Forma i typ
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Autor
Bełz Grzegorz
(1)
Kacała Joanna
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
The presented papers form an important starting point for academic discussions and show us the diverse spectrum of in¬teresting issues perceived from the perspective of organizational behaviours and organizational culture, enriched with examples of the interpretational possibilities offered by the psychoanalytic understanding of social phenomena. What merits special attention is the fact that half of the articles contri-buted to the collection present a systemic-psychodynamic approach, still relatively little known in Polish management. This approach is based on psychoanalytic theories and the concepts developed therein. The exceptional nature of this collection consists in showing the diversity of perspectives regarding both the understanding and the empirical examination of the phenomena and proces¬ses which we observe in organizations. It contains six articles that describe from the cognitive-behavioural perspective phenomena as complex as whistleblowing (I. Świątek-Barylska, M. Opara: Perception of whistleblowing by professionals-to-be. Results of the research) and organizational creativity and ambi-dexterity in Polish enterprises (K. Bratnicka: Creativity and performance. Testing ambidextrous hypotheses in Polish SME’s context). These two articles are based on extensive empirical studies and can form a very good groundwork for further rese-arch, and they have a great practical importance for managers, too. The two subsequent papers present the issue of organizational culture described from the behavioural standpoint (J. van Cle¬eff, and P. van Nispen: Organisations, Projects and Culture) and from the systemic-psychodynamic perspective (L.F. Stapley: Exploring the Meaning of Work in the Context of Organizational Culture). Although it might seem that everything has already been said about organizational culture, it is worthwhile to consider the thought expressed by L.F. Stapley that we focus on the identification of symptoms of culture rather than understanding what it really is. Then, the last two papers reveal the world of organizations through reference to strictly psychoanalytic constructs, such as death drive, mourning and melancholia (S. Kahn: Eros &Thana¬tos: A Psychoanalytic Examination of Death in the Context of Working Life) and the concepts of organization-in-the-mind, narcissism, unconscious, introjective identification (X. Eloqu¬in: The Tyrant-in-the-mind: Influences on Worker behaviour in a Post-totalitarian Organisation). These papers, based on psychoanalytic theories, reflect upon and illuminate some of the new contours and shapes, perhaps previously not fully seen or appreciated from others perspectives. It is my hope that this collection of six papers will form a framework for noticing, exploring, and reflecting upon the forces and processes that exist beneath the surface of our interac¬tions with other people and our changing world. I believe that the submitted publications constitute interesting reading on modern management from the perspective of psychoanalytic and “classic” approaches to management. I hope they will become the source of many inspiring discussions and academic polemics. Adela Barabasz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zainteresowanie naukowców, badaczy i przedsiębiorców procesem doskonalenia organizacji oraz wdrażania zmian organizacyjnych w firmach skłoniło nas do zastanowienia się nad znalezieniem wspólnego dla wszystkich forum wymiany myśli, pomysłów, koncepcji. Wieloletnie doświadczenie w wydawaniu Prac Naukowych pt. Zmiana warunkiem sukcesu, jak również analiza potrzeb i zainteresowań czytelników ze świata zarówno nauki, jak i biznesu były podstawą do stworzenia nowego zeszytu – „Management Forum”, wydawanego w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mamy nadzieję, że stanie się on platformą wymiany wyników badań oraz wynikających stąd rozważań, dyskusji i polemik w obszarze nauk o zarządzaniu. Pierwszy numer poświęcono tematyce koncepcji doskonałości i doskonalenia organizacji. Jest ona rozumiana nie tyle jako możliwy do osiągnięcia stan idealny, ale jako droga, którą w swej strategii rozwoju i zmian może obrać przedsiębiorstwo. W pierwszej części autorzy podjęli próbę zdefiniowania pojęcia doskonałości w zarządzaniu organizacją. Na poziomie strategicznym organizacji doskonałość została przedstawiona nie tylko jako stan stabilny organizacji, ale przede wszystkim jako proces dynamiczny, do którego należy dążyć, uwzględniając dynamikę otoczenia, przesuwającą perspektywę doskonałości poza horyzont możliwości jej stabilizacji. W podejściu operacyjnym liczby, dane i fakty są podstawą do definiowania celów procesów doskonalących oraz ich pomiaru. Autor stawia tezę, iż metodyczne, ustrukturyzowane podejście do doskonalenia organizacji daje przewagę w stosunku do działań nieustrukturyzowanych, sytuacyjnie lub intuicyjnie krytycznych, wynikających z konieczności podjęcia działań doskonalących w określonym obszarze organizacji. Definiowanie doskonałości na poziomie projektowym stawia przed organizacjami pytanie, czy odpowiednio wysoki poziom doskonałości w zarządzaniu projektami bezpośrednio przekłada się na wysoki poziom jakości obsługi klienta i oferowanych mu produktów. W drugiej części autorzy opisują problem doskonalenia organizacji w kontekście zjawisk kulturowych i procesów psychologicznych w przełamywaniu barier poznawczych i emocjonalnych wśród pracowników. W artykule przyjęto założenie, iż doskonałość organizacji wymaga uznania umowności pojęcia „doskonałość”. W przeciwnym wypadku próby realizacji jakiegokolwiek modelu doskonałości będą rodzić napięcia i powodować trudności w codziennym funkcjonowaniu każdej organizacji. Powinni być tego świadomi przede wszystkim przedstawiciele kadry kierowniczej. Im częściej założenie o doskonałości traktują dosłownie, tym więcej trudności pojawia się w codziennym funkcjonowaniu organizacji. Autor kolejnego artykułu zwraca uwagę na to, jak zachowania obywatelskie przejawiane przez pracowników wpływają na powodzenie procesu ciągłego doskonalenia oraz osiągnięcie przez przedsiębiorstwo oczekiwanego poziomu doskonałości. W ostatnim artykule zaprezentowano mierniki efektywności podnoszenia kompetencji pracowników, dokonano ich krytycznej oceny, jak również zaproponowano ranking najlepszych mierników. Na koniec przedstawiono badania dotyczące stosowania tych mierników przez przedsiębiorstwa działające na polskim rynku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej