Forma i typ
Publikacje naukowe
(5)
Artykuły
(3)
Książki
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Dyduch Ewa (1958- )
(1)
Gasik Wojciech
(1)
Godawa Szymon
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Oligofrenopedagogika
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Surdopedagogika
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Człowieczeństwo
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Jakość życia
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie indywidualne
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Temat: czas
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43059 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia w znacznej mierze stanowi relację z badań, które miały na celu diagnozę cech osobowości i kompetencji wychowawczych oligofrenopedagogów, a zarazem sprawdzenie zgodności oczekiwań w tym zakresie ze stanem faktycznym. W pierwszym rozdziale omówione zostały teorie osobowości, sposoby jej badania oraz pożądane cechy oligofrenopedagogów. Drugi rozdział jest poświęcony analizie kompetencji nauczycieli, zwłaszcza kompetencji wychowawczych pedagogów specjalnych. W części metodologicznej opisano problemy badawcze, hipotezy, metody i narzędzia, a także organizację badań. W głównej części książki zaprezentowano przebieg badań fokusowych, analizy ilościowe wybranych cech osobowości i kompetencji oligofrenopedagogów (wyniki badań bezpośrednich), studia przypadków obejmujące cztery nauczycielki, a ponadto opinie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Zaletą książki jest interdyscyplinarne spojrzenie na postać oligofrenopedagoga, pozwalające stworzyć jej wielowymiarowy obraz. Publikacja będzie pomocna pracownikom naukowym, a także pedagogom i studentom pedagogiki specjalnej poszukującym odpowiedzi na pytania, w jakim kierunku powinien przebiegać ich rozwój i czym powinien się charakteryzować nauczyciel skutecznie pracujący z podopiecznymi z niepełnosprawnością intelektualną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej