Form of Work
Artykuły
(18)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Wykurz Urszula
(3)
Nawrocki Rafał
(2)
Wójtowicz-Stefańska Agata
(2)
Bezubik Krystyna
(1)
Bula Danuta
(1)
Cyran Maria
(1)
Gajak-Toczek Małgorzata
(1)
Gawłowska Natalia
(1)
Grzybowski Robert
(1)
Kuczyńska-Koschany Katarzyna (1970- )
(1)
Kujaszewska Ewa
(1)
Skrzypczak-Walkowiak Bogna
(1)
Waligóra Janusz
(1)
Wiatrzyk-Iwaniec Marta
(1)
Żmuda Edyta
(1)
Year
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Subject
Język polski
(18)
Literatura polska
(4)
Holocaust
(3)
Literatura
(3)
Poezja polska
(3)
Ironia
(2)
Kobieta
(2)
Młoda Polska
(2)
Powieść polska
(2)
Żydzi
(2)
Aleksìevìč, Svâtlana Alâksandraŭna
(1)
Fantastyka grozy
(1)
Groteska
(1)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(1)
Kobieta w literaturze
(1)
Komizm
(1)
Miciński Tadeusz
(1)
Mitologia grecka
(1)
Miłość
(1)
Miłość i śmierć
(1)
Nałkowska, Zofia (1884-1954)
(1)
Podsiadło, Jacek (1964-)
(1)
Powieść białoruska
(1)
Powstanie 1863 r. styczniowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Symbole
(1)
Wat, Aleksander (1900-1967)
(1)
Subject: work
U vojny - ne ženskoe lico
(1)
20 results Filter
No cover
Article
In basket
Book
In basket
(Prace Komisji Filologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Wydział Filologiczno-Filozofic ISSN 0137-642X t. 53)
Bibliogr. s. 275-280. - Streszcz. ang. - DOKUMENT W ZBIORZE CZASOPISM zob.: TYTUŁ SERII
Streszczenie: Książka przedstawia wyniki badań przeprowadzonych wśród młodzieży licealnej na temat rozumienia symbolu konwencjonalnego, ironii i groteski. Autorka omawia wpływ reformy oświaty i transformacji kulturowej, ekonomicznej, politycznej i światopoglądowej na edukację polonistyczną. Ostatni rozdział pracy zawiera prezentację podręczników z języka polskiego do liceów oraz propozycje metodyczne do kształtowania wśród uczniów pojęcia ironii, groteski, symbolu i symboliczności (7 opisów projektów zawierających ćwiczenia do wykonania i wnioski z zajęć). Książka zawiera interpretacje utworów: B. Leśmian "Garbus", J. L. Borges "Dwaj królowie i dwa labirynty", W. Szymborska "Głos w sprawie pornografii", S. Mrożek "Słoń".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41110 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Leon Chwistek - portret w dwóch odsłonach / Natalia Gawłowska // JĘZYK POLSKI W LICEUM. - 2012/2013, nr 2, s.48-59.
Streszczenie: Chwistek i Witkacy
No cover
Article
In basket
Zamek gotycki w XIX-wiecznej polskiej twórczości niesamowitej / Rafał Nawrocki // JĘZYK POLSKI W LICEUM. - 2012/2013, nr 2, s.7-26.
Streszczenie: zamek gotycki w literaturze; omówiono utwory: "Strach w Zameczku", "Hrabia Hakelberg albo Rycerz Sierpa", "Zamek w Szwecyi", "Hugo von Bracht", "Agaj-Han", "Król Zamczyska"
No cover
No cover
Article
In basket
O potrzebie miłości poetycko / Danuta Bula // JĘZYK POLSKI W LICEUM. - 2013/2014, nr 2, s. 88-95.
Streszczenie: Poezja Jana Twardowskiego, Hymn o miłości św. Pawła
No cover
Article
In basket
Ludwik Sztyrmer i problem transgresji w fantastyce grozy / Rafał Nawrocki // JĘZYK POLSKI W LICEUM. - 2013/2014, nr 2, s. 22-38.
Streszczenie: Omówiono utwory L. Sztyrmera: "Czarne oczy", "Frenofagiusz i Frenolesty", "Kobieta-filozofka", "Urywki z pamiętnika oryginalnie wychowanej kobiety"
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Porównanie wiersza J. Podsiadły "Piosenka o spaniu" z fr. "Balu w operze" J. Tuwima
No cover
Article
In basket
Róża i sacrum / Krystyna Bezubik // POLONISTYKA. - 2012, nr 3, s.38-40.
Streszczenie: Analiza wiersza T. Micinskiego "Białe róże krwi",
E-book
In basket
W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela. Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again