Form of Work
Artykuły
(3)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Andrzejewska Magdalena
(1)
Błasiak Władysław (1948- )
(1)
Hallada Marek
(1)
Leszkowicz Mateusz
(1)
Leszkowicz Mateusz (1978- )
(1)
Pęczkowski Paweł Tomasz (1979- )
(1)
Rosiek Roman
(1)
Rożek Bożena
(1)
Sajka Mirosława
(1)
Stolińska Anna
(1)
Wcisło Dariusz
(1)
Zielińska Jolanta
(1)
Year
2020 - 2023
(3)
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Okulografia
(4)
Edukacja medialna
(2)
Infografika
(2)
Informatyka
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Czytanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Projektowanie graficzne
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Słuch
(1)
Uczniowie
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
5 results Filter
Book
In basket
Czytanie informacyjne : infografiki w procesach poznawczych / Mateusz Leszkowicz. - Wydanie I, dodruk. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2022. - 228, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 323)
Bibliografia na stronach 223-229.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46643 (1 egz.)
E-book
In basket
Współczesne przekazy medialne stają się wizualnie rozdrobnione. Zauważalne jest to w szacie graficznej wielu podręczników, czasopism, interfejsów internetowych czy grafik informacyjnych. Media te szczególnie silnie eksponują małe porcje tekstowe i obrazowe. W tym sensie stają się pozbawione sekwencyjnego i liniowego odbioru, typowego dla recepcji literatury pięknej lub dzieła filmowego. Powstaje więc pytanie, w jaki sposób odbiorcy wyszukują punktów rozpoczęcia czytania oraz według jakich kryteriów tworzą własne ścieżki poznawcze w trakcie recepcji np. grafik informacyjnych. W niniejszej pracy podjęto się odpowiedzi na pytanie, czy zróżnicowany układ graficzny (design) wpływa na prowadzenie uwagi wzrokowej i rozumienie treści przez nastoletnich odbiorców. Użyto w tym celu metody pomiaru ruchów gałki ocznej (okulografii) w trakcie ekspozycji różnych typów infografik. Rezultaty niniejszych badań znajdują szerokie zastosowanie w projektowaniu graficznym materiałów drukowanych oraz tekstów elektronicznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again