Dieta tłusta ; Dieta Atkinsa ; Dieta kopenhaska ; Dieta w menopauzie ; Dieta dla cukrzyków ; Dieta przodków ; Jak schudnąć ; Dieta śródziemnomorska ; Dieta montiniak ; Dieta montyniaca ; Dieta kreteńska ; Dieta w astmie oskrzelowej ; Dieta indeksu glikemicznego ; Dieta montinjak ; Dieta w ciąży ; Dieta cukrzycowa ; Dieta z indeksem glikemicznym ; Gruba ; Chudnąć ; Dieta montignac ; Jojo ; Dieta w przekwitaniu ; Schudnąć ; Dieta Lecha Tkaczyka ; Dieta białkowa ; Dieta proteinowa ; Skuteczna dieta ; Cudowne diety ; Nadwaga ; Otyłość ; Dieta LCHF ; Dieta w chorobie ; Dieta w osteoporozie ; Dieta paleo ; Dieta funkcjonalna ; Dieta na poprawę pamięci ; Zbędne kilogramy ; Dieta oczyszczająca ; Dieta paleolityczna ; Dieta niskowęglowodanowa ; Otyłość brzuszna ; Skuteczne diety ; Dieta 50:50 ; Dieta 50 na 50 ; Dieta udowodniona naukowo ; Dieta naprzemienna ; Dieta w dojrzewaniu ; Dieta rozdzielna ; Efekt yoyo ; Efekt jojo ; Dietetyczne ; Diety przepisy ; Dobra dieta niskokaloryczna ; Odchudzić ; Otyły ; Redukcja wagi ; Yo-yo ; Zdrowa dobra skuteczna dieta ; Zrzucić kilogramy ; Gruby ; Otyła ; Dieta bezglutenowa ; Dieta lekkostrawna ; Dieta norweska ; Dieta redukcyjna ; 1500 kcal ; Dieta wegańska ; Dr budwig ; Tabletki odchudzające ; Dieta zgodna z grupą krwi ; Dieta bananowa ; Dieta dukana ; Dieta wegetariańska ; Dieta optymalna ; Naturhouse ; Tabletki na odchudzanie ; Herbata na odchudzanie ; Atlas diet ; Kalkulator diety ; Dieta szwedzka ; Dieta Gersona ; Dieta 5:2 dr. Mosleya ; Dieta 1500 kcal ; Ćwiczenia odchudzające ; Dieta jabłkowa ; Dieta niskohistaminowa ; Dieta oxy ; Dieta trzustkowa ; Dieta dr budwig ; Dieta bezglutenowa przepisy ; Chcę schudnąć ; Jak skutecznie schudnąć ; Jak szybko schudnąć ; Jak schudnąć w tydzień ; Jak schudnąć w miesiąc ; Jak schudnąć w kilka dni ; Jak schudnąć zdrowo ; Jak zrzucić brzuch ; Jak zrzucić oponkę ; Jak odchudzić uda ; Jak zrzucić zbędne kilogramy ; Sposób na odchudzanie ; Dieta w astmie ; Dieta hipolipemiczna ; Szybka dieta ; Dieta głodówkowa ; Dieta tasiemcowa ; Dieta aktorów ; Dieta gwiazd ; Diety gwiazd ; Jestem gruby ; Jestem gruba ; Jestem otyly ; Jestem otyła ; Potrawy ; Dieta witalna ; Diety ; Dieta chlorofilowa ; Dieta Montignaca ; Dieta niskosodowa ; Dieta przy bolesnych miesiączkach ; Dieta przy pms ; Dieta
Dowiedz się, jakie diety skutecznie odchudzają, redukują nadwagę i likwidują otyłość, a które mogą być groźne dla zdrowia lub to tylko zabieg marketingowy. Opinie i wnioski na bazie doświadczeń tysięcy osób z 40. dietami! Jeśli masz dość zastanawiania się, które diety naprawdę redukują nadwagę (w tym likwidują otyłość) sięgnij po realne doświadczenia tysięcy „dietujących” osób, które powiedzą Ci co w końcu okazało się dla nich skuteczne (lub wręcz przeciwnie!). W publikacji opisano wnioski i opinie w odniesieniu do 40. diet lub tzw. „diet”. Przy okazji dowiedz się, skąd bierze się nadwaga lub otyłość oraz co ludzie o tym myślą. A jeśli interesują Cię prawdziwe historie walki z nadwagą lub otyłością i prawdziwa skuteczność poszczególnych diet (postrzegana przez osoby, które je stosowały)... ... TA KSIĄŻKA JEST DLA CIEBIE! I jeśli chcesz wiedzieć... * jak nie dać się nabrać na slogany reklamowe; * co naprawdę działa i w jakich sytuacjach; * jak uniknąć efektu jo-jo * jaką walkę z nadwagą stoczyły setki osób i jak wreszcie pozbyły się problemu... ... TA KSIĄŻKA JEST DLA CIEBIE Nie szukaj po ciemku! Posłuchaj innych, którzy przeszli już długą drogę doświadczeń i teraz mówią ci, co masz robić, żeby osiągnąć wreszcie sukces w walce z nadwagą! Publikacja nie zawiera typowych opisów składników poszczególnych diet i harmonogramów ich stosowania (informacje te można łatwo znaleźć w internecie). Autorzy skupiają się raczej na zestawieniu wniosków i opinii wielu ludzi, którzy testowali różne diety i na własnym przykładzie wypowiadają się na temat ich skuteczności. Zapraszamy do lektury. DOTYCHCZASOWE PUBLIKACJE serii "!ALE HISTORIE!": * "JEGO ZDRADA. Prawdziwe historie, wnioski, opinie, porady..." * "JEJ ZDRADA. Prawdziwe historie, wnioski, opinie, porady..." * "ROZWÓD. WALKA O MAJĄTEK I DZIECI. Prawdziwe historie, wnioski, opinie, porady..." * "INTERCYZA A PODZIAŁ MAJĄTKU. Prawdziwe historie, wnioski, opinie, porady..." * "KTÓRE DIETY NAPRAWDĘ DZIAŁAJĄ. Prawdziwe historie, wnioski, opinie, porady..." "!ALE HISTORIE!" - Nr 1 taka SERIA WYDAWNICZA! Seria wydawnicza "!ALE HISTORIE!" to nowa formuła prezentowania trudnych spraw i stosunków międzyludzkich (często bardzo osobistych i wstydliwych). Na bazie tysięcy autentycznych historii "z życia wziętych", autorzy prezentują często szokujące prawdziwe historie i relacje uzupełnione ich wnioskami, komentarzami i poradami. Znajdziemy tu też cenne wskazówki setek osób, które bolesne doświadczenia mają już za sobą i pokazują konsekwencje dokonanych kiedyś życiowych wyborów. To nieocenione źródło praktycznej wiedzy, co należy, a czego nie wolno robić, gdy określone sytuacje dotkną nas samych. Niniejsza publikacja dotyczy bolesnego tematu zdrady partnerskiej, gdy stroną niewierną jest mężczyzna...
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again