Forma i typ
Artykuły
(7)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Drogosz-Zabłocka Elżbieta
(1)
Fic Daniel
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan (1954- )
(1)
Kopańska Agnieszka
(1)
Pawlak Robert
(1)
Siwińska-Gorzelak Joanna (1973- )
(1)
Stasiowski Jędrzej
(1)
Wojciuk Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Oświata
(6)
Dotacja
(2)
Szkolnictwo
(2)
Budżety terenowe
(1)
Edukacja europejska
(1)
Finanse
(1)
Fundusze strukturalne
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Unia Europejska
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Wieś
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
8 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: System finansowania szkół w Kwidzynie - studium przypadku.
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Decentralizacja edukacji, podobnie jak decentralizacja wszelkich usług publicznych, wiąże się z ryzykiem zwiększenia nierówności między jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie ponoszonych nakładów i jakości usług. W większości państw próbuje się temu zaradzić poprzez ustanowienie krajowych standardów usług edukacyjnych oraz redystrybucję środków finansowych, która pozwala zneutralizować wpływ terytorialnych zróżnicowań bazy podatkowej. Niniejsze opracowanie poświęcone będzie analizie skutecznościowych działań w przypadku Polski. W pierwszej części, na podstawie danych panelowych na poziomie gmin, pokazujemy, że mimo różnych instrumentów wyrównawczych stosowanych przez rząd centralny, lokalna baza podatkowa w znaczącym stopniu wpływa na wysokość nakładów przeznaczanych na edukację gimnazjalną. W części drugiej porównujemy liczbę i charakter przedmiotowy godzin lekcyjnych w gimnazjach położonych w najbiedniejszych i najbogatszych gminach. Wedle naszych ustaleń czas nauczania dla uczniów z najbiedniejszych i najbogatszych środowisk nie jest istotnie różny. Nie występują także znaczące różnice wysokości wynagrodzeń nauczycieli. Biedne i bogate gminy różnią się natomiast zakresem indywidualnego wsparcia dla uczniów. (http://www.edukacja.ibe.edu.pl/pl/archiwum)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Organizacja i Zarządzanie / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego)
Bibliografia przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36136 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej