Form of Work
Artykuły
(14)
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Turska Dorota
(2)
Wiercioch Urszula
(2)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Matuszewski Andrzej
(1)
Mikrut Adam (1957- )
(1)
Sewastianowicz Monika
(1)
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej (Lublin )
(1)
Zarzycka Irena
(1)
Zdziechowska-Dzierzgwa Karolina
(1)
Zwierzyńska Elżbieta
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Łukasik Andrzej
(1)
Year
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(4)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Subject
Oceny szkolne
(7)
Ocena dziecka
(6)
Ocena szkolna
(6)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Ocenianie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczeń
(2)
Biblioteka szkolna
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko sześcioletnie
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Kierowanie szkołą
(1)
Kolegium Nauczycielskie (Gliwice)
(1)
Kulesza, Ewa Maria
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Lipkowski, Otton
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele-bibliotekarze
(1)
Ocena pracy nauczyciela
(1)
Pańczyk, Jan
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Programy nauczania
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Reforma szkolnictwa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Szkoły przyszpitalne
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Żywność dla dzieci
(1)
Subject: work
Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat
(1)
Subject: time
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
19 results Filter
No cover
Article
In basket
Opiniowanie postępów dzieci / Danuta Waloszek // WYCHOWANIE w PRZEDSZKOLU. - 1996, nr 6, s.329-335.
No cover
Article
In basket
Rodzice, nie pytajcie o stopnie ! / Mirosław Brzana // ŻYCIE SZKOŁY. - 1997, nr 3, s. 138-142.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Ocenianie wewnątrzszkolne i zewnętrzne // MATEMATYKA. - 2000, 1, s.32-33.
Słowniczek reformy
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41863, 41862 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39284 (1 egz.)
No cover
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Bibliogr. s. 183-198
Streszczenie: Przedstawiono teoretyczny model skuteczności ucznia obejmujący szkołę jako źródło specyficznych wymogów poznawczych i społecznych oraz podmiotowe determinanty skutecznosci ucznia, analizę i interpretacje wyników badań własnych. W 2002 r. badano uczniów klas III gimnazjów i liceów w Lubelinie - uczniów uznanych za najbardziej skutecznych (grupa zasadnicza) i wszystkich uczniów losowo wybranych klas (grupa kontrolna).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39816 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40809 (1 egz.)
E-book
In basket
Temat: Intergenerational relations ; Społeczeństwo postindustrialne ; Teoria społeczeństwa ryzyka ; Zmiany kulturowe ; Transformation of class structure ; The ‘death of class’ ; The new forms of inequality ; Transformacja struktury klasowej ; „śmierć klasy” ; Nowe formy nierówności ; Post-komunistyczna transformacja ; Prorynkowe postawy ; Prodemokratyczne postawy ; Polskie Badanie Panelowe ; Social classes ; Post-communist transformation ; Pro-market attitudes ; Jakość życia ; Polish Panel Survey ; Pozycja stratyfikacyjna ; Subiektywna ocena położenia społecznego ; Położenie społeczne ; Position stratification ; Subjective evaluation of social position ; Measurement scales ; Social position ; Gender inequality ; Gender segregation ; Gender status ; Occupation attainment ; Estonian labour market ; Nierówności płci ; Segregacja ze względu na płeć ; Status płci ; Osiąganie pozycji zawodowej ; Estoński rynek pracy ; Wieś i rolnictwo ; Struktura agrarna ; Różnorodność i zróżnicowanie ; Trzy dynamiki rozwoju wiejskiego ; Agriculture and countryside ; Systemic change ; Agrarian change ; Diversity and differentiation ; Zaburzenia psychiczne ; Strukturalna koncepcja dzieciństwa ; Relacje międzygeneracyjne ; Zagrożenie biedą ; Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz dzieci ; Structural concept of childhood ; Pro-democratic attitudes ; Risk of poverty ; EU initiatives for children ; Tatus społeczno –ekonomiczny ; Klasy społeczne ; Quality of life ; Subjective quality of life ; Nowa gospodarka ; Subiektywna jakość życia ; The three competing rural development dynamics ; Samobójstwa ; Zmiana systemowa ; Skale pomiarowe
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again