Form of Work
Artykuły
(5)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Author
Bula Danuta
(1)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Warchał Mateusz (1978- )
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Komunikacja werbalna
(3)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja językowa
(2)
Nauczyciele
(2)
Edukacja medialna
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korpus językowy
(1)
Narodowy Korpus Języka Polskiego
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Tekst
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Współpraca nauczyciela z uczniem
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
6 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again