Forma i typ
Artykuły
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Książki
(5)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Dymek-Kucińska Anna
(2)
Baj-Lieder Marta
(1)
Boniecka Klaudia
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Cieślik Krystyna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Fidecki Wiesław
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Morawin Barbara
(1)
Noczyńska Anna
(1)
Nowaczyk Marta (kultura fizyczna)
(1)
Nowak Stanisław Bogdan
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata (1978- )
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Rynkiewicz Mateusz
(1)
Rynkiewicz Tadeusz (kultura fizyczna)
(1)
Różycka Jagoda
(1)
Sienkiewicz Zofia
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Talaga-Duma Małgorzata
(1)
Waszak Małgorzata (nauki o zdrowiu)
(1)
Wysokiński Mariusz
(1)
Wójciak Piotr (1973- )
(1)
Zaleska-Posmyk Izabela
(1)
Zaręba Monika (pedagog)
(1)
Zubkiewicz-Kucharska Agnieszka
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Łuszczyńska Aleksandra (1971- )
(1)
Żurek Marzena (dietetyk)
(1)
Żurek Piotr (1967- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nadwaga
(15)
Otyłość
(9)
Dzieci
(5)
Odżywianie
(3)
Osoby otyłe
(3)
Masa ciała
(2)
Młodzież
(2)
Otyłość dzieci i młodzieży
(2)
Wskaźnik masy ciała (BMI)
(2)
Ból
(1)
Chemioterapia
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby układu moczowego
(1)
Choroby układu pokarmowego
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Cukrzycy
(1)
Diagnoza
(1)
Dieta odchudzająca
(1)
Dymorfizm płciowy
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Jakość życia
(1)
Metody nauczania
(1)
Nastolatki
(1)
Nawyki
(1)
Nosiciele HIV
(1)
Obraz samego siebie
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychodietetyka
(1)
Psychoterapia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Reumatoidalne zapalenie stawów (RZS)
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Status społeczny
(1)
Stopa życiowa
(1)
Stwardnienie rozsiane
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Uczniowie
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zachowanie związane z odżywianiem
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat leszczyński (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Raport z badań
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Monografia
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(5)
Biologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia)
Bibliografia strony 271-298. Indeksy.
Streszczenie angielskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46466 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Niejadek z nadwagą – czy to możliwe? / Marta Baj-Lieder. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2022, nr 4, s. 51-52. - 2022.
Bibliografia na stronie 52.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45975 (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Otyłość wieku rozwojowego” to podsumowanie najbardziej aktualnej wiedzy dotyczącej przyczyn, diagnostyki, leczenia i zapobiegania nadwadze i otyłości. Od kilkudziesięciu lat eksperci alarmują, że nadmierna masa ciała to jeden z największych problemów zdrowotnych naszych czasów. Szczególnie niepokojące jest tempo w jakim przyrasta liczba otyłych dzieci – Polska jest jednym z krajów w których liczba ta zwiększa się najszybciej. Dziś nie ma wątpliwości, że nadwaga i otyłość to przyczyna wielu chorób, a problem ten coraz częściej staje się poważnym wyzwaniem w pracy lekarzy wszystkich specjalności. Szczególne wyzwanie stoi przed pediatrami – profilaktyka oraz rozpoczęcie leczenia na wczesnym etapie jest warunkiem skutecznego zatrzymania rozwoju nadwagi i otyłości u dziecka. To niezwykle ważne zadanie, bo nadmierny przyrost ilości komórek tłuszczowych w dzieciństwie jest procesem nieodwracalnym i przyczyną otyłości w kolejnych latach życia. „Otyłość wieku rozwojowego” to monografia, która wspiera pediatrów, lekarzy rodzinnych i każdego specjalistę spotykającego w codziennej praktyce pacjentów z nadwagą i otyłością. To również pierwszy tytuł wydany w ramach serii „Praktyka Pediatry”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia leczenia i zapobiegania otyłości. Osoby otyłe, oprócz zwykle zdiagnozowanych problemów ze zdrowiem, mają również̇ problemy psychologiczne związane z poczuciem własnej wartości, atrakcyjności, ale też w relacjach społecznych czy na rynku pracy, co wpływa na jakość́ ich życia. W monografii Autorka wnikliwie opisała problematykę̨ nadwagi i otyłości oraz przedstawiła interesujące wyniki badań własnych, które miały na celu sprawdzenie, czy stosowanie różnych diet oraz uzyskany w ich wyniku spadek masy ciała mogą̨ stanowić́ o zdrowiu i zadowoleniu z życia kobiet otyłych i z nadwagą.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W prezentowanym kwartalniku NIT 3(14) zamieszczono osiem artykułów naukowych. W numerze NIT 1(12) 2014 opisano, w jaki sposób w publikacji należy prawidłowo przygotować punkt „Analiza wyników”. Wskazano, jak ważne jest umiejętne ilościowe przedstawienie uzyskanych własnych wyników oraz rezultatów badań o tematyce identycznej lub zbliżonej, wykonanych przez innych autorów. Kolejnym elementem składowym artykułu − jednym z najważniejszych, jest punkt zatytułowany „Dyskusja wyników”. Jeśli autor decyduje się na łączne przedstawienie w jednym punkcie analizy i dyskusji wyników, to po analizie ilościowej powinien dokonać analizy jakościowej według omówionych zasad. Konstrukcja punktu „Dyskusja wyników”, uważanego za najistotniejszą część artykułu, wymaga uprzedniego przygotowania. W praktyce pomocniczo wykorzystuje się w tym celu mapy klastrów, drzewo problemowe lub inne struktury organizacji. Konieczne jest logiczne uporządkowanie przemyśleń, bazujące na pojedynczych wynikach badań lub ich sekwencji. Autor powinien wskazać, jak uzyskane przez niego wyniki mają się do wyników otrzymanych przez innych badaczy, powinien określić, czy są one zbliżone, czy też występują między nimi różnice. Następnie bardzo cenne jest ustosunkowanie się do przyjętych opinii na omawiany temat, do tego, czy wyniki własne i innych autorów je potwierdzają lub też nie i dlaczego. Należy również określić, czy można, na bazie własnych wyników, zaproponować nowe wyjaśnienie rozpatrywanego zjawiska lub problemu. W dyskusji wyników powinna się znaleźć odpowiedź na analizowane pytania badawcze, postawione przez autora we wstępie, a także wytłumaczenie, jak wyniki potwierdzają te odpowiedzi i jak wpasowują się one w aktualny stan wiedzy na analizowany temat. W tej części artykułu powinna też być zawarta argumentacja przemawiająca za przyjęciem lub odrzuceniem hipotezy przyjętej we wstępie. Przedyskutowanie wyników własnych z wynikami innych autorów, próba interpretacji i wyjaśnienia stwierdzonych rozbieżności, sprzecznych wyników, obrona własnego stanowiska w kontekście postawionych pytań powinny stanowić wartość dodaną pracy. Istotne jest, aby unikać powtórzenia treści z poprzedniego punktu (tj. punktu zatytułowanego „Analiza wyników”). Jednakże, dokonując odpowiedzi na postawione pytania, należy poprzeć je uzyskanymi wynikami, odsyłając czytelnika do umieszczonych w tekście tabel lub rysunków. Dyskusja wyników powinna być napisana w formie zwięzłej; powinna być krótka i konkretna. Nie do przecenienia jest sekwencjonowanie informacji, tj. przedstawienie odpowiedzi dotyczącej zapytania problemowego, następnie przedstawienie stosownych wyników własnych je popierających, a także powołanie się na publikacje innych autorów. Znaczenie tego punktu jest bardzo duże, bo wskazuje na dojrzałość autora w podjęciu właściwie zaplanowanego eksperymentu, na jego umiejętności interpretacji wyników, przedstawienia własnych opinii, jak też właściwego przedyskutowania wyników własnych z wynikami innych autorów. Cenne jest też wskazanie ograniczeń i ewentualnych słabych punktów w publikacji w kontekście konieczności przeprowadzenia dalszych badań w celu ich wyjaśnienia. Prawidłowo zaprezentowana dyskusja wyników jest punktem wyjścia do napisania wniosków z pracy. Te, przedstawione w odpowiedniej hierarchii, nie mogą stanowić powtórzenia wyników badań własnych. Powinny być ich uogólnieniem, wskazaniem na istotne kwestie z nich wynikające, potwierdzeniem dotychczasowej wiedzy na dany temat. Należy w nich również wskazać na zagadnienia wymagające weryfikacji i/lub kontynuacji badań. Czytelnik powinien bowiem otrzymać jasną informację o tym, czego ważnego może się z treści artykułu dowiedzieć i jakie kwestie w nim zawarte mają charakter spekulatywny. Ważne jest też wyjaśnienie przez autora, na czym polega oryginalność podjętego przez niego problemu badawczego oraz uzyskanych wyników. W podsumowaniu badacz powinien się ustosunkować do postawionej hipotezy z zaznaczeniem, co przemawia za jej przyjęciem lub odrzuceniem. Rezultatem analizy jakościowej powinno być nakreślenie (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej